Dag clubgenoten!
Begin deze week had ik nog een posting over het niet starten van mijn 33 QV uit het kampioenenjaar...
Gisteren na het werk weer richting Zutphen gereden waar ik het beestje weer heb opgebouwd samen met Martijn Goorden!
Ik was vastbesloten haar ditmaal wel aan de praat te krijgen. Allereerst onwijs bedankt iedereen die gereageerd heeft op mijn posting incl. pm!! We hebben alles vanmorgen nagelopen en hadden het idee dat misschien mijn oliepomp wel 180 graden gedraaid kon staan... We hebben het voetje onderaan de verdeler 180 graden gedraaid door het pinnetje eruit te slaan en te draaien. Vervolges netjes en zorgvuldig pinnetje terug geslagen en weer gemonteerd...
Martijn en ik keken elkaar aan en vooral Martijn was toch wel verzekerd van succes... en jawel... starten-----> lopen!!! Het boxertje sloeg direct aan! Meteen de camera gepakt en het zaakje gefilmd. Meteen rook van overtollig uitlaat cement en getik uit de nokkenashuizen. Volgens Martijn was het getik afkomstig van de klepstoters die zich nog moesten vullen met olie. En jawel na het nodige afstel werk bleek het getik langzaam minder te worden....
Vervolgens K&N units terug gemonteerd en versnellingsbak olie vervangen. Tijd om eens het eerste ritje te maken. Dames en Heren, ik kan jullie vertellen, laatste keer dat dit beestje het asfalt had gezien was in april 2001.... dus 5 jaar na afwezigheid terug on the road. Hij bokte nogwel vooral bij het geven van weinig gas ( natuurlijk ivm complete revisie van de motor heel rustig aan gedaan). Maar bij ietsmeer gas was het bokken gelijk weg. Maar mannnnnn heeeeeerlijk dat carb gevoel. Het gevoel van actie geeft reactie! Meteen het zo makkelijk oppakken van de motor bij het doorschakelen! Echt ultimate... ik heb in die 5 jaar alleen nog injectie 33-ers gereden en weet nu weer wat ik gemist heb!
Na terug naar headquarters ( wel extra rondje van geluk gereden) meteen weer wat afstelwerk verricht. Martijn is echt een tovenaar wat dat betreft, zonder kwikkolom toch een behoorlijke afstelling te realiseren! In de avond nog een rondje gereden met de gele koplampjes actief en bokken was een heeel stuk minder. Het enige probleem wat ik voor de restauratie had was dat de temp meter enorm opliep. bij een beetje file of stilstand meteen > 100 graden... helaas is dit euvel nog steeds aanwezig. Ik ben maar begonnen met het verangen van de temp meter, misschien ligt daar het probleem. Ik hoop het, de fan slaat wel op tijd aan ( nieuwe sensor incl. nieuwe radiateur). Ook mijn speedo meter waggeltje enorm... verre van realisitsche waarde.. maar goed, misschien zit de sensor nog niet goed in de versnellingsbak. weet iemand of een type 2 en tye 3 sensor (die in bak hoort) verschilt..??
Ik ga helaas de registerdag niet halen... ik moet morgen nog mijn motorkap, deuren en kofferklep stellen. Mijn cockpit fixen en een soort van kortsluiting in mijn elec. ramen fixen. Na de dinitrol behandeling bij van egmond, en stalling naast een zaagmachine is hij zoo vettig, stoffig en vies dat ik eerst maar een FLINK moet poetsen.... mijn doel was om met koniginnedag met de qv naar maastricht te gaan. Misschien off topic, maar mijn moeder heeft mij deze heuze QV achtergelaten en ik dacht dat ik op haar sterfdag toch haar renewed boxerbeest moest laten 'zien'.
Mission accomplished dus. Nogmaals dank voor alle input van Rees Cees en andere op het forum hier! En Martijn want ik had de helft van de bouten niet eens los gekregen zonder hem! hahah ik kan beter vanaf nu snel naar de sportschool... of meer spinazie eten! Ik ben dol gelukkig en ben trots dat ik deze mega klus toch geklaard heb! jullie zien de antraciete 1.7 QV zeker nog wel op een meet, en daarnaast tijd om misschine vanaf volgend jaar alle ritten mee te rijden om eens aan het klassement deel te nemen ( rookie of the year) ofzo. Heb namelijk nog niet één SCARB rit meegereden....
schande!!
Excuus voor het lange verhaal maar ach.. het merendeel van de menen kent dit gevoel van utter excitement wel!
I feel like flying!!! i got a ROTOR on my head.. (racoon)!
Paul Kramer
PS: Pics volgen nog, heb met evert afgesproken dat ik nog ene mooi verhaal zal schrijven voor in het mooiste blaadje ever : KLAVERBLAADJE want daar hoort deze 33 QV in thuis! Oja en volgende week dus APK en taxeren via ABAS (met dank aan de postings via dit forum)!