Ik kwam per toeval deze auto tegen bij een handelaar. Momenteel rijd ik zelf een Audi 80 uit 1977 (jawel), ik ging eigenlijk voor een VW Kever kijken, maar toen kwam ik deze tegen, voor 850 euro.
Hij is uit 1992, heeft 148.000 NAP km's, en er zit stuurbekrachtiging in, electrische ramen etc etc.
Ik heb er een klein rondje in gereden, maar heb niks kunnen testen omdat ik een aluminium motor als ie koud is natuurlijk niet even open trek...
Mijn vraag is; is dat een goede aankoop?
Mij is vroeger verteld dat Alfas onbetrouwbaar zijn, nu heb ik momenteel wel door dat het ook wel weer meevalt, in elk geval bij de 75 (op dit forum gelezen).
Is 850 euro een goed bedrag? Hij zit heel mooi in de lak en ik heb echt nergens roest kunnen ontdekken, ook niet in de wielkasten.
Morgen ga ik uitgebreider een rondje rijden en zal ik ook de bodem inspecteren.
MIj rest nog een vraag, klopt het dat de motor een distributieketting heeft?
Ik heb ook een auto van de zaak dus de auto zelf staat meer aan de straat dan dat ik hem gebruik, maar het is ook voor de hobby, zodat ik een beetje kan poetsen en sleutelen enzo.
Ik wilde eigenlijk ook een snelle auto (snel in de zin van 0-100 in minder dan 10 seconden en in elk geval sneller dan die Audi (en die is echt niet langzaam), nou is deze Alfa niet echt een racebak met een 1.8 motor denk ik, maar ja... Ik ben geen ragger, maar het is wel leuk om wat power te hebben, en achterwielaandrijving rules natuurlijk.
Hij was helemaal origineel daarom vond ik hem ook best mooi.
Oja in de kofferbak zat wel een soort teer aangebracht, met rode lak er over, ik weet niet precies wat dit was, iemand enig idee wat dit kan zijn?
Dus... een goede deal?
Alvast bedankt natuurlijk, en wie weet ben ik straks ook een Alfist (ik ben al Citroen-ist, Audi-ist en VW-ist geweest en eigenlijk nog steeds, een auto moet karakter hebben vind ik).
Wat moet ik trouwens bij het olieverbruik denken bij deze km stand? Is daar iets van te zeggen?