Andretti Molletti

Re: RE: Toch maar even melden...

di mar 07, 2006 22:37

zo'n Deutsche 90er Audi coupé!!
Lezen is ook een kunst...
een aantal porsches zijn destijds van een Audi motori voorzien vandaar deze tekst gok ik zo ;)

Wim

RE: Toch maar even melden...

di mar 07, 2006 22:49

De 944, bedoeld als opvolger van de 924 was een 100% Porsche ontwerp, maar de productie werd vanwege kostenefficiëntie uitbesteed aan Audi.
Uitzondering daarop was het motorblok dat kant en klaar afgeleverd werd door Porsche en alleen in de Audi-fabriek gemonteerd hoeft te worden.

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo mar 08, 2006 08:57

Bedankt voor de overwegend leuke reacties. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit of de auto nou in een degelijke audi-fabriek of in een degelijke porsche-fabriek in elkaar gezet is. Overigens ken ik de hele historie van de eerste plannen van de 924 tot de fantastische 968 dus les hoef ik hierin niet te krijgen.

Feit is dat ik iedere kilometer straks bergen plezier heb, met een onderstel dat 100% Porsche is, net al de rest van de auto. Audi-coupé? Van mij mag je het zo noemen, ik heb schik voor 100! 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Botty
Member
Member

wo mar 08, 2006 09:51

Dat is een mooie auto zo'n S2 en wellicht beter dan de 968 want ik geloof dat het kwetsbare nokkenasverstellingssysteem er niet op zit?

Uitermate geschikt om de Nürburgring te verkennen. Remmeldelarij van de 944 turbo geloof ik dus no worries on that side.

Zou 'm lekker in RS blauw laten spuiten als ik jou was.

:wink:

(hoeveel km heeft ie gelopen?)
Kapé 2.0-20 VT. Nu nog een Alfa :roll:

Super72
Member
Member

wo mar 08, 2006 11:35

Audi-coupé? Van mij mag je het zo noemen, ik heb schik voor 100! 8)
Zo is dat. Enneh... S2 lijkt toch al erg op SZ, dus je bent op de goede weg.
Veel plezier met je Duitser!
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 08, 2006 20:51

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Mooie auto zo`n 944. Zelfs de 924 heb ik altijd mooi gevonden. En het is toch ook een beetje Nederlands? Was de ontwerper niet Harm Lagaay?

alfatje

do mar 16, 2006 21:28

Ik kan nou niet zeggen dat ik hier warm van loop, zo'n Deutsche 90er Audi coupé!!

ben het met wim eens ik loop nog liever dan dat ik me daarin moet voortbewegen.......lijkt op dit die porsche...

Afbeelding

wat een Afbeelding bak

Robert 75 V6

vr mar 17, 2006 16:10

of dat een leuk commentaar is weet ik niet zo, maar je bent wel eerlijk. :?

wat mij betreft, ik ben helemaal niet Porsche minded, ik vind een 911 echt een boulevard- sportwagen. voor drugsdealertjes die ineens een klap geld hadden en dat graag laten zien en te pas en te onpas vertellen dat ze een porsche hebben.

Dit vind ik echter een hele mooie coupe, niet zo protserig en wél een hele echte rijdersauto. Supergoed man, en idd blokkie voor en een echte TRANS. Mooi interieur ook trouwens, en een goede kleur (misschien wel mooier dan een 928 )

Enne gaat dit echt zoveel harder dan een 75 V6 3,0 ???

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr mar 17, 2006 17:12

Ik kan nou niet zeggen dat ik hier warm van loop, zo'n Deutsche 90er Audi coupé!!

ben het met wim eens ik loop nog liever dan dat ik me daarin moet voortbewegen.......lijkt op dit die porsche...

Afbeelding

wat een Afbeelding bak

Sympathieke reactie !!

[-(

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 17, 2006 21:28

Afbeelding

wat een Afbeelding bak

Tja ... NU heb je een 24V ... daarvoor ... ?

Wees eerlijk -ook naar jezelf- en niet eenkennig. Deze S2 laat jouw 164 waarschijnlijk alle hoeken van het circuit zien...

alfatje

vr mar 17, 2006 21:56

Wees eerlijk -ook naar jezelf- en niet eenkennig. Deze S2 laat jouw 164 waarschijnlijk alle hoeken van het circuit zien...
het gaat er niet om dat ie mij alle hoeken laat zien :blue_lol: , maar dat het een duitse auto is.....ik ben niet duits minded

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 17, 2006 22:01

het gaat er niet om dat ie mij alle hoeken laat zien :blue_lol: , maar dat het een duitse auto is.....ik ben niet duits minded
Mmmkay, dat is ook een manier om ernaar te kijken.... merktrouw en all that...

roundtail
Full Member
Full Member

vr mar 17, 2006 22:30

Mooie auto.

Ik heb een rode s2 gehad ,koele auto wat op super gelood toch wel wat schadelijk was :cry: .Geen problemen mee gehad en toch regelmatig lekker geblazen auf die autobahn :lol: :lol:
A.R Spider Duetto 1300 Junior '68
spider 2.0L jts '04
spider 1.8 TS 02

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di mar 21, 2006 16:53

Was ik weer even. De auto is inmiddels 1500 kilometer in bezit en ik ben erg enthousiast over de auto, wat een pret om mee te rijden. Het is dagelijks vervoer en daarvoor is'ie super, lekker relaxed en heerlijk zitten en sturen. Als ik dan even zin heb gaat het gaspedaal naar beneden en is het apparaat nog erg snel ook. De fabrieksopgave voor de acceleratie van 0-100 wordt opgegeven op 6,9 en Road&Track testte hem op 6,4. Ik hou het er maar een beetje tussen. Eigenlijk boeit die sprint me niet zoveel, wat ik veel belangrijker vind is het onderstel, en dat is ECHT goed, wat een wegligging zeg. Ik ben gezien mijn werk heel wat ervaring met verschillende (erg snelle) auto's dus mijn referentiekader is aardig groot. Dit moet destijds echt een topauto zijn geweest!
Door Alfatje: ben het met wim eens ik loop nog liever dan dat ik me daarin moet voortbewegen.......lijkt op dit die porsche...
Nou ik hoef me er ook niet IN voor te bewegen maar erMEE. En ja, ieder zijn smaak, ik vind over het algemeen ook italiaans-minded qua auto's maar heb geen oogkleppen op voor ander moois en goeds...
Door Robert 75 V6: Dit vind ik echter een hele mooie coupe, niet zo protserig en wél een hele echte rijdersauto.
Dank u! Helemaal met je eens!
Door Squadra Leo: Sympathieke reactie !.
Ach ja...
Door Maarten: Mmmkay, dat is ook een manier om ernaar te kijken.... merktrouw en all that...
Je haalt me de woorden uit de mond... :wink:

Tot slot nog even een fotootje van mijn daily-driver en dan gaan we het weer over Alfa's hebben! (Sjezus wat zit ik op een zonnetje voor mijn Supertje te wachten!!!)
Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 21, 2006 17:38

Mooie wagen Carlo, zou graag eens een stukkie willen sturen in zo'n wagen 8)

Terug naar “Het Forum Café”