*****5Sterren*(6)

RE: wat zouden jullie doen????????

ma mei 29, 2006 16:00

Dit soort berichten lees je nogal eens.
kun je nagaan hoeveel er niet naar de politie gaat...
Vooral in een plastic zak: Houden en de krant in de gaten houden.

Nova

Re: RE: wat zouden jullie doen????????

ma mei 29, 2006 16:02

Kan je van dat geld tenminste een fatsoenlijke distributieriem op je 156 laten zetten... Hoef je tenminste niet te schooien om tips bij mensen die je eerst tegen je in het harnas jaagt.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma mei 29, 2006 19:41

Een gedeelte (ruim voldoende) eruit halen (nummertjes tellen) en de rest naar blauw op straat brengen :wink:

gtj1600
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 20:04

nova...genoeg is genoeg....als je begrijpt wat ik bedoel :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Nova

ma mei 29, 2006 20:14

nova...genoeg is genoeg....als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

Gelijk heb je kerel :thumbs: negeren is vaak het beste :wink:

Groet, Ro

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 29, 2006 21:00

Ik zou er waarschijnlijk goed van in de war raken.

Aan de ene kant weet je dat het geld houden misschien geen optie is, want waar komt het vandaan, wat voor leed hoort er bij (en ga er maar van uit dat er leed bij hoort... :roll: ) en wie komt je opzoeken als ze weten dat jíj het hebt? En het morele deel, het ís niet van jou.

Aan de andere kant: wat niet weet... Je hebt gewoon heel veel geluk gehad. Je wordt in je leven wel voor meer dan een euroton bestolen door obverheid, instanties en verzekeringen (ja, ik weet het, je betaalt ook voor een fors deel terecht belasting, maar als ik dan zie dat er hier om de hoek een paar junks gesubsidieerd op een etage zitten terwijl eerlijke mensen 6 jaar op een wachtlijst staan voor een huurflatje, in een ongkeurde onverzekerde auto rondrijden met een blik bier in de hand terwijl fatsoenlijke mensen een fijne acceptgiro thuis krijgen als de garage pas 1 week ná de APK-datum een afspraak kan maken...). En als je het kunt opbrengen om NIET ineens iets groots te kopen en er geen probleem mee hebt om je huis vol cash te hebben liggen, kun je mooi iedere maand een paar honderd zwarte euro's in je projecten steken. Jáááren lang. En geen haan die er naar kraait, en niemand komt je dan opzoeken omdat je ineens wel heel veel geld hebt.

Moeilijk, moeilijk :?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

*****5Sterren*(6)

di mei 30, 2006 09:55

Is iedereen hier aan het schooien dan, of wissel je ervaringen uit etc..?
Laatst gewijzigd door *****5Sterren*(6) op di mei 30, 2006 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

*****5Sterren*(6)

di mei 30, 2006 09:56

Kan je van dat geld tenminste een fatsoenlijke distributieriem op je 156 laten zetten... Hoef je tenminste niet te schooien om tips bij mensen die je eerst tegen je in het harnas jaagt.
Wat een raar antwoord. Het was een gewone vraag hoor.
Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op die vraag, maar dat is nu off-topic.

JRX164
Member
Member

di mei 30, 2006 19:09

Misschien iets om rekening mee te houden :shock:
Afbeelding
Artikeltje AD

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 31, 2006 02:06

Ik zou erg in dubio zijn, er een nachtje over slapen en waarschijnlijk van wakker liggen en dan de volgende dag maar besluiten om het naar de politie brengen... Offeh, als fervent thriller-lezer: [fantasiemode]een cryptische advertentie in de mededelingen-rubriek van enkele landelijke dagbladen plaatsen en een spoortje op internet uitzetten... Als er gehapt wordt dan moet er een beetje vindersloon aan vast zitten, als er niet gehapt wordt dan kan ik m'n geweten sussen met de gedachte dat ik het toch geprobeerd heb terug te geven... [/fantasiemode]
Ik heb die dag in dubio gezeten en het dus toch maar naar de politie gebracht. Over een jaartje staat die SZ wel voor de deur;)

Maar serieus, ik zou ook inderdaad een nacht zeer slecht slapen en het darna toch maar naar de politie brengen, met de gedachte dat het een criminele achtergrond kan hebben of juist van iemand is die het heel hard nodig had of er heel hard voor gewerkt heeft.....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

arne
Member
Member

wo mei 31, 2006 07:47

Ik zou het -denk ik- melden bij de politie. Niet afgeven, maar er melding van maken en het geld keurig op een renterekening zetten. Komt de eigenaar opduiken, dan kan hij/zij het direct meenemen. Komt hij niet, dan krijg je de belastingdienst waaraan je een deel moet betalen, maar dan heeft het in die tijd ook rente verzameld. En dat is dan wel weer een prettig gevoel. ;)

Arne
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mei 31, 2006 09:39

Zeker NIET naar de mannen in het blauw brengen. Idd hooguit melden, en zelf op de rekening zetten.
Of: investeren die hap, in mijn geval in handel, 1000000 van maken, en dan na verloop van tijd, keurig die ton retour geven. Eventueel met rente! :P
(met dan weer wel aftrek van bewaarkosten)
Natuurlijk is het crimineel geld, kan niet anders, of kennen we keurige zakenlui die met een ton in een vulliszak rondsjouwen?
Je bent echt wel een zool als je een ton laat slingeren.
Dat zie ik mij nog niet gebeuren, dat ik een ton euro's uit het oog verlies...... (moet ik ze eerst hebben natuurlijk)
:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

arne
Member
Member

wo mei 31, 2006 13:19

of kennen we keurige zakenlui die met een ton in een vulliszak rondsjouwen?
Wel al situaties gehoord waarbij opkopers 50.000 euro vonden in de achterkant van een nachtkastje wat bij een overleden persoon uit het huis werd gehaald. Nabestaanden wisten van niets... Dus... En het is in Zeeuws-Vlaanderen ook niet ongebruikelijk dat zowel Belgen als Nederlanders met zakken contant geld de grens oversteken... En ja, dat gebeurt ook gewoon in vuilniszakken... Of tuinlaarzen (meegemaakt met 300.000 euro)... Of het ondergoed van oude dametjes... (ervaring van een goede vriend bij een bankkantoor)
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

tommie
Guru
Guru

wo mei 31, 2006 15:19

ik zou er idd ook melding van maken en er voor zorgen dat het goed opgeborgen is, als er aanspraak op gemaakt wordt het teruggeven, maar als je t aan de politie afgeeft is de kans klein dat je t nog weer krijgt denk ik...
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Het Forum Café”