Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo feb 09, 2005 13:20

De reden voor mijn modificatie:

Ik had al 1600 fusees op de berlina zitten,

Ik heb wel aluminium TS klauwen en geen 2.0 klauwen,

Als m'n 1300kg 90 op de Nordschleife moeite heeft met deze setup(hoewel, het probleem zal wel achter zitten :roll:), dan moet het voor de Berlina zeker goed zijn.

En verder is het knutselen bijna net zo leuk als het rijden. en dat geventileerde schijven op een 1100kg zware auto met 150pk overbemeten zijn, geloof ik nu ook weer niet.
En als de remmen niet op temperatuur omen, dan ga je toch gewoon niet hard genoeg? :D
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

wo feb 09, 2005 14:07

:mrgreen: daar zit ook wat in..
Maar... degene die het hardst gaan remmen het minst... :jumping:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Dick

RE: TUNING 105

do feb 10, 2005 00:08

....als je graag wilt knutselen, kunje ook je TS klauwen splitsen, de afstandblokjes eruit halen, en ze met gewone ongeventileerde 2-literschijven op een 1300/1600 fusee gebruiken.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: TUNING 105

za feb 12, 2005 09:43

op markt plaats staat nu een set te koop van arparts 280euries geloof ik.




:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo feb 27, 2005 22:45

Zijn we allemaal uitgeluld? Niks meer te melden?
Ik heb dit weekend een setje SBS Pro Endurance blokken eronder gefrommeld.
Ietsje zachtere bite dan de standaard blokken, wil je normaal remmen dan is dat gewoon prima.
Wil je even het anker serieus uitgooien dan geef je een trap en dan zit je ECHT met je kop tegen de ruit!!!! Hap! en stil! Faden? Ha! Weekend naar Almelo geweest en om een uur of drie snachts retour. Bij vlagen stukkie gas op de uitgestorven snelweg...
Bocht , of zomaar... Hap! Hap!
Helemaal goed!!!
Rikkie
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo feb 27, 2005 23:01

Uitgeluld?? Nou valt wel mee hoor. Net een 2 literasje eronder geplakt, kortere veertjes, Bilstein voor en Koni achter. Stuurt machtig. Nu nog Brembootjes doorhakken en 2 literschijf erop zetten. En natuurlijk aardige remblokken. SBS???? Nooit vangehoord zonder 6. Een aanrader dus ook voor normaal gebruik?? Geen opwarmfase??Waar haal je die blokjes??en, kan het nog Hollandser: Kostat??? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014


Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo mar 02, 2005 13:48

@@@, Andere veren? Achteras? Waar zijn de foto's? Beetje in stilte zomaar gaan sleutelen? Enne die veren, beetje verlaagd? (((En je banden :D ))) Ben benieuwd! Succes!! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo mar 02, 2005 19:06

:oops: :oops: :oops:


Wel fotoooos, maar niet TIJDENS de klus.... Vette jatte he...... :shock:
:wink:

Operatie is alweer twee weekjes achter de rug. Zal eens ff kijken wat ik nog kan plaatsen.......
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo mar 02, 2005 19:44

Na ja: Tis niet veel. Wel leuke info over deze foto.

Ik heb de achteras vervangen in de P&S methode. :wink:

Hoog opbokken en:

Remklauwen/ledingen gedemonteerd, schokdempers verwijderd, vangbanden los,aandrijfas los. Bouten onderste draagarmen los.T-Bar verwijderd. (willekeurige volgorde.)
Hierna As laten zakken waarna de veren simpel konden worden uitgenomen. en de achterste bevestigingsbouten van de as aan de draagarmen kon worden uitgenomen. Montage in vrijwel omgekeerde volgorde. Je hebt dus geen veerspanners nodig maar een simpele garage krick volstaat.

Afbeelding
Afscheid van de "oude"as.

Alle rubbers van de T-Bar zijn vervangen (Powerflex) en de zijdelijngse speling is dmv vulplaatjes op hooguit 0.1 mm na tot 0 gereduceerd.

Achter Koni Rood eronder met kortere veertjes. ( Ca 20 mm gezakt)

Voorzijde: Veren verwisseld, ca 25-30 mm gezakt en Bilstein"s eronder. Ook hier wederom zonder veerspanners maar met een simpele garagekrick gewerkt. Wel heb ik dmv twee grote kruisschroevendraaiers de veerschotel begeleid om te voorkomen dat de veer zijdelings kan wegschieten.

Nou dat was het. Binnenkort de voorschijven nog ff aanpakken met BRE..... :wink: , maar eerst rijdt ie weer, en hoe........... :thumbs:
Hij is lekker stevig, met een snaarstrakke "bips", terwijl ik al met Montreal rubbers reed. :wink: en ik voel bij het overrijden van een Euro nog net niet of het "kop"of "munt"is.. :biggrin:

Veren ingekort door voor 3/5 winding af te slijpen en achter ca 4/5. Hierbij ligt ie nog super in z,n veerschotels en hij zakt niet te ver ivm drempels en vakantiebagage. :wink:

Bandjes?? Gewoon: Niks veranderd: 185/70 dusssss en no=problem.
(Mooie volle wielkast.)

(P&S= Praktisch en Snel.) :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: TUNING 105

wo mar 02, 2005 21:59

Kijk dat is goed Nieuws! =D>

mooi gedaan en nog beter: een mooi resultaat =D>
8)
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

kroehlur

RE: TUNING 105

do mar 03, 2005 09:12

Dat met de voorveren lijkt mij een beetje een gevarlijk manier, maar wie ben ik? :?

Leuk projectje. Ik ga mijn onderstel ook aanpakken zodra ik de tijd en ruimte heb. Nu staat de cinquecento nog in de weg en het schiet niet op met het spuitwerk. :twisted:

Ik houd gewoon dingen standaard omdat ik eigenlijk vind dat ie goed rijdt zoals hij ooit door AR bedacht is. Ik was een beetje van plan de Brembo/geventileerde schijf conversion te doen maar ik heb geen zin in ergens iemand te vinden die de vulringen kan maken en dat setje van ARParts is wel leuk maar ook prijzig.

Ik heb al gele Koni's achter zitten en ik ga de oude Spica's (ja - echt) op de voorkant vervangen. Wat lijkt in jullie ervaring een goede? Bilstein's zie ik bij @@. Andere goede alternatieven (de eerste die Monroe zegd wordt naar buiten gebracht en geexecuteerd 8) ).

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do mar 03, 2005 13:07

@Arjan,

achter kan het inderdaad makkelijk zonde veerspanners, zeker met kortere veren.
Voor zou ik het echt niet doen. Meeste doen het met draadeinden (werkt ongeveer hetzelfde als de originele tool). Normale veerspanner krijg je er niet tussen.

Het in elkaar zetten voor lijkt meer zeer lastig op deze manier als je origenele veren gebruikt. Hier ook zul je wat minder problemen hebben met korte.

Blijft een listig verhaal zo, en let op bepaalde fouten kun je helaas maar een keer maken.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do mar 03, 2005 13:25

Ik realiseer mij dat ik iets essentieels heb vergeten te vermelden... :oops:

Bij de voorveren heb ik wel veerspanners gebruikt, maar niet direkt om de veer zoals dat gebruikelijk is. Ik heb veerspanners met aan de boven- en onderzijde van die haken. Deze veerspanners heb ik gebruikt om de zaak te fixeren door de bovenste twee haken om de onderste draagarm te haken en de onderste haak om de veerschotel te haken. Hierdoor kun je de zaak gecontroleerd zowel los- asl vast draaien.
Zo zie je maar weer, je kunt nooit uitgebreis genoeg zijn in het geven van een omschrijving. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do mar 03, 2005 14:49

=D> Fraai toch! Gelukkig geen blingbling foto's van verchroomde sperassen! :wink: Heb je de afgezaagde wikkeling van de veren nog plat gelegd? Beetje warm maken en buigen? Heb je ook een foto van het eindresultaat? Dus hoe zij nu op de wielen staat?
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Tuning onderwerpen”