Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 11:36

Als hij in mei open is, rij je boven gewoon duur een muur van sneeuw: Prachtig!
Wat U zegt 8)

Afbeelding

Vorig jaar, de tweede dag dat-ie open was :D

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 11:39

@Lennart


Bel BCCP of anders Imparts (of anders andere specialist in Engelse klassiekers die Millers Oil gebruiken).

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 12:06

Millers VSP is idd een loodvervanger en octane booster. Komt bijna overal als beste uit de test.
Is o.a. te koop bij die grote Engelse onderdelenboer in Veenendaal.
Kan ik evt nog voor je meenemen!

@Lennart : Veel plezier verder en als je pech krijgt, kun je 1 dag wachten en dan pik ik jullie wel op. :-)
Verder zie ik je donderdag wel tijdens de keuring in Brescia en we gaan sowieso 's avonds samen eten voor de start!!
Ik heb er zin in!!


p.s. @de rest : ik ga zondag ook die kant op met mijn witte 147 jtd 16v!
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Giulia555

Re: RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 15:45

Bedankt voor de tips voor in de bergen. Het klinkt ergens wel een beetje tegenstrijdig, want je wil remmen op de motor en als je dan gas bij gaat geven? Kun je net zo goed in de 5 de versnelling afdalen toch? Maar goed, ik ga het proberen.
(
Juist!!! Goede instelling.....auto's zijn niet van karton gemaakt (alhoewel). Ben op mijn huwelijksreis 10 jaar geleden gewoon in de Berlina 1750 gestapt met vrouwlief met helemaal niks aan reparatiezooi bij me. Sienna -Leiden in 15 uur. Verder hoop ik oprecht dat je plezier zal hebben bij de MM. Na jaaaaren ben ik afgehaakt vanwege het te hoge (duitse) patsgehalte, onbeschoft gedrag van niet deelnemers en de slakkengang waar mee gereden wordt..........edoch veel plezier.....

Gebruikersavatar
Ezin Rossi
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 16:03
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 16:46

Weet je wat ik doe? Ik ga gewoon rijden en ik zie wel! :-)
Als ik deze lijstjes allemaal zie, zou ik bijna gaan denken dat Alfa's onbetrouwbaar zijn! :-)

Zonder gein, ik rij zeer regelmatig met deze junior, net nog een paar toerritten gedaan en afgelopen week bijna 1000km gereden met de auto en wat mij betreft moet hij goed zijn hoor.

Wel zou ik nog iets meer willen weten over het gebruik van RON95?!
En zó kan het ook! ;)

Enkele jaren terug één week na aankoop van de GTV op vakantie naar Lucca. Düsseldorf-Innsbruck met de autotrein en door de Fernpass Italië in... In totaal 3 duizend km gereden in anderhalve week, terwijl dezelfde auto in de vijf jaar daarvoor in totaal niet eens aan dat aantal was gekomen.

Fijne rit, denk aan de thuisblijvers (foto's? ;) )

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 653
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 18:32

Ik heb nooit octanebooster gebruikt in Italie. RON 95 merk je wel een beetje, heel af en toe een pingel (low speed), maar gaat verder prima. Pas mijn rijstijl er ook een beetje op aan (motor niet te hoog belasten bij lage toerentallen, dus eerder terugschakelen).
Volgens mij kun je bij Shell wel Vpower 100 octaan tanken in Italie.

Motorolie (Agip sint 2000) heb ik wel eens heel goedkoop in zo'n grote supermercato gekocht.

Veel plezier en met zo'n mooie Bertone wil elke Italiaanse garage toch graag helpen mocht het onverhoopt toch nodig zijn.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
MartAlfa
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 14, 2006 20:59
Locatie: Honselersdijk

RE: Naar Brescia met de junior!

vr mei 05, 2006 23:30

:wink: Egbert bedankt voor de samenvatting, scheelt toch weer kostbare (vrije ) tijd.
Het enigste waar wij nog niet aan gedacht hadden was de gevaren driehoek, maar deze kan hopelijk nog wel in de skikoffer op het dak. :D :D

Wij gaan ook gewoon met een klein beetje handel op pad ( vertrekken dinsdag ochtend vroeg ),
en zijn van mening: als de Bertone ons nu nog in de steek laat ,na al die reparaties ( een bijna derde hypotheek voor nodig )
dan laten we hem direct in zijn geboorteland achter.
Die italianen schijnen er inmiddels zelf ook wel serieus geld voor over te hebben ( voor een lopende welliswaar )
scarb lid sinds 1999 pas nr: 2802
in bezit Bertone 1750 tweede serie 1970 , GTV 916 TS 1996 ( semi racer ) en sinds kort een SW V6 2.5 als trekker voor de race aanhangert

heb gereden: Bertone 2.0 , GTV 6 , GTV 4 , Alfetta sedan, Alfetta GT

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Naar Brescia met de junior!

zo mei 14, 2006 20:17

Luitjes, ik ben weer terug! En: Met de junior! :-)
nul komma nul problemen gehad, wat is dit een fantastisch autootje zeg, het is me 1000% meegevallen.
Ik had een gereedschapskoffertje gepakt met 2 liter olie, wat loodvervanger en bougietjes en wat onstekingsspul. Gewoon een koffertje vol met gereedschap en wat onderdelen dus. Ik had het gewoon thuis kunnen laten allemaal!! :P

Ik heb zo'n 3000km gereden en 1 maal een liter erbij gegooid, maar nu ik weer thuis ben staat het peil op 3/4 vol en bij vertrek op 2/3. Het verbruik van olie was dus minimaal. Eveneens het benzine verbruilk en dat vond ik echt het meest verbazend. Gemiddeld 1 op 14!!!
Tijdens de heen en terugreis zelfs 'stints' gehad van 1 op 15. Ik kon het haast niet geloven aan de pomp. Ik vond dat redelijk knap, want ik hield toch het toerental rond de 4000rpm, soms zelf iets meer. Tegen de 130 km/h in elk geval.
In Italië heb ik gewoon V-Power getankt, RON100. Dat is overal verkrijgbaar, dus de octaanboosters mogen gewoon thuisblijven. Bij aankomst op bestemming heb ik meteen weer het achterste kapje op het luchtfilter verwijderd, zodat we op de italiaanse binnenwegen wat meer herrie konden maken. ;-)
De rit veel dus erg mee, geen last van mijn rug ofzo, die stoeltjes zitten eigenlijk prima. Wel een beetje van mijn rechtervoet, maar het handgas bood uitkomst. Op rustige stukken is dat prima te gebruiken. De temperatuur in het interieur viel ook mee, omdat het redelijk bewolkt was tijdens de reis. Ik kan me voorstellen dat het zwaarder is als het buiten echt zomerse temperaturen zijn. De motortemperatuur was continu strak 75 graden.
Ik had een lek in mijn middendemper en die had ik nog even snel gefixt voor de vakantie met GunGum. Dat is een lapmiddel om hem door de APK te trekken, maar het heeft toch nog zijn 1500km standgehouden. Meer dan ik had gehoopt in elk geval.

Samenvattend: Dit had ik afgelopen jaren ook moeten doen! Er komen wel gelijk een hoop kilometers bij, want ik reed nu in 1 week wat ik afgelopen 2 kaar in totaal heb gereden, maar het was echt leuk. En je hebt een bekijks in Italie met zo'n apparaat!! Niet normaal gewoon. De Italianen stoppen acuut waar ze mee bezit zijn om je Alfa na te kijken, totdat je uit het zicht bent. Neem voor het tanken maar wat tijd, want je krijgt hele verhalen te horen over hun Alfa's enzo. Echt leuk en dat wil ik zeker weer een keertje doen zo!

Bedankt voor de tips, ik had ze niet nodig, maar als je je paraplu vergeet, gaat het altijd regenen! :-)

M.Jansen

RE: Naar Brescia met de junior!

ma mei 15, 2006 20:14

Erg gaaf zo een rit en leuk dat alles zonder problemen is verlopen !!

FOTO'S ??????

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Naar Brescia met de junior!

ma mei 15, 2006 20:31

Foto's natuurlijk hier :!:

:wink:

Gebruikersavatar
Ezin Rossi
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 16:03
Locatie: Rotterdam

RE: Naar Brescia met de junior!

ma mei 29, 2006 16:07

Hee hoor Dink, daar staan ze ook (nog) niet ;)

Lennart????

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”