G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: TUNING 105

ma apr 24, 2006 20:42

Inderdaad leze....leze..........leze, doe ik al meer dan 20 jaar :lol:
Probeer een beetje bij het begin te beginnen, hack, apfelbeck, weichsler, vizard, bell, motorfietsen etc. en daarnaast papers van de SAE .................................................................. :idea:

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma apr 24, 2006 22:48

Hack en Vizard staan hier in de kast, beide erg goed. tunen und frisieren.... Oud maar degelijk!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: TUNING 105

di apr 25, 2006 07:27

Er is nog een wat nieuwere van Hack, met aardig wat leuke formules, wbtf nokkenassen en de rest van de kleppentrein :idea:
"Mehrventilmotoren - Entwicklung- Technik - Typen"

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

di apr 25, 2006 08:33

Genau!
Maar ik liebe kein mehrventiler. Ik hou het lekker bij 8 stuks.....

8)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

ma mei 01, 2006 09:54

Inderdaad leze....leze..........leze, doe ik al meer dan 20 jaar :lol:
Probeer een beetje bij het begin te beginnen, hack, apfelbeck, weichsler, vizard, bell, motorfietsen etc. en daarnaast papers van de SAE .................................................................. :idea:
Dit is een aardige poging:
Afbeelding

BMR Supermono blok op basis van Suzuki DR800 - let even op de crossflow kop. Inlaten lopen vertikal vanaf bovenkant kop.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma mei 01, 2006 10:59

8 kleppen...
en ik hou ook niet van distributieriemen........

:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: TUNING 105

ma mei 01, 2006 22:41

8 kleppen...
en ik hou ook niet van distributieriemen........
:P
Rik houdt meer van KETTINGEN! geen riemen.
Je weet wel: zoals op onderstaande pet!
Afbeelding
Sorry ik dwaal een beetje af denk ik... :oops:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

di mei 02, 2006 03:14

Heuh....
tom is weer helemaal terug zie ik.
Gaat ie weer goed? Vertel?



:?

hoe kom je aan die foto van mijn biker outfit? (zie: mijn hobby naar buiten gebracht)
:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: TUNING 105

di mei 02, 2006 13:33

:lol:
Dat krijg je als je in mijn oude buurt gaat wonen! dan wordt je ....euh ....wel eens gespot! :blue_cool: :blue_lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

di jun 27, 2006 12:07

Aangezien het topic weer al onder aan de pagina stond maar weer even naar boven.
Door dit topic kwam de volgende vraag weer eens naar boven.
Hoe wordt bij de TS op carbs de nokkenas vervroeging opgelost?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: TUNING 105

di jun 27, 2006 12:30

In DIT topic is deze vraag (en antwoord) ook langs gekomen.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

di jun 27, 2006 13:58

Klopt (was ik beetje vergeten) maar volgens mij met redelijk meningsverschil.
De nokkenasversteller kan je aansturen met een gasklepschakelaartje.
kan , maar het werkt niet zoals het zou moeten ;)
hij moet pas bij 1500 rpm inschakelen en bij 4-4500rpm UIT schakelen.. ook nog s belastingsafhankelijk... en dat gaat niet lukken met een schakelaar.
Weet je dat zeker??
Waarom moet je inlaatnokkenas weer later gaan lopen boven 4500 rpm.?????wat heeft dat dan voor zin??
Ik heb nog gegevens liggen van amt toendertijd ik zal vanavond eens ff zoeken.
Volgens mij blijft hij aangestuurd boven 4500 rpm.
De meeste die racen verbinden hem gewoon door ..............
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

RE: TUNING 105

di aug 08, 2006 13:40

Dat is geen meningsverschil ;)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

ma okt 09, 2006 20:47

Waar gaat qua onderstel jullie voorkeur naar uit?

Ik heb:
Achter 2 Bilsteins
originele veren die ingekort gaan worden

Voor komen 2 400kg veren
en dan welke schokbrekers?

Het worden nieuwe aangezien niemand iets heeft liggen, maar wat ik kan of een set Bilstein dempers monteren of een set aangepaste gele Koni's (waarbij de Koni's ongeveer €25.- per stuk duurder zijn)

Ook ligt er al een zwaardere Dieletech Stabi klaar met unibolts.

Wie heeft ervaring en waar gaat de voorkeur naar uit?
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op ma okt 09, 2006 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma okt 09, 2006 20:54

Het gaat helemaal goedkomen met je plannen. :thumbs:

Met 2 Bilsteins voor is alles af. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Tuning onderwerpen”