Ben vandaag bij de auto gaan kijken die in dit topic wordt aangeboden: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=11228
Dit omdat ik toch wat meer wil gaan doen met circuitrijden en daar m'n huidige auto niet aan wil wagen.
Plus: reeds voorzien van een rolkooi, voorremmen van een 75 3-liter en een kuipstoel. En de vervangende motor is voldoende vermogend om met de auto op het circuit te spelen.
Min: naast de, in het verkooptopic, genoemde roest onder de achterlichten (is al es aan geknutseld dmv plamuur, maar dat voldoet niet erg), ook aan de spatschermen, maar m.i. nog niet dodelijk. Links zit iig de sierlijst nog vast, rechts trok ik hem achteraan zo van de auto af. Verdere roest alleen oppervlakkig, m.i. niet ernstig. De reservewielbak is van bovenaf dichtgemaakt, verder is er in de kofferbak onder het achterlicht kennelijk een keer een nieuw plaatje in gebakken (ziet er niet uit, maar of het een probleem is kan ik zelf niet beoordelen). Verdere minnetjes: de oliedrukmeter werkt niet (door het plaatsen van een andere motor?), de achterremschijven zijn versleten en het rechterachterlicht is een aquarium (bekend probleem? oorzaak?).
Bij het proefrijden kwam er af en toe wat gebonk van achteraf, maar dat bleek bij nader inzien waarschijnlijk de uitlaat die niet erg gefixeerd is en overal tegenaan rammelt als je even aan het eindstuk schudt. Verder was er een schurend geluid te horen bij het intrappen van de koppeling (alleen bij rollende auto), wat is dit? En bij het remmen, maar dat komt denk ik omdat de auto al een tijdje stil staat.
Verder is de APK verlopen dus er moet een oprijwagen/autoambulance (of andere goede ideeën) aan te pas komen om het ding naar huis te krijgen.
Kortom: wat vinden jullie ervan, doen of niet doen?