Ik heb gehoord dat er van die 'boxjes' zijn die je ertussen kan knallen. Dit lijkt me echter helemaal flut. Welke alternatieven kennen jullie? Het moet gewoon een leuk en betaalbaar chippie zijn...
Greetz
Speeder
Nee daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het mengsel in de juiste verhouding bij elke mogelijke belastingsituatie weloverwogen wordt aangepast. Zodat hieruit een gecontroleerde vermogenstoename ontstaat, waarbij de toename van de belasting op de motor in ogenschouw genomen is.Waar draait het uiteindelijk om, toch om een mooie grafiek zonder dalen of dergelijke en een percentage meer vermogen en koppel.
Sorry huib, maar een diesel kent een kwantitatieve mengselregeling, GEEN kwalitatieve..Nee daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het mengsel in de juiste verhouding bij elke mogelijke belastingsituatie weloverwogen wordt aangepast. Zodat hieruit een gecontroleerde vermogenstoename ontstaat, waarbij de toename van de belasting op de motor in ogenschouw genomen is.Waar draait het uiteindelijk om, toch om een mooie grafiek zonder dalen of dergelijke en een percentage meer vermogen en koppel.
Ik geloof best dat je met een box winst kunt behalen en een mooie kromme kunt realiseren maar het gaat nooit zo gecontroleerd en doordacht als met een chip of met obd tuning. Ik geloof niet dat bijvoorbeeld het verhogen van de brandstofdruk in elke situatie het optimale mengsel geeft. Met als gevolg bijvoorbeeld een flink rokende diesel.