En zoals het aan het begin steeds tegen zat, zat het vandaag eens mee.
Eerst de bouten van de veerpoten naar de naaf op moment gezet, geeft wel wat geruststelling. Ze mochten ook nog wel iets strakker aan.
Daarna met de achterveren begonnen.
De 2 moeren waarmee de achterveren op hun plaats worden gehouden waren met enig gemak en intact los te krijgen.
ik merk ook dat ik gaandeweg wat handiger word.
Het wisselen van de veren was daarna een makkie.

Deze verenset verlaagt achter niet zo ver, ik schat 2 cm, maar het staat nu wel een stuk beter:

Echter, ik kwam weer een APK afkeurpunt tegen. Na het gescheurde stuurlager linksvoor, lag de achterveer rechts in 2 stukken.
Gelukkig was de breuk hoog op de veer, waardoor het uiteinde wel in de schotel hing. Maar bij volledig uitveren hing de veer los.
Toch maar even met de garage ga bellen, want ik verwacht voor een APK (en de gruwelijke rekening van afgelopen keer) toch wel een iets grondigere analyse.
Tevens moet ik opnieuw naar de uitlijner, want ze hebben het toch niet helemaal goed gedaan.
Met de nieuwe achterveren is het wel iets beter, maar hij trekt iets naar rechts. Bij acceleratie is ie neutraal/trekt naar links, maar als ik dan schakel schiet ie weer naar rechts, etc. Wel neutraal bij het remmen. Rijdend op tramrails is goed te voelen dat het niet klopt.
Ik was al begonnen om van een oude rechter koplamp met gebroken glas een luchthapper te maken, alleen nog een gaasje ervoor spannen.
Dan laten uitlijnen en dan eindelijk klaar voor Zandvoort!
Groeten, Pieter