@ Andretti:
Ik heb t nummer eindelijk helemaal gehoord. Ik herken Supertramp er inderdaad wel in. Maar t valt me ook op dat er veel nummers zijn die herkenbare stukjes uit andere nummers pakken en dat door hun eigen nummer heen weven.
Over de covers van Borsato, dat was in zijn beginperiode toen hij wellicht nog geen geld had om nummers voor hemzelf te laten schrijven. Daar wordt ook absoluut niet geheimzinnig over gedaan. Zijn grote doorbraak kwam wel door een vertaling van een Italiaans nummer, geen probleem. En eerlijk is eerlijk: ik vind dat hij het goed doet. De meeste nummers liggen lekker in het gehoor maar stijgen wel uit boven het Vader Abraham repertoire. En dan nog, als iemand het leuk vind, laat die persoon dan in zijn waarde. Altijd dat geklassificeer hangt mij ook wel een beetje de strot uit. Ben ooit eens in mijn dorp naar een dorpsfeest geweest waar Henk Wijngaard kwam optreden. Ik zat m flink af te kraken voordien. Maar eerlijk gezegd was t best leuk om eens mee te maken en hij deed goed wat hij deed.
Dus, laten we kritisch maar positief blijven aub.