Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Tja...24v geweld

wo mei 03, 2006 23:21

24V zit in mijn 75 en past dus ook in jouw SZ, dit is in standaard vorm gewoon onzin, aangezien beide motoren 210pk hebben en zal de 12V waarschijnlijk nog sneller zijn ook met de lange SZ versnellingsbak.
Duidelijk
Een nieuwe gta motor is dan weer wel de moeite waard denk ik,(VanLingen heeft/had ze volgens mij ).
Dat wordt mij te duur, het blijft een hobby!
Heb nog twee incomplete 164 24V motoren, maar daar heb je weinig aan.
Er worden toch wel regelmatig schade 164 24V's aangeboden of met distributieschade voor heel weinig.
Waar zie je deze dan? Kan je mij tippen?
In een SZ moet je minstens 250pk hebben, en dat betekent gta of 3,5/3.7 L of 12V met Greg Gordon Compressor
Mee eens

Andretti Molletti

RE: Tja...24v geweld

wo mei 03, 2006 23:35

Als je nou een 3.0 scoort voor weinig en goed reviseerd.
Je bewerkt de koppen, plaatst Hoge Compressie zuigers en legt er goede nokkenassen (evt met de juiste klepveren) in.
heb je budget dan besteed je dat aan een programmeerbaar injectie systeem en als het echt niet opkan aan 6 throttle body's.
Zo heb je zeker 250PK.. afhankelijk van het toerental wat je kan/wil draaien (levensduur) kan je tegen de 300 pk halen...
Afromen met een goede uitlaat..

:D

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Tja...24v geweld

wo mei 03, 2006 23:49

Volgens mij is het duidelijk waar ik mij komende tijd mee ga bezighouden.
Eerst een 3.0 V6 scoren.
Dan.....

Tja...24v geweld

(tenminste jij hebt het toch ook over een 24V, Andretti)

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 10:38

Roy,

wacht even tot september. Dan komt nl. Jim Kartalamakis' zijn tuning boek over de Alfa V6 uit. Daarin vind je all recepten, van mild tot wild, wat wel zin heeft en wat niet.
Is er een boek over de 4 cilinders 8v zoals in de 155 geleverd? :)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 10:57

Nu heb je wel snelle nokkenassen voor de 24V maar zijn dat hydraulisch nokkenassen (als je begrijp wat ik bedoel) of bestaat er ook een solid-lifter kit voor
de 24V motoren?

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 11:22

Roy,

wacht even tot september. Dan komt nl. Jim Kartalamakis' zijn tuning boek over de Alfa V6 uit. Daarin vind je all recepten, van mild tot wild, wat wel zin heeft en wat niet.
Is er een boek over de 4 cilinders 8v zoals in de 155 geleverd? :)
Nee, in principe werd daarin niet de TS besproken (ondanks het plaatje op de voorkant van een TS), maar in de nieuwe versie wel.

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 11:50

Heb nog twee incomplete 164 24V motoren, maar daar heb je weinig aan.
Er worden toch wel regelmatig schade 164 24V's aangeboden of met distributieschade voor heel weinig.
Waar zie je deze dan? Kan je mij tippen?


een beetje zoeken kan geen kwaad :roll:
distributie schade :

http://www.speurders.nl/autos/alfaromeo ... rice.82.99

of deze

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1

of

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 14:31

Roy,

wacht even tot september. Dan komt nl. Jim Kartalamakis' zijn tuning boek over de Alfa V6 uit. Daarin vind je all recepten, van mild tot wild, wat wel zin heeft en wat niet.
Is er een boek over de 4 cilinders 8v zoals in de 155 geleverd? :)
Nee, in principe werd daarin niet de TS besproken (ondanks het plaatje op de voorkant van een TS), maar in de nieuwe versie wel.
Is dat dit boek? En is er mss een Nederlands boek mbt het tunen van de 155 8v motoren? :)
The contents applies to Alfa Romeo's 1300/1600/1750/2000 DOHC (Twin Cam) 4-cylinder engines and relevant cars from 1964 to 1993, plus the TwinSpark and 1.8 Turbo models.
Dat staat bij de toelichting...
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Andretti Molletti

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 15:55

Volgens mij is het duidelijk waar ik mij komende tijd mee ga bezighouden.
Eerst een 3.0 V6 scoren.
Dan.....

Tja...24v geweld

(tenminste jij hebt het toch ook over een 24V, Andretti)

NEEEEEEE HEEEEE

een 12V!!!


(anders gaan we naar 8000+rpm en 350pk en dat wil je niet!! )

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 16:15

Dat wil je wel!
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 18:49

Heb nog twee incomplete 164 24V motoren, maar daar heb je weinig aan.
Er worden toch wel regelmatig schade 164 24V's aangeboden of met distributieschade voor heel weinig.
Waar zie je deze dan? Kan je mij tippen?


een beetje zoeken kan geen kwaad :roll:
distributie schade :

http://www.speurders.nl/autos/alfaromeo ... rice.82.99

of deze

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1

of

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1
De eerste is de hele auto met motor kapot.

De tweede is al verkocht.

De derde heeft een aantal motoren (te zien en draaiende) zowel 12v 24v. Daar ga in volgende week even (ahum Zeeland) langs.
Echter hij klonk niet zo enthoustiast en waarschuwde voor teleurstellingen.
Inbouwen van 24v is moeilijker dan 12v. Gevoelsmatig trekt een 12v harder. De extra 20 pk zitten helemaal in de top van de toerentallen.
Hij heeft zelf een 3,5 12v met veel koppel maar bovenin gaat het minder.
Alles gehoord te hebben is die 12v van de sz moeilijk GOED te overtreffen. Ik bedoel + 30/40 pk (toch geen absurde eis?)
De inbouw van een GTA motor in een 164 is al een behoorlijke klus. In een sz of 75 is onbekend.
Want waarom voor €500 een 12v of 24 v kopen en dan voor een enkele duizenden € deze opvoeren en inbouwen als een GTA motor hetzelfde kost.

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 18:53

omdat zelf doen leuker is :)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 19:19

Bij mijn weten wordt er in Engeland een compressor set geleverd voor de SZ.
En anders is er die van Greg Gordon (zit ik zelf aan te denken). Relatief eenvoudig 50 pk erbij en veeel koppel.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 23:03

Eerst maar eens kijken hoe ik bij de L-Jet 12v V6 de toerenbegrenzer op kan schuiven. Was iets met een weerstandje, maar weet zo niet meer welk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Tja...24v geweld

do mei 04, 2006 23:08

Bij mijn weten wordt er in Engeland een compressor set geleverd voor de SZ.
En anders is er die van Greg Gordon (zit ik zelf aan te denken). Relatief eenvoudig 50 pk erbij en veeel koppel.
Ik wil de motor standaard houden, dus liever opslaan en een andere gebruiken.
Het bedrijf is AutoDelta UK en de kosten zijn behoorlijk. Ik geloof 4500 Pounds, beetje aan de hoge kant.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”