zo mar 12, 2006 22:26
Voor op straat ALTIJD spider vier botjes, voor op het crcuit uniballs. Er is heel veel kwaliteitverschil, en er zijn er die stof en waterdicht zijn. reken in dat geval op een 60 euro PER KANT. (minstens)
Wat ik nog niet gezien heb is het gegeven Stabi/racewagen/uniballs/uitwegen! Met een instelbare uniball kan je druk op de stabi zetten om de wieldruk links en rechts gelijk te krijgen. Nu doe je dit als het goed is niet met een racewagen, dat doe je anders, en je weegt uit ZONDER stabi , dus dwz een kant los. Wel is het zo dat je kan constateren dat je met gemonteerde stabi met balls een gewichtsverschil over de diagonaal hebt, en die kan je weghalen door de uniball op of af te draaien.
Verder zorgt een goed functionerende stabi ook voor grip op BEIDE voorwielen, doordat deze de ophanging naar beneden drukt aan de tegenovergestelde kant waar op dat moment de grootste wieldruk op staat, dwz bij een bocht naar links het rechter voorwiel. en VV.
Op het circuit kun je met een maximale stabi rijden en in de regen een kant , oftewel een uniball losmaken en met een tie rip vastbinden zodat de wagen losser wordt.
evengoed, ik rij met de berlina op straat met een 35 mm holle stabi... (MET IV serie botjes)
En... Ik heb nog een JS stabi liggen , met alu montageblokken, zonder botjes. Nieuw, nooit gebruikt, voor Transaxle, zelfde als Dennis de Rooij.
Dennis: Foto?
Ruilen voor leuke 105 spullen.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end