Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

di dec 28, 2004 13:39

initialen en geboortedatum, hou het graag simpel

wendola

di dec 28, 2004 13:55

@Wendola:

Ik neem hier aan dat het on de INWENDIGE delen gaat. Uitwendig(Bodem ed) heb je andere behandelingsmethoden. :wink:


inwendig flink in de wax zetten :P

Rogier

di dec 28, 2004 15:05

Ik heb begrepen dat een dintirol behandeling pas zin heeft als je de oude (tectyl) laag helemaal verwijderd. Wat Van Egmond volgens zijn web site doet, is (alleen) schoonspuiten en vervolgens dinitrol aanbrengen dat overal intrekt.

Ook ik ben van plan mijn Giulia te laten behandelen, maar vraag me af of je echt eerst de oude laag moet verwijderen. Iemand ideeën?

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

di dec 28, 2004 16:04

Ik heb begrepen dat een dintirol behandeling pas zin heeft als je de oude (tectyl) laag helemaal verwijderd. Wat Van Egmond volgens zijn web site doet, is (alleen) schoonspuiten en vervolgens dinitrol aanbrengen dat overal intrekt.

Ook ik ben van plan mijn Giulia te laten behandelen, maar vraag me af of je echt eerst de oude laag moet verwijderen. Iemand ideeën?
lijkt me wel zinvol om de oude tectyllaag te verwijderen, kun je meteen een roestinspectie doen !

:D of :(
156

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

di dec 28, 2004 19:26

Ik kwam via de topic over de show in Bremen (evenementen) op dit product terecht:

http://www.rustarrestor.nl/

Heb er geen idee van of het een goed product is.

squadracorse

di dec 28, 2004 22:21

Heb zelf wel ok ervaringen met caprotech:: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=caprotech&lr=. Maar let op dat het een roeststopper is. Beste is om erin te flexen :) nieuw stuk staal en je bent er voor een flinke tijd vanaf.

@Rogier; alleen schoonspuiten is niet voldoende. Blijft altijd wel vocht ergens hangen en kan zo lekker doorgaan. Als je er echt over nadenkt meteen goed laten aanpakken!!

Rogier

wo dec 29, 2004 09:33

@jasparon en @ squadracorse: zo'n vaag vermoeden had ik al dat de oude laag verwijderd moet worden wil je het echt goed doen. wel een enorme K-klus. brengt me tot het volgende dilemma: nu doen of volgende winter... hoe eerder des te beter natuurlijk

puffe004

wo dec 29, 2004 13:53

Dit antwoord kreeg ik terug van Gosliga.ALs het weer beter is zal ik wel eens met hun contact opnemen.

Beste Peter,

Om te vragen wat het kost is makkelijker dan het lijkt. Houd rekening met
een prijs tussen 400 en 650 euro.
Omdat deze auto dus al menigmaal behandeld is zullen wij hem wel eerst
moeten bekijken om te kunnen beoordelen wat wel of niet een zinvolle
behandeling zal zijn.
Je kunt met Piet Kruisenga, onze werkplaatschef een afspraak maken voor een
controle. tel 058-2130850

Om in stijl te blijven Cordiali saluti,
Robin Gosliga

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

wo dec 29, 2004 14:43

Dit is echt wel een intressante topic!

Ik denk dat de meeste van ons wel met het idee spelen het chassis een zo duurzaam mogelijke behandeling te geven (ik allessinds wel)...maar als ik dan de prijs hoor die puffe004 aangeboden krijgt, en je rekent daar dan nog eens de kosten voor een GOEDE restauratie van het chassis bij...vrees ik dat je al snel aan een 1000 € zit... Uiteraard al wat je zelf doet, hoef je niet te betalen...maar de meeste van ons hebben geen werkplek spijtig genoeg..

Welke producten gebruikt Gosliga eigenlijk?
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

puffe004

wo dec 29, 2004 15:11

De spullen die hij gebruikt staan uitgebreid beschreven op : http://www.gosliga.com/

squadracorse

wo dec 29, 2004 15:50

500 voor goede behandeling is normaal. Doe je een keer in de twee/drie jaar en in de tussentijd wel goed blijven schoonspuiten enzo. Ik ken nu een auto die helemaal opnieuw is opgebouwd en goed is behandelt, als je zoiets driejaarlijks laat doen is het een schijntje als je vergelijkt wat GOED laswerk en spuitwerk kost. Mijn volgende Giulia gaat in elk geval helemaal kaal!!!

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

za jan 08, 2005 08:03

Heb mijn camper (fiat= italiaans, mag toch wel??) door van Egmond laten doen. Fantastisch. Zodra ik"mijn 75 V6 vind gaat ie ook daar naar toe.

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

za jan 08, 2005 09:55

Interessant topic om te lezen en Alphen is redelijk dicht bij mijn sprint zijn slaapplaats.

Helpt het om bepaalde delen in de zinkspray te zetten?
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

za jan 08, 2005 11:27

Wat is er mis met het ouderwetse handwerk? Ik gebruik altijd een grote pot undercoating en een kwast en smeer wielkasten en bodem lekker dik in. Wel een kolerewerk maar effectief. Voorwaarde is wel dat de delen roestvrij moeten zijn. Anders heeft het geen enkele zin. En elk voorjaar controleren en zonodig bijkwasten. Als je een mooie gelakte bodem wilt moet je dit niet doen natuurlijk, maar mijn auto`s rijden ook als het slecht weer is. Dan is een goede bescherming noodzakelijk. De deuren, motorkap, drempels kun je met een spuitbus wax behandelen. Wachten tot het uitgelekt is en daarna nog eens. Ik weet ook wel dat dit niet 100% effectief is maar tot nu toe zit er nog nergens roest. Regelmatig de auto met de hand wassen en afspoelen, zodat je steenslagplekken bij kunt werken. Om de 3 jaar 500 euro uit te geven vind ik best wel veel geld. En dan mag je ook wel wat verwachten.

wendola

za jan 08, 2005 12:02

Interessant topic om te lezen en Alphen is redelijk dicht bij mijn sprint zijn slaapplaats.

Helpt het om bepaalde delen in de zinkspray te zetten?
niet echt en als je zink wil spuiten liefst 2k en ook nog beter is het als het gestraald is maar geld alleen voor dik metaal net als carroserie is het weer beter als je die in een epoxyprimer spuit enja ook 2k

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”