Vandaag het blok erin gehangen, ging goed, geen grote beschadigingen aan blok, of mezelf. De elektrische benzinepomp was ook aangekomen, deze provisorisch aangesloten. Carburateurs vol laten pompen en toen de vlotterkamers gevuld waren ging de pomp langzamer draaien en stopte, dat vind ik maar vreemd.
Uitlaatspuitstuk er losjes onder geschroefd en de middendemper er los op gestoken, olie in het blok en testen... De radiateur zat er nog niet in en dwarsbalk en wielophanging, remmen en zo zaten nog niet vast. Eerste 10 seconden een rotgeluid maar dat verbeterde en er kwam oliedruk maar niet lopen, zelfs geen verdwaald plofje in de uitlaat. Na een minuutje gestopt, met mechanische benzinepomp moet je altijd wat langer doorstarten maar dat was nu niet aan de orde. Goed, het was dus de kabel van de HAL sensor op de stroomverdeler en toen ik die ingestoken had, liep het blok bij de eerste poging. Liep goed zonder mechanische bijgeluiden en op 4 cilinders, wel niet regelmatig natuurlijk en stationair bleef ie niet lopen, maar dat komt nog, voor nu alles goed. Na een minuutje en max 3000 toeren afgezet wegens geen koelvloeistof en gecontroleerd op rare dingen maar het ziet er goed uit voor nu.
De verstevigingsprofielen onder de motorkap moesten gedeeltelijk verwijderd worden vanwege de luchtfilters maar dat had ik al gedacht. Is gelukkig gegaan zonder beschadigingen aan de lak er er sprong ook geen vreemde kronkel in de kap na verwijderen, je weet niet wat te verwachten maar het ging goed.