Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 22:20

Het gaat er dan toch van komen, dit keer met oud spul naar Italië. Van de week de knoop doorgehakt en de junior mag mee naar Italië.
Mijn vriendin twijfelde eerst nog een beetje, maar ziet het avontuur uiteindelijk toch in, dus ik sta te popelen om te gaan. Zaterdagochtend ga ik die kant op en ik ga het in één keer rijden. Vanaf Nijmegen zo'n 1050km.
Zojuist de junior nog even op de brug gehad voor een laatste technische inspectie, maar alles ziet er prima uit. Er zit wel een klein gaatje in de middendemper, maar dat is voor mij geen no-go. Dat laat ik na terugkomst van vakantie wel maken.

Voor de zekerheid neem ik wel een aantal reserve dingentjes mee, allemaal in een gereedschapskistje gepropt. Hebben jullie nog andere tips/aanvullingen?

- 2 liter motorolie
- koelvloeistof
- remolie
- Tie-raps
- verderlerkap en rotor
- Set bougies
- Doppensetje, tangetjes en schroevendraaiers
- Ducktape

De enige storing die ik ooit aan de auto heb gehad, was de ontsteking. Na vervanging van de ontstekingsdelen was dat ook weer prima. Verder ben ik prima verzekerd, mocht er toch iets mis gaan onderweg.

Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8232
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 22:26

V-snaar, zekeringen 8)

Prachtige alfa trouwens :thumbs:

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 22:28

V-snaar ligt er al in, zekeringen is een goede tip! :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8038
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 23:05

Kleine aanvulling; (niet noodzakelijkerwijs voor alleen de lange ritten in het buitenland) Reservewiel op spanning? :wink:
Mooi ding trouwens , hou m heel daaro...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

RE: Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 23:39

IRK van de ANWB ;)

en ik heb in Italie de BLR vaak koppelingscilinder problemen gehad.. de hulpcilinder aan de bak.. dit komt door het lange stilstaan... dus een reserve is wel makkelijk??
Daarnaast het adres en telefoonnummer van de AFRA (in milaan, ik dacht www.AFRA.it )meenemen.
Tank je alleen 98?? dan is dat in Italia een probleem en ik zou octaanbooster meenemen!!
Verdelerkap en rotor gelijk de nwe opzetten.. en indien puntjes.. nwe puntjes en condensator..
Radiator>> Anti-leak spul...(pil)
Spanningsregelaar en koolborstels?
En zorg dat je remvloeistof vers is en je blokjes (zo goed) als nieuw...
Stukje waterslang en koperpijp on je kachel door te lussen en een steeksleuteltje 7 en slangetje om je remmen/koppeling te ontluchten..
Inbussleutels passend op je hoofkoppelingscilinder.. zegerringtang..
proeflampje..
Koelvloeistof hoeft niet, maar als je bijvult met water (wat heel goed kan en beter koelt), later in NL weer spoelen en koelvloeistof erin!
reservesleutels?

lampenset, gevarendriehoek en veiligheidsvestjes?

en een aanhanger :lol:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di mei 02, 2006 23:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 23:40

Oja:

Alarmcentrale ANWB:

+3170-3141414


;)

harald

RE: Naar Brescia met de junior!

di mei 02, 2006 23:44

Ik heb zelf altijd een rolletje vulkaniserende tape bij me om een kapotte waterslang te repareren.

Een goede en probleemvrije reis toegewenst

geluk Harald
Laatst gewijzigd door harald op wo mei 03, 2006 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 08:30

@harald: vulkaniserende tape? Omwikkelen en aansteker erbij o.i.d.? Bij welke winkel vind ik dat?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Andretti Molletti

RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 08:45

In de WW winkel ;)

Elke goede automaterialenzaak heeft dat!! Verwacht er echter geen wonderen van.. het is een noodoplossing en met een systeem wat onder druk werkt kan het makkelijk weer openspringen. Na het omwikkelen (goed uitrekken tot 2/3 van de originele breedte) kun je er nog wat ty-raps omheen doen en een gesloten koelsysteem kun je beter open laten tot de tape goed is gevulcaniseerd.

Het is EPR... Ethylene Propylene Rubber en wordt voornamelijk gebruikt om hoogspanningskabels te isoleren..

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 08:56

Hé Andretti, waarom niet gelijk een Fiat Ducato vol met onderdelen en een trailer erachteraan laten rijden inderedaad! :wink:

Een kachelradiotor ga ik niet zelf maken vrees ik, zo handig ben ik nu ook weer niet. Ik ben classic car lid van de KNAC, dus ALS er iets gebeurt, dan is dat niet anders en wordt alles verder netjes geregeld. Koppelingscilinder is nieuw, ontsteking, contactpuntjes en de hele rotzooi zijn 2000km geleden vernieuwd.
Een pil is misschien wel een idee en inderdaad even het reservewiel goed oppompen.

Thanx!

Andretti Molletti

RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 09:06

Dan alleen:
Daarnaast het adres en telefoonnummer van de AFRA (in milaan, ik dacht www.AFRA.it )meenemen. (voor onderdelen want die zijn schaars in Italie... :shock: )
Tank je alleen 98?? dan is dat in Italia een probleem en ik zou octaanbooster meenemen!!
Lampenset, gevarendriehoek verbandtrommel en veiligheidsvestjes? (wettelijk verplicht!!)

oja... een GSM! :banana:

Soccorso Stradale...ofwel ACI - Automobile Club d'Italia... goed opgeleidde partners van ons !!

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 09:32

IRK van de ANWB ;)

en ik heb in Italie de BLR vaak koppelingscilinder problemen gehad.. de hulpcilinder aan de bak.. dit komt door het lange stilstaan... dus een reserve is wel makkelijk??
Daarnaast het adres en telefoonnummer van de AFRA (in milaan, ik dacht www.AFRA.it )meenemen.
Tank je alleen 98?? dan is dat in Italia een probleem en ik zou octaanbooster meenemen!!
Verdelerkap en rotor gelijk de nwe opzetten.. en indien puntjes.. nwe puntjes en condensator..
Radiator>> Anti-leak spul...(pil)
Spanningsregelaar en koolborstels?
En zorg dat je remvloeistof vers is en je blokjes (zo goed) als nieuw...
Stukje waterslang en koperpijp on je kachel door te lussen en een steeksleuteltje 7 en slangetje om je remmen/koppeling te ontluchten..
Inbussleutels passend op je hoofkoppelingscilinder.. zegerringtang..
proeflampje..
Koelvloeistof hoeft niet, maar als je bijvult met water (wat heel goed kan en beter koelt), later in NL weer spoelen en koelvloeistof erin!
reservesleutels?

lampenset, gevarendriehoek en veiligheidsvestjes?

en een aanhanger :lol:
dat anti leak spul, daar heb ik wel eens slechte verhalen gelezen over, ik neem aan dat je het over een kortetermijn oplossing hebt ?

ik neem ook altijd een stuk stevig draad (bijv dikke felxibele electriciteitsdraad) mee van enkele meters! kun je vanalles provisorisch meevast maken...
156

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 12:22

Brescia, leuke stad!

Ik zou een fatsoenlijk (pot-)krikje meenemen.

Als 't gaatje in je demper net op een las zit waar spanning (grens demper/pijp) op staat zou ik het wel voor de reis nog repareren.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

harald

Re: RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 12:57

In de WW winkel ;)

Elke goede automaterialenzaak heeft dat!! Verwacht er echter geen wonderen van.. het is een noodoplossing en met een systeem wat onder druk werkt kan het makkelijk weer openspringen. Na het omwikkelen (goed uitrekken tot 2/3 van de originele breedte) kun je er nog wat ty-raps omheen doen en een gesloten koelsysteem kun je beter open laten tot de tape goed is gevulcaniseerd.

Het is EPR... Ethylene Propylene Rubber en wordt voornamelijk gebruikt om hoogspanningskabels te isoleren..
Dré dank je wel

scheelt mij weer een stuk tikken.

Gebruikersavatar
Johan
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 21:05
Locatie: Rotterdam

RE: Naar Brescia met de junior!

wo mei 03, 2006 16:23

Ik heb altijd bij me (past in een klein koffertje):

Wat boutjes, moertjes en ringetjes
Een steek/ring sleutelsetje (sleutel 10, 13 en 17 dubbel), tangetje, schroevendraaiers, imbussetje en natuurlijk een verstelbare moersleutel.
Lampjes
1 bougie
Zaklampje (erg handig)
Wat elektriciteitsdraad
Een klein multimetertje
Tie-raps
Paar zekeringen
Paar kroonsteentjes
Isolatietape
V-snaar
Krik

Die ene keer dat ik echt stil kwam te staan met een platte band had ik net mijn koffertje en krik niet in de auto liggen. Het telefoonnummer van de WW is dus ook erg handig, net als een mobiel telefoon :-)

Goede reis trouwens, zo'n rit is echt geweldig!
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”