Beste mensen,
Ten eerste is dit een geweldig forum waar ik al veel informatie vanaf heb kunnen halen. Bedankt daarvoor alvast!
Maar nu on-topic. Ik ben op zoek naar een auto en nou was mijn oog gevallen op een Alfa 33. Mooie auto om te zien, redelijk betaalbaar voor mij en nu ik erin gereden heb vind ik het geweldige auto's. Ze hebben natuurlijk hun gebreken, maar daar valt volgens mij wel mee te leven. In tussen heb ik er een aantal gezien die ook weer zijn afgevallen, maar ik heb er gister 1 gezien die wel interessant lijkt. Alleen twijfel ik nog over een aantal zaken.
Het gaat om deze
Hij reed verder goed en starte goed enz. Alleen bleef er een rood waarschuwingslampje met een uitroepteken (!) af en toe knipperen. Ik weet niet wat dat zegt en de eigenaar ook niet. Weet iemand waar dat lampje voor waarschuwd?
Ook zat er een barst in de voorruit en dat heb ik ook bij een andere gezien op dezelfde plek. Is dat vaker het geval? En heeft dat misschien te maken met het feit dat de voorruit wel eens wat wil zakken door roestvorming? Ik zag namelijk bovenaan het raam een klein kiertje ontstaan tussen het rubber en de carroserie, maar kan ook komen doordat het rubber gewoon oud is.
Verder had de auto veel parkeerschade, maar zag de lak er nog wel goed uit. Hij is ook heel donkergrijs van kleur en niet zwart, dus misschien dat hij is overgespoten? En de toerenteller kwam niet verder dan 2000 toeren terwijl ik toch echt wel meer toeren maakten, dus daar is ook wat stuk. Verder weet ik ook niet wanneer de distributieriemen enz zijn vervangen, dus dat zou ik dan ook moeten doen.
Ik zat zelf te denken om 500 a 600 euro te bieden, aangezien er het een en ander aan moet gebeuren. Lijkt jullie dat wat? Als er mensen zelf nog 1 te koop hebben hou ik me ook aanbevolen.
Alvast bedankt voor de reacties! Jullie zouden me enorm kunnen helpen mijn twijfels weg te nemen.
Later, Bart