Even een update: ik heb bezwaarschrift getekend en gelijk gekregen van de officier van justitie, en dus hoef ik de boete van 75 euro niet te betalen
Verder heb ik ook niet stilgezeten. Het is weer lekker weer om te sleutelen!
Wat heb ik nog gedaan: Remschijven achter vervangen (wat een gedoe zeg dat afstellen) en me orginele einddemper vervangen door één van Sebring.
Verder ben ik pas bezig geweest met het vervangen van me doorgezakte bestuurdersstoel door een bijrijdersstoel uit de ex-racer. Op het forum wat topics gelezen hierover maar nog enige onzekerheid of alles 1 op 1 over te zetten was. Wat bleek na een middag sleutelen: het past allemaal perfect.
Hieronder wat uitleg en foto’s:
De zitting en de rugleuning zitten aan elkaar vast tussen twee scharnieren, één met stelmechanisme en één zonder. Het verschil tussen de rechter en linker voorstoel is de kant waar het stelmechanisme zit, daarom moeten de scharnieren onderling verwisseld worden. Verder moet het schuifmechanisme onder de stoel ook verwisseld worden want de kant van de gordelbevestiging verschilt.
Al deze componenten zijn gewoon 1 op 1 over te zetten, Het enige rotte is de scharnieren van de rugleuning te schroeven want hier is vrijwel geen plek om je ringsleutel 13 te gebruiken. Hiervoor heb ik een ratelringsleutel 13 gebruikt echt super handig die dingen.
De scharnieren van de bijrijdersstoel, die van de bestuurders stoel zijn dus precies andersom.
Maak eerst de onderkant van de bekleding van de rugleuning los. Hiervoor moet je de ringen doorknippen en later vervangen door tyraps of ijzerdraad, maak je geen zorgen om de afwerking want hier komt later weer een lapje stof overheen.
Als je dit hebt gedaan kan je beter bij het gat waar het scharnier in gaat:
En tadaa! het resultaat: