krisco

Re: RE: Project Mean Giulia...

wo feb 22, 2006 20:31



Afbeelding
Ik dacht tie hem ging verlagen :wink:

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Mean Giulia...

wo feb 22, 2006 21:07

Mja.... hij staat nu wel erg hoog op z'n pootjes hè :wink:

Of is ie achter al zoveel verlaagd dat het voor ineens heel erg hoog lijkt :-s

krisco

RE: Project Mean Giulia...

do feb 23, 2006 09:13

Misschien heeft tie er voor wel springveren in gezet :-s

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Project Mean Giulia...

do feb 23, 2006 10:06

Misschien heeft tie er voor wel springveren in gezet :-s
Als het dan maar geen Mexicaanse zijn #-o


Even weer back on topic...

Gister nog even de uitlaatspruitstukken in hittebestendig zwart gespoten en "afgebakken" op 160°. Ziet er weer mooi uit, hopen dat dat ook zo blijft.

Helaas (nog) geen foto's.

Doix

RE: Project Mean Giulia...

do feb 23, 2006 21:31

Wat lees ik nou, vriend? Ook al doordeweeks aan het klussen aan de Bella?

Nog dank trouwens voor de lekkere saucijzenbroodjes-ala-Egbertone .... vers van de kokendhete remschijf! 8) :P :wink:

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Mean Giulia...

ma feb 27, 2006 20:36

Even weer een kleine update voor wat betreft de 2-liter motor.

Het motortje is inmiddels gereed voor inbouw en zal over een week of 2 á 3 ingebouwd gaan worden.
In de tussentijd ga ik verder met het opknappen/reviseren van het remsysteen, met name de 2-liter fusees en klauwen. in ieder geval komend weekend de originele slangen vervangen voor BF Goodridge. Dat leverde bij de Bertone een hele verbetering op dus, ik ga ervan uit dat dat bij de Giulia hetzelfde geval is.

Voor de liefhebbers nog een paar foto's van de motor, vóór en na!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Project Mean Giulia...

ma feb 27, 2006 20:50

Had je dat blok uit Zee gevist Egbert?? :mrgreen: Mooi poetswerk.. :thumbs: Kom es langs zou ik zeggen.. :o

erzitnogeenfanop... :wink:

Hier zie je trouwens heel mooi wrom de Nord blokken er altijd scheef in lijken te staan. ( De Carterpan ligt als het goed is horizontaal, dan zie je dat de kop (voor de kijkers dan :wink: ) naar rechts hangt.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

PEPPERoncino

RE: Project Mean Giulia...

ma feb 27, 2006 20:58

wow...Dat ziet er goed uit Egbert! Als het net zo rijdt als tie d'r uitziet dan komt het zeker goed! Spannend moment altijd om het motortje te starten dat je zelf in elkaar gezet hebt. Ik heb weinig ervaring met kalmerende middelen maar bij zo'n moment zou je ze volgens mij goed kunnen gebruiken....

Ruud

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Project Mean Giulia...

di feb 28, 2006 09:54

erzitnogeenfanop... :wink:
Hahaha.... maar wel een met smalle schoepen, dat scheelt toch zo weer 2 PK :mrgreen:
Een Kenlowe of iets dergelijks komt nog wel (of niet....)

Mooi poetswerk.. :thumbs:
Ja, dankzij wasplaats, remmenreiniger, ontvetter, afwasmachine en polijstborstel is het toch nog wat geworden.

Had je dat blok uit Zee gevist Egbert?? :mrgreen:
Nee, uit een vat azijn :jumping:

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Mean Giulia...

wo mar 15, 2006 08:51

Updeetje.....

- komende vrijdag gaat de 2-liter motor er in... SPANNEND!!

Verder nog een beetje gerotzooid aan de Juul zelf en de volgende zaken gedaan/opgelost:
- de linksom draaiende bouten achter vervangen door rechtsom draaiende
- de achterste remschijven vernieuwd, degene die er op zaten waren echt flinterdun (± 6 à 7 mm)
- de remschoenen van de parkeerrem rechtsachter vernieuwd, daar zat helemaal geen voering meer op. Verklaart meteen waarom de handrem zo beroerd werkte.
- De twee achterste wielen laten richten en daarna opnieuw gespoten en mét naafdop en verschroomde moeren gemonteerd. MOOI!!
- waterzak in de motorruimte netjes schoongemaakt en geplakt, is weer als nieuw.

En verder nog:
- Het mysterie van de twee bruine draden opgelost. Da's een mooi verhaal. Maakt weer duidelijk dat er ooit ontzettend aan deze auto geklooid is. In de motorruimte zaten twee draden waarvan de herkomst mij onbekend was. Deze draden, voorzien van de originele stekkertjes aan de uiteinden, waren bij elkaar getaped en achter de accu weggestopt. Afgelopen zondag toch maar eens even uitgezocht hoe dat nu zat want ook de bedrading van de claxons klopte niet helemaal. De rechter claxon was verbonden met de linker middels een zwarte draad welke over de stabilisator liep... niet helemaal zoals het hoort dus. Ook hing er onder het claxonrelais een losse draad. Na enig doormeten bleek dat de losse draad corresponderde met een van de bruine draden. De andere bruine draad bleek aan de rechterkant op de bobine gestoken te zijn.... onder het motto " we hebben hier een stekker over, waar zullen we hem eens opsteken". Nu gelukkig allemaal opgelost en de bedrading weer zoals het hoort.

Helaas geen foto's van dat alles.

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1360
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

RE: Project Mean Giulia...

wo mar 15, 2006 10:22

Dat wordt dan lekker met de 2.0 sturen in het weekend 8)

Voltanken en gaaaaaaaaaaaaaaan.
Oo==v==oO

Andretti Molletti

RE: Project Mean Giulia...

wo mar 15, 2006 13:29

Betreffende de bruine draad op de bobine... was het ooit een LPG auto??

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Mean Giulia...

wo mar 15, 2006 14:49

Zou zomaar kunnen....

Echter... die bruine draad zat aan de rechterkant op de bobine en liep via de kabelboom naar de linkerkant en was met de andere draad weggewerkt achter de accu. Mijns inziens toch echt de draad voor de claxon. Maar wellicht ooit gebruikt om een onderdeel van een LPG-installatie aan te sturen.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Project Mean Giulia...

wo mar 15, 2006 17:42

Ik heb een vergelijkbare "rode" draad in mijn juultje gehad. Was een omleiding zodat je middels een sleutelschakelaar het normale contact kon omleiden naar de claxon. Waarschijnlijk met de gedachte dat iemand die 's nachts op de oprijlaan het contact wilde overbruggen dan de claxon ging bedienen in plaats van de ontsteking....... :wink:

Benieuwd naar je "eerste" km's Egbert! :thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Mean Giulia...

vr mar 24, 2006 15:44

Update van het project!

Vrijdag 17 maart is het 1600 (maar volgens mij eigenlijk 1800*) blok er uit getild en de 2-liter motor er in gegaan.
Ging vrij moeilijk, omdat het nu eenmaal makkelijker is om een bak aan een motor te hangen als andersom. Maar, het is gelukt.

Afbeelding
Demontage van de losse elementen van het oude blok is in volle gang


Afbeelding
Alles los en er af.... takelen maar!


Afbeelding
2-liter blok, klaar om geplaatst te worden.

Nadat de motor ingebouwd was en alles aangesloten, konden de eerste startpogingen ondernemen worden. Uiteraard eerst even gestart zonder de bougies, om oliedruk op te bouwen. Daarna.... bougies er in en starten maar. Motortje sloeg redelijk vlot aan en liep aardig. Wel kwam er meteen een defect aan het licht. Vrij snel nadat de motor liep begonnen de remlichten vanzelf te branden en was het rempedaal keihard. Bleek dus dat de bekrachtiger defect is en uit zichzelf gaat bekrachtigen. Verklaart meteen het verkeerd om geplaatste ventieltje wat in de oude vacuumslang zat. Die heb ik er dus maar weer opgezet, in afwachting van een revisie van de bekrachtiger of een nieuwe.
Daarna de motor weer gestart om te kijken hoe het liep en om de ontsteking af te stellen. Liep allemaal lekker totdat ik zag dat er koelwater lekte. De onderste slang bleek lek en een nieuwe was niet voorhanden. Uit nood hebben we een stuk slang op gezet wat er het meest op leek, van een 90! Is niet ideaal want het lekt nog steeds maar ik heb al een nieuwe klaarliggen. Omdat de motorruimte inmiddels behoorlijk nat geworden was, liep de ontsteking ook niet zo lekker meer want de bougiekabelset welke ik gemonteerd had, was er een zonder dopjes aan verdelerzijde. Dat was dus ook allemaal nat geworden. Onderweg naar huis hebben we toch maar besloten om de set van de oude motor er op te zetten en dat was 100% verbetering. Een goede bougiekabelset kan heel wat uitmaken! verder is er nog een slepend/aanlopend geluid wat vanaf de achterzijde van de motor komt maar met een vulplaat tussen de startmotor opgelost zijn.

Momenteel staat de Juul in de stalling, in afwachting van:
- revisie van de rembekrachtiger
- montage van nieuwe koelwaterslang(en)
- reinigingsbeurt van de carburateurs
- spuiten van luchtfilterhuis en radiateur

Ook heb ik de voorwielen er afgehaald, die moet ik ook nog spuiten.

Afbeelding


Even terugkomend op het * uit de eerste alinea, op het blok staat aan de achterzijde 1.8, betekent dit dat het een 1.8 liter Alfetta blok is of denk ik dat maar?

Terug naar “Projecten”