De eerste is de hele auto met motor kapot.
De tweede is al verkocht.
De derde heeft een aantal motoren (te zien en draaiende) zowel 12v 24v. Daar ga in volgende week even (ahum Zeeland) langs.
Echter hij klonk niet zo enthoustiast en waarschuwde voor teleurstellingen.
Inbouwen van 24v is moeilijker dan 12v. Gevoelsmatig trekt een 12v harder. De extra 20 pk zitten helemaal in de top van de toerentallen.
Hij heeft zelf een 3,5 12v met veel koppel maar bovenin gaat het minder.
Alles gehoord te hebben is die 12v van de sz moeilijk GOED te overtreffen. Ik bedoel + 30/40 pk (toch geen absurde eis?)
De inbouw van een GTA motor in een 164 is al een behoorlijke klus. In een sz of 75 is onbekend.
Want waarom voor €500 een 12v of 24 v kopen en dan voor een enkele duizenden € deze opvoeren en inbouwen als een GTA motor hetzelfde kost.