klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: EVO - Meer over GROOOTE remmen

zo apr 02, 2006 18:10

Het worden AZEV A's Die zijn in diverse ET's te leveren, ik heb er al 2 met een ET van 20, die komen aan de achterkant waardoor de wielen een centimeter meer naar buiten zullen staan. Dat past precies. en een STUK voordeliger dan de andere merken.

Waat moet je rekening mee houden? De grote remmen hebben een diameter van meer dan 35 centimeter nodig op een afstand van 5 centimeter vanuit de flens gemeten naar binnen toe. De zwarte velg is de Borbet, de grijze de AZEV. Kijk maar dan zie je waarom de Borbets de grote remmen niet toelaten.

Afbeelding
Afbeelding

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - draad herstellen op tapeinden wielen

zo apr 23, 2006 08:01

Ik heb altijd gedacht dat de draad van de tapeinden van de wielen M12 * 1.25 was. Ik werd hierin ook gesterkt door mijn banden en wielmoerenleverancier en een duits autoaccesoirebrochure waarin deze maat werd aangegeven in het hoofdstuk spacers. Weet je nog dat toen Ron en ik indertijd de Borbets monteerden dat we last hadden met het monteren van de nieuwe wielmoeren???? Het blijkt dat de maat M12 * 1.50 is, dus en iets grovere draad. Wat ben ik blij dat het snijijzer dat ik vorige week in Essen had besteld nog niet geleverd is, kon ik het nog cancellen. En vaak ligt de oplossing veel dichterbij. Buurman en professioneel DS restaurateur Bijlsma had een "rethreading tool" van Snap-on liggen en die mocht wel een poosje bij mij logeren. (hij heeft al een poosje een waterpas van mij liggen welke hij gebruikt bij het verder prepareren van z'n 4 wielaangedreven BX :?: en met pijpjes Grolsch vereffenen we een eventuele onbalans in 't uitlenen, zo gaat dat met buren) Zie hieronder een foto van dit magisch stuk gereedschap en het rode busje met benodigd vloeistof. Het bleek uiteindelijk heel fijn uit te vinden dat slechts de eerste gangen van de draad hersteld dienden te worden. De moeren waren van zachter materiaal en hadden dus indertijd de hete strijd afgelegd bij het monteren en liggen nu in de vuilnisbak. Weer wat geleerd :idea:

Trouwens, a.s. maandag hoop ik 2 AZEV's achter te kunnen monteren en die staan een centimetertje verder naar buiten (per kant) dan de huidige Borbets. Dat belooft wat!

Afbeelding

Zie het allegaartje aan moeren en een laatste blik op de Borbet. Maandagavond staat hier AZEV!

Afbeelding

Beezztie
Full Member
Full Member

di apr 25, 2006 16:17

Quote: " Zie het allegaartje aan moeren en een laatste blik op de Borbet. Maandagavond staat hier AZEV!"

Nou, waar zijn die pic's Klaas?! :D
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 25, 2006 16:35

Ik ben ook wel benieuwd, nu weet ik wel hoe dat er uit ziet op een 75 :wink: Mooi..maar goed, fotogek als we zijn.... :lol:

klaas
Advanced Member
Advanced Member

di apr 25, 2006 17:12

Tsja Bert, 't is niet allemaal erg nieuw en amazing, AZEV's. Voor mij echter wel. :P Wat ook nieuw is, is dat beide achtervelgen nieuw uit de doos niet recht zijn. Dat wordt deze week opgelost. Dus wordt over een goeie wek wederom vervolgd!

Groet, Klaas

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: EVO - draad herstellen op tapeinden wielen

di apr 25, 2006 17:28

Tsja Bert, 't is niet allemaal erg nieuw en amazing, AZEV's. Voor mij echter wel. :P Groet, Klaas
Maakt verder niks uit hoor, tijdloze velg hoort onder een tijdloos design..1 van de mooiere velgen voor de 75 :D

klaas
Advanced Member
Advanced Member

di apr 25, 2006 17:33

:thumbs:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: EVO - draad herstellen op tapeinden wielen

di apr 25, 2006 17:44

Buurman en professioneel DS restaurateur Bijlsma
Nee, geen familie als ie aan DSen sleutelt ! :wink:

klaas
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 07, 2006 16:12

Even een Evo update. 't Is weer een tijd geleden maar we hebben niet stilgezeten!

De velgen blijven problemen opleveren. De nieuwe AZEV's liepen voor tegen de remklauen aan. Dit is zeker weg wanneer de grote remmen zijn gemonteerd. Ondertussen een ring van 3 mm dik onder de velgen gemonteerd, ze lopen nu een beetje aan in de spatborden in een vlot genomen bocht. Niet meer tegen de remklauw........ Ik vond de Borbets mooier dan de AZEV's maar je kunt niet alles hebben, toch?

Motorvermogen, de oplettende lezer heeft het gezien, er komen beroerd weinig peekaatjes uit. Ik heb besloten eerst een benzinedrukmeter te monteren na de drukregelaar. Is nog niet besteld. Daarna gaan we verder zoeken. Weet iemand wat de druk zou moeten zijn? Er zijn namelijk meters te koop met verschillende meetgebieden.....

Grote remmen, op 26 juni bij Ron S. afgesproken. Eerst maar een stukje rijden op de ring en dan de grote remmen (eindelijk) monteren.

Uitlaat, de uitlaat loopt aan in het midden en vertoont wat gaatjes waar dat niet gebruikelijk is. Elke verkeersdrempel, de hefbrug en de inrit van de loods loopt ie aan. Daarom van CSC een demperloze tussenpijp en een nieuwe eindpijp gescoord. Tuynder had nog een 1e bocht liggen. Hopelijk donderdag a.s. monteren. Ik wil meteen eens kijken hoeveel die eerste bocht in te korten is zodat de gehele pijp wat hoger komt te liggen (bedankt voor de tip Arjan).

Ik heb een Numerata gekocht. Het interieur gaat na wat reparatiewerk in de Evo. Toekomstplan. Groet, Klaas

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - voorjaarsupdate

vr jun 09, 2006 00:17

En nog een foto van de AZEV achter.

Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 09, 2006 11:34

Dat is fraai geworden, velg staat perfect ! =D>
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 09, 2006 12:16

Super Klaas, wiel staat precies goed in de verbreders... :)

Wanneer mag ik erover kwijlen :lol: :lol: :lol:

klaas
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 09, 2006 12:36

Dank! Zal volgende week als ik 'r weer uit ga laten nog eens een foto onderweg nemen van 't hele spul.

groet, Klaas

klaas
Advanced Member
Advanced Member

do jun 22, 2006 10:26

De middelste demper liep aan op verkeersdrempels en bij het binnerijden van de loods en elk verhoginkje inde weg.. De achterdemper had een gaatje waar het niet hoort en de eerste uitlaatbocht zat een beetje dicht. Zier hier het resultaat van de ransplantatie met dank aan CSC. Sorry voor de beeldkwaliteit maar ik had slechts de telefoon ter bechikking!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: EVO - uitlaat compleet vervangen CSC demperloze tussenp

do jun 22, 2006 15:35

Stoer spul klaas, klinkt ie wel een beetje? :wink:
Grtz, fRank
Ps joe telefoon maakt scherpere pics dan mijn digicamera.... :?
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Projecten”