Gebruikersavatar
Pinda
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: do nov 03, 2005 23:32

Diesel tuning?? wie o wie

ma mei 08, 2006 17:02

Wie weet een goed adres voor het tunen van dieselmotoren ??

Want nu ik mn nieuwe dieselblok uitelkaar heb,en de onderdelen zometeen weer trug krijg voor montage wil ik het blok graag kietelen...

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Diesel tuning?? wie o wie

di mei 09, 2006 10:38

:P :lol:
Die VM pruttelaar is eigenlijk al getuned! Gewoon de turbowastegate dichtbakken joh! en vleugelmoeren als cylinderkopbouten - verwisselt lekker snel :blue_lol:

Ik zou er niets aan doen - De kwaliteit is nogal eeh dubieus - :-({|=

(kon je geen 2.4 jtd inbouwen als je toch snel wilt?)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Diesel tuning?? wie o wie

wo mei 10, 2006 00:17

:P :lol:
Die VM pruttelaar is eigenlijk al getuned! Gewoon de turbowastegate dichtbakken joh! en vleugelmoeren als cylinderkopbouten - verwisselt lekker snel :blue_lol:

Ik zou er niets aan doen - De kwaliteit is nogal eeh dubieus - :-({|=

(kon je geen 2.4 jtd inbouwen als je toch snel wilt?)
Da's toch zeker wel de opsteker van de dag! :blue_lol: Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Diesel tuning?? wie o wie

wo mei 10, 2006 00:48

:P :lol:
Die VM pruttelaar is eigenlijk al getuned! Gewoon de turbowastegate dichtbakken joh! en vleugelmoeren als cylinderkopbouten - verwisselt lekker snel :blue_lol:

Ik zou er niets aan doen - De kwaliteit is nogal eeh dubieus - :-({|=

(kon je geen 2.4 jtd inbouwen als je toch snel wilt?)
Da's toch zeker wel de opsteker van de dag! :blue_lol: Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. :wink:

Tja - het is bittere ervaring met meerdere blokken........ :evil: waardeloos spul :twisted:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

RE: Diesel tuning?? wie o wie

vr mei 12, 2006 18:44

Met alleen chippen is 150pk haalbaar.
De turbodruk is niet via chippen te verhogen, dus als je dat wil, zul je dat anders moeten doen.

Veel plezier met mijn 2.5td, die >300000km heeft gedaan zonder problemen :).

Groeten, Sander.

Gebruikersavatar
Pinda
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: do nov 03, 2005 23:32

RE: Diesel tuning?? wie o wie

za mei 13, 2006 18:38

Whahah sander jij ook hier :roll:

Nou wees maar niet bang dat ik met deze ga experimenteren...daar heb ik mn andere 2.5TD voor :wink:
De auto rijd super..

Magic

RE: Diesel tuning?? wie o wie

zo jun 04, 2006 02:43

Alfa 155 tunen ... of het GOED kan weet ik niet, maar ik zie behoorlijk goede reacties over Squadra Tuning en die hebben me ook behoorlijk veel info gegeven voor mijn eigen wagen. Alleen Squadra tuning geeft geen informatie over de 155 2.5TD. Wellicht eens aan Stephan van Squadra Tuning vragen over hoe en wat. Kijk ook op de volgende link voor meer info over bedrijven die de 155 TD wel doen in NL: http://www.doix.demon.nl/alfa_chip.html

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Diesel tuning?? wie o wie

zo jun 04, 2006 10:08

Een powerbox is toch DE manier om een TD te tunen :?:


Check google ff , daar staat veel info over de powerboxen ;)

http://www.ips-dieseltuning.nl/alfa_romeo.htm
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Magic

RE: Diesel tuning?? wie o wie

zo jun 04, 2006 14:15

Voor de informatie: Tuning door een Powerbox:

Een powerbox verandert de ingaande signalen van de ECU, waardoor deze anders reageert. Een van de meest toegepaste principes is het manipuleren van het signaal van de inspuitdruk. Door de ECU te laten "denken" dat de inspuitdruk lager is dan dat ie in werkelijkheid is regelt de ECU de inspuitdruk hoger af. Er wordt daardoor meer brandstof ingespoten wat een koppel en vermogenswinst tot gevolg heeft. De ene powerbox is wat verder ontwikkeld dan de ander, maar hebben ze allemaal een ding gemeen: de ECU wordt gefopt.

Nadelen: Bij een diesel hangen het inspuitmoment en de hoeveelheid ingespoten brandstof nauw met elkaar in verband en garandeert een volledige verbranding van de ingespoten brandstof. Maar omdat de ECU "gefopt" wordt, wordt er meer brandstof ingespoten dan waarmee de ECU rekening houdt. De ECU stuurt ook een bepaalde waarde van het verbruik naar deze verbruiksmeter, maar weet dus niet dat er eigenlijk meer wordt ingespoten. De auto lijkt dus zuiniger te rijden dan in werkelijkheid het geval is.

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Diesel tuning?? wie o wie

di jun 27, 2006 03:51

het blijft statansbrandstof :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Diesel tuning?? wie o wie

di jun 27, 2006 08:39

De aansturing van de waste gate verlengen en langs binnen laten, regelventiel ertussen kan je via dat ventiel je waste gate later laten openen dus langer en meer druk opbouw. Kan je hem ook als het niet nodig is lekker origineel laten staan.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Pinda
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: do nov 03, 2005 23:32

Re: RE: Diesel tuning?? wie o wie

di aug 08, 2006 18:19

De aansturing van de waste gate verlengen en langs binnen laten, regelventiel ertussen kan je via dat ventiel je waste gate later laten openen dus langer en meer druk opbouw. Kan je hem ook als het niet nodig is lekker origineel laten staan.
Daar was ik al mee bezig 8)

Gebruikersavatar
jeroen gta
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 17:08
Locatie: bergen op zoom

RE: Diesel tuning?? wie o wie

zo dec 24, 2006 13:22

powerbox op een 159 sw 2.4 jtdm werkt goed

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Diesel tuning?? wie o wie

zo dec 24, 2006 13:24

powerbox op een 159 sw 2.4 jtdm werkt goed
Nietes. Een powerbox werkt NOOIT goed.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Diesel tuning?? wie o wie

zo dec 24, 2006 23:17

Een 155td (2.0 en 2.5) heeft toch gewoon nog een lijnpomp? Daar valt echt niets aan te chippen.
Laatst gewijzigd door Huib op ma dec 25, 2006 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Tuning onderwerpen”