Eindelijk weer eens tijd om samen met mijn broer met de Alfa's bezig te zijn. Ik moet zeggen dat het wel eens beter is gegaan!
Eerst de 159 1.9 JTDM van mijn broer opgehaald.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik van deze auto moet vinden.
Ziet er natuurlijk top uit en rijd erg goed, maar...
Afwerking aan de binnenkant vind ik zeer matig. Vooral de middenconsole vind ik niks. Wat betreft vormgeving radio en airco drie keer niks. Zou goed in een Kia kunnen zitten.
Stuur ziet er niet uit.
Hendels zijn te vergelijken met vers gekookte pasta. De vrije speling is abnormaal en ze zitten onhandig.
Een hoop gadjets maar een verstelbare bijrijdersstoel kon er niet vanaf.
Maar goed, is een leasebak en dus maar niet te veel klagen.
Toen verder met de Spider 3.0 V6
Klaar maken voor de zomer en mee rijden, dachten we...
Maar nog steeds een probleem met de electrische kap. De afdekkap gaat maar voor een gedeelte open en daar blijft het dan bij. We hebben alles bekeken, maar komen er niet uit wat er aan de hand is.
Verder een knipperlichtje over de zeik. Uiteindelijk bleek het relais vast te zitten. Kom daar maar eens snel bij: niet dus! Daarvoor moet bijna het hele dashboard uit elkaar. Uiteindelijk opgelost, maar dat koste een dag! Nu alleen nog maar poetsen en de kap laten maken, alleen geen idee welk bedrijf onmogelijke constructie begrijpt van een Alfa electrische kap!
Als laatste een nieuwe grill in de Bertone gezet.
Viel niet mee om hem goed te krijgen en ben nog niet tevreden. Linker deel staat niet goed, maar wel een hele verbetering.
Daarnaast nieuwe deurpanelen erin gezet. Dat is ook makkelijker gezegt dan gedaan. Maar uiteindelijk wel een mooi resultaat. Ook deze nog even poetsen en dan klaar voor de zomer.
Oja, de 156 1.8 TS LPG (G3)
Staat te koop en er was al een potentiele koper, maar die belde net van te voren even af: was ziek geworden! Altijd leuk om iets via marktplaats te verkopen!!
Staat te koop voor 4200,- euro. Voor meer info moet je maar even mailen.
Hopelijk gaat het volgend weekend iets beter.