Bartman
Guru
Guru

RE: Supertje voor het circuit !

wo mei 24, 2006 16:39

@ErwinV6:

Ik vrees dat we gewoon een baas hadden moet nemen... En dan wel zo een als Aernoudt heeft. :wink:
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

ErwinV6

Re: RE: Supertje voor het circuit !

wo mei 24, 2006 17:08

@ErwinV6:

Ik vrees dat we gewoon een baas hadden moet nemen... En dan wel zo een als Aernoudt heeft. :wink:
Hehehe ik snap er nix van hij blijft maar bezig maar misschien nu na rond de 20/25 auto's heeftie wel weer een x een leuk dingetje :wink:

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 24, 2006 21:47

@Erwin: zeker; veel zelfs. Maar af en toe neem ik wel eens een vrije dag op (zo werkt dat als je voor een baas werkt, ipv eigenbaas bent ;) ), en die gebruik ik om te sleutelen :lol:
Supertje wordt zeker hartstikke leuk !!
Laatst gewijzigd door Aernoudt op do mei 25, 2006 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Aernoudt
Guru
Guru

wo mei 24, 2006 21:55

Foto van vandaag; nog niet helemaal klaar, maar morgenmiddag is ie klaar genoeg om Vrijdag uitgelaten te worden op Zandvoort 8)
(foto met de telefoon, dus niet helemaal toppie qua scherpte en resolutie...)

Afbeelding

Aernoudt
Guru
Guru

do mei 25, 2006 20:38

Zo, de auto staat op de trailer, om morgen uitgelaten te worden op Zandvoort. Heb er enorm veel zin in, dat moge duidelijke zijn :D

Samen met Pascal & Toine (van AlfaRomeoService.nl) in nog geen week een auto van stretch af compleet om/op-gebouwd ! Echt toppie service !! Bedankt ! (met van de week nog wat hulp van Dre erbij ;) )
Auto is nu voorzien van kompleet nieuw onderstel, draagarmen, fusees, grote remmen + aangepaste klauwen, fly-off (erg fraai apparaat 8) ), stoelframes ingelast, race kuipen, 6 punts gordels, motor opgefrist, uitlaat rubbers etc vervangen, wat cosmetisch werk, uitgelijnd, andere velgen + banden, rvs remleidingen, uitlaat (eindepijp) aangepast, kentekenplaatverlichting, nieuwe APK, accu achterin, hoofdstroomschakelaar, nieuwe hoofdremcylinder, nieuwe (race) pedalen, sportstuur + afneembare naaf, snelsluitingen in de motorkap, verstelbare remdrukregelaar, race spiegels.... kortom, we hebben niet stilgezeten ;) )

Volgende week (na dit race week-end, Zandvoort + 2 dagen Nurburgring) gaat de auto verder worden afgebouwd: TS motor er in en een sper-as er onder en nog wat klein werk wat we niet meer afkregen de afgelopen dagen (hangende pedalen bijvoorbeeld), grotere capaciteit koeler, oliekoeler etc..

Dan 18 Juni driftdag op Papenburg 8) en 23-26 juni weer naar de Ring.

bralfa
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 13:00

Hey Aernoudt,

Ben benieuwd hoe de afgelopen dagen km's) bevallen zijn...
Shut up and ride!

Andretti Molletti

Re: RE: Supertje voor het circuit !

ma mei 29, 2006 13:44

Hey Aernoudt,

WE ZIJN benieuwd hoe de afgelopen dagen km's) bevallen zijn...
;)

Kom op met die spannende verhalen :lol:

Aernoudt
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 14:37

Hi,

Vrijdag was het nat. Heel erg nat op Zandvoort. ff je banden op spanning controleren en je was al weer helemaal nat in je kleren :(
De ramen bleven maar beslaan, dus na 3 rondjes rijden zag ik alleen nog een klein stukje rechtvoor me maar verder niks meer, da's wel lastig. De ramen met Rain-X behadeld: dat hielp: nu zag ik na 5 rondjes niks meer... scheelt dus wel, maar niet het gewenste resultaat.

1 voordeel van zo'n natte dag: je mist het ontbreken van PK's wat minder ;)

Paar rondjes achter Geert aan gereden; hij heeft afgelopen winter de winter cursus gedaan op Zandvoort, zodat de lijnen wat beter leerde kennen. Dat was handig, omdat ik de baan niet goed kende.

De Hugenholz en de Renault bocht waren de plekken om in te halen, wat me vaker gelukt is dan ik van te voren had verwacht (in de regen de eerste kilometers met een nieuwe (achterwiel aangedreven) auto maken is niet optimaal ;) )

Grootste probleem tijdens de dag was het remmen. Juultje remt veel te hard achter waardoor de wielen vaak blokkeerden, met een listige achterkant tot gevolg (en enkele spannende momenten :) ). Verder is de bak nog veel te kort: 7500 rpm in z'n 5 op het rechte stuk is niet alles (motor gilt het dan uit) (hoeveel rpm dat in het echt is weet ik niet, maar dit is wat de toerenteller aangaf :lol: )

Om die reden heb ik dit week-end niet op de Ring gereden. Zonder goede remmen heb je niks te zoeken op de Ring...

Samenvattend: prettige eerste ervaring met RWD (in de regen ;) ) op Zandvoort. Maar eerst moet de remmerij beter. Er komen hangende pedalen in met een groter (en geschieden) rem systeem dus ik hoop dat dat voldoende is om dit op te lossen (icm de TS remklauwen die er bij mij op zitten).
Ivm (heel) veel minder gereden dan de bedoeling is het helaas niet het leuke week-end geworden waar ik op had gehoopt.

Heb inmiddels al wel een TS blok uit elkaar liggen om op te frissen, en er ligt een sper-as klaar voor montage. Ik hoop de auto op 16 Juni basis klaar te hebben, mocht dat niet lukken ivm wachten op onderdelen (de zuigerveren voor de cosworth zuigers bijvoorbeeld) dan de week er na. (ga 23-26 juni op de Ring rijden !

Groetjes,
Aernoudt
Laatst gewijzigd door Aernoudt op ma mei 29, 2006 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 15:07

Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 30, 2006 09:51

of je bent op de foto aan het remmen of de auto staat veel te hoog achter, dan ben je de kont heel snel kwijt.
Vreemd, met TS tangen en ik neem aan serieuze remblokken van passie mag het niet zo zijn dat ie achter meer remt dan voor?
Standaard blokken achter?
SBS voor? Zet ik de berlina mee op zijn neus zowat...
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Aernoudt
Guru
Guru

di mei 30, 2006 11:59

Standaard achter en SBS voor inderdaad. Ik weet niet precies waar dit op het circuit is... (dus ik weet niet of ik hier rem of niet ;) )

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 30, 2006 12:36

als het goed is rem je niet...want de remlichten branden niet! :wink:
wellicht kan ie achter iets zakken (ik zie de velgrand nog..) maar ja deze auto moet ook over straat kunnen toch??

misschien door het enkele circuit?? anders extra drukregelaar ertussen?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 30, 2006 13:09

@Berlinista

Wat is de reden voor de verlaagde achterzijde bij een 105? Het valt mij op dat snelle 105's achterover hellen maar waarom? Is dat voor goede verhouding
roll centre voor en achter? Erg apart want buiten de Squadra 105's ken ik weinig modified racers uit de 60/70s die zo opvallend achterover hellen en bijna met de achterzijde over het asfalt schuren.

Aernoudt
Guru
Guru

di mei 30, 2006 13:44

@vV: we gaan het systeem van een Nuova erin bouwen (met gescheiden/dubbel systeem + grotere hoofdremcylinder). Hopenlijk is het probleem dan verleden tijd.

Hij moet inderdaad ook geschikt blijven voor de Nurburgring, dus kan ie niet 'op de bodem' gelegd worden ;)
Laatst gewijzigd door Aernoudt op wo mei 31, 2006 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 31, 2006 00:00

bert, rollcentre van een 105 ligt helemaal verkeerd, en een oplossing is achterzijde omlaag. Tevens: erg weinig gewicht achterop, dus kont komt omhoog bij remmen dus achterzijde gaat zwabberen en moeilijk doen. Door kont omlaag ga je dit effect enigzins tegen.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”