Groet, Klaas

Als je waste gate niet opengaat dan blaast Klaas die bank aan gort dus dat is het nietDit roept bij mij ook de vraag op of de turbo/wastegate combinatie/afstelling wel helemaal OK is, want het is nogal erg arm, door de hele meting heen. Het lijkt haast wel alsof hij gewoon teveel lucht naar binnen blaast, alsof de wastegate niet open gaat. Eerst wel je brandstofdruk controleren, Je kunt vlgs mij gewoon een manometertje in je benzineleiding pluggen met een T-stukje.
Of zijn injectors benen het niet bij en hij blaast wat anders aan gort...Als je waste gate niet opengaat dan blaast Klaas die bank aan gort dus dat is het nietDit roept bij mij ook de vraag op of de turbo/wastegate combinatie/afstelling wel helemaal OK is, want het is nogal erg arm, door de hele meting heen. Het lijkt haast wel alsof hij gewoon teveel lucht naar binnen blaast, alsof de wastegate niet open gaat. Eerst wel je brandstofdruk controleren, Je kunt vlgs mij gewoon een manometertje in je benzineleiding pluggen met een T-stukje.![]()
Zou vreemd zijn als de injectors geen 150 pk aan kunnen... die ouwe straat turbo van mij trok al 200 pkOf zijn injectors benen het niet bij en hij blaast wat anders aan gort...Als je waste gate niet opengaat dan blaast Klaas die bank aan gort dus dat is het nietDit roept bij mij ook de vraag op of de turbo/wastegate combinatie/afstelling wel helemaal OK is, want het is nogal erg arm, door de hele meting heen. Het lijkt haast wel alsof hij gewoon teveel lucht naar binnen blaast, alsof de wastegate niet open gaat. Eerst wel je brandstofdruk controleren, Je kunt vlgs mij gewoon een manometertje in je benzineleiding pluggen met een T-stukje.![]()
Dan zou je aangezogenlucht goed gemeten worden en je mengsel eerder te rijk zijn omdat je gaskleppositiesensor bv volgas doorgeeft ....Is inderdaad wel weinig vermogen dan ja.
Sluit je wastegate wel goed? Ik had bij mijne turbo een barst aan de wastegate waardoor hij nooit op volledige druk kwam.
greetz Nick
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de standaard turbo-injectors het tot grofweg 200 pk wel doen, dus dat is het misschien niet. Maar wellicht zijn de injectors sterk vervuild (ik weet zo even ook niet meer wat de geschiedenis van de Evo was). Ultrasoon reinigen kan kwaad en kost je de kop.Zou vreemd zijn als de injectors geen 150 pk aan kunnen... die ouwe straat turbo van mij trok al 200 pkOf zijn injectors benen het niet bij en hij blaast wat anders aan gort...Als je waste gate niet opengaat dan blaast Klaas die bank aan gort dus dat is het niet![]()
zit um dus in het wel willen inspuiten, maar niet kunnen ?