Selespeed is leuk, een mooi produkt maar zoals Peter aangaf haal je natuurlijk meer electronica aan boord. Je hoort meermalen de "Klacht"alhoewel dit volgens mij onderhoud betreft, dat het systeem opnieuw gecalibreerd moet worden.
Dit kan alleen door een dealer geschieden.
Dit calibreren heb ik een paar keer bij een beurt laten doen. Dan wordt het punt waar de koppeling aangrijpt opnieuw gecalibreerd en schakelt hij weer mooi schokvrij.
Ik heb hierbij gemerkt dat blijkbaar de ene monteur hierbij een beter resultaat behaalt dan de andere.
Want de laatste keer heb ik hiervoor een beurt kunnen overslaan en dus pas na 40.000km weer laten calibreren.
Heel duur is deze calibratie niet, maar het komt er natuurlijk wel weer bij.
Als het een oudere Selespeed is (nog geen JTS) moet je nagaan of hij de laatste software update heeft, want dat maakt echt wel
verschil qua schakelen. Bovendien kun je in dat geval terwijl hij in de automaat stand staat (City) ook tussendoor handmatig ingrijpen,
zonder dat hij daarbij van de automaat stand afgaat.