sjoerdb
Full Member
Full Member

1750 berlina wil niet aanslaan na winterslaapje

ma mar 20, 2006 19:59

de berlina wil niet aanslaan, wel gaat de startmotor rond. ik heb al een aantal dingen gecontroleerd:

bougies zijn vorig jaar vervangen, lijken niet stuk ofzo.
bougiekabels zitten goed op de bougies en verdelerkap.
verdelerkap heb ik losgehaald, beetje aanslag op de contacten wat ik weg geschuurd heb(ik weet niet of dit afdoende is?)
rotor had ook beetje uitslag maar ook weggeschuurd.

benzine en gas zijn aanwezig maar op allebei heeft ie niet zin om te lopen.

luchtfilter is ook niet oud/vervuild.

heeft iemand tips? wat zijn de meest voorkomende problemen na een winterstalling en wat zou ik nog waar kunnen controleren?

ik moet hem starten omdat hij eigenlijk wel voor apk weg kan.

alvast bedankt!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Carabinieri
Full Member
Full Member

RE: 1750 berlina wil niet aanslaan na winterslaapje

ma mar 20, 2006 22:22

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ja. Als je bijna zeker weet dat er eigenlijk niks stuk is, zou ik hem even aanslepen. Vaak slaat de auto dan wel aan en scheelt het je een accu. Mijn Giulia stond ook al 3 jaar stil toen ik hem kocht en wilde niet meer starten, even aangetrokken en lopen maar. 8)

Succes.

Floor
Guru
Guru

ma mar 20, 2006 23:05

Als alles verder in orde is kan eventueel startpilot in de luchtinlaat helpen bij de 1e keer starten.

Het kan natuurlijk wel een hele tijd duren voor de carbs weer een met arab. goud gevuld zijn.
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

di mar 21, 2006 09:03

Iig ff je bougies eruit en schoonmaken
ff met je gaspedaal benzine in je carbs pompen
Luchtfilter verwijderen ff remmenreiniger of startpilot in je carbs spuiten en starten maar (op benzine)
Shut up and ride!

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

di mar 21, 2006 22:40

Let op!

Gebruik niet te veel startpilot!! Anders heb je of vuurwerk of geen haar op je handen meer..

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

hugo2406
Newbie
Newbie

wo mar 22, 2006 15:27

Heb vorig weekend ook voor het eerst de spider (2000 uit 1973) aan de praat gekregen na de winter. Had het al een aantal keren geprobeerd maar het wilde bij mij ook niet lukken. Zelfs met aanslepen geen succes, wel een hoop knallen maar verder niks. Ondank dat mijn bougies kort voor de winter vervangen waren had ik ze behoorlijk aangekoekt door het meerdere malen verzuipen denk ik. Had ze geschuurd en toen wederom proberen te starten, nu met startpilot. Ook nu geen succes. Na controle bleek nog maar 1 bougie het te doen! Na opnieuw vervangen van de bougies (en accu want die was ondertussen ook overleden) en nogmaals startpilot te gebruiken starte ze als nooit tevoren!
Veel succes, weet hoe het voelt als je zo weinig teken van leven van je auto krijgt!
Laatst gewijzigd door hugo2406 op wo mar 22, 2006 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1750 berlina wil niet aanslaan na winterslaapje

wo mar 22, 2006 15:32

Iig ff je bougies eruit en schoonmaken
...met een beeteken ontsmettingsalcohol kan ook geen kwaad 8)

Kristal

ciclista
Guru
Guru

wo mar 22, 2006 15:59

Na lange stilstand bougies eruit en zonder compressie laten ronddraaien op de startmotor. Voordelen: snelle opbouw oliedruk en snel oppompen van benzine, lage belasting van de 'ongesmeerde' krukaslagers door gebrek aan compressie.

Tijdens het laten ronddraaien kun je vonk meteen controleren. Bougies terug en....
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 18:14

samenvatting van wat er aan de hand is (denk ik :oops: )
eerst heb je gestart, maar is er geen benzine..........dan konte er wel wat benzine, maar die verbrand niet, want er is geen verrijking.......maar ondertussen worden de bougies wel nat/ vet.
8-[
Ik gok erop dat na demontage-schoonmaken-mntage bougies ie weer op de vertrouwde manier start: contact aan, twee keer trappen......starten......lopen. beetje 'aantrappen', je kent het wel. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 18:22

Bijna alles is al gezegd. Bougies ff sjekke niet verkeerd, maar vooral 10-15 keer op je gaspedaal staan werkt bij mij toppie. Als je bougies droog blijven trek de benzineslang er ff af en controleer of ie wel een krachtige straal benzine geeft. ( Klepjes in de brandstofpomp willen wel es verdrogen en dan komt je niveau in je vlotterkamers heel langzaam op peil)
Een snuifje remreiniger kan idd ook wonderen doen.

Kan trouwens best zijn dat ie na al je reeds ondernomen startpogingen nu weer met een volle accu drop al heel vlot aanslaat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

sjoerdb
Full Member
Full Member

wo mar 22, 2006 19:48

ik heb de accu nu al 2 dagen lekker aan de lader staan.

de bougies zal ik idd nog eens schoonmaken,
benzine krijgt ie al wel alleen weet ik natuurlijk niet hoeveel, maar hoe zit dat dan met gas? gas zal meteen via het luchtfilter en de cabarateurs toch de motor in gezogen worden? dan zou er toch wel een ontsteking moeten zijn....

ik ga donderdag avond maar weer ff proberen of ie wil starten. eerst ronddraaien zonder bougies voor goeie smering, dan op benzine 20 keer trappen, dan bougies schoonmaken en terugplaatsen, weer 10 keer trappen en dan proberen te starten.

Floor
Guru
Guru

wo mar 22, 2006 23:50

ik heb de accu nu al 2 dagen lekker aan de lader staan.

de bougies zal ik idd nog eens schoonmaken,
benzine krijgt ie al wel alleen weet ik natuurlijk niet hoeveel, maar hoe zit dat dan met gas? gas zal meteen via het luchtfilter en de cabarateurs toch de motor in gezogen worden? dan zou er toch wel een ontsteking moeten zijn....

ik ga donderdag avond maar weer ff proberen of ie wil starten. eerst ronddraaien zonder bougies voor goeie smering, dan op benzine 20 keer trappen, dan bougies schoonmaken en terugplaatsen, weer 10 keer trappen en dan proberen te starten.
Gas? :roll:

Daar probeer je niet mee te starten............. toch :?:
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

sjoerdb
Full Member
Full Member

do mar 23, 2006 06:39

er zit een LPG tank in, daar kun je toch ook gewoon op starten?

bralfa
Guru
Guru

do mar 23, 2006 07:56

Hier hebben we dus misschien wel wat over het hoofd gezien...

Met combinatie gas/benzine én met de keuzeschakelaar op gas kun je trappen wat je wilt maar de carbs zullen nooit benzina aanzuigen. Bij een gasinstallatie zit er een magneetklep in je benzineleiding om te voorkomen dat de auto op een mengsel van benzine en gas gaat lopen.

Op gas starten is in principe ook mogelijk. Maar ga niet om en om proberen want dan gaat t mis. Het is zeker af te raden om de auto op gas te starten als je luchtfilter ff aan de kant ligt :shock:

Resume...

Bougies schoonmaken en terugplaatsen Keuzeschakelaar op benzina.... ff pompen en dan starten. (shoke bediend) Dan tijdens het starten je gaspedaal langzaam intrappen.... Nu zou die toch echt een teken van leven moeten geven..
Shut up and ride!

Floor
Guru
Guru

do mar 23, 2006 13:51

Hier hebben we dus misschien wel wat over het hoofd gezien...

Met combinatie gas/benzine én met de keuzeschakelaar op gas kun je trappen wat je wilt maar de carbs zullen nooit benzina aanzuigen. Bij een gasinstallatie zit er een magneetklep in je benzineleiding om te voorkomen dat de auto op een mengsel van benzine en gas gaat lopen.

Op gas starten is in principe ook mogelijk. Maar ga niet om en om proberen want dan gaat t mis. Het is zeker af te raden om de auto op gas te starten als je luchtfilter ff aan de kant ligt :shock:

Resume...

Bougies schoonmaken en terugplaatsen Keuzeschakelaar op benzina.... ff pompen en dan starten. (shoke bediend) Dan tijdens het starten je gaspedaal langzaam intrappen.... Nu zou die toch echt een teken van leven moeten geven..
I rest my case :D
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Terug naar “Algemene Technische vragen”