ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

wo mei 31, 2006 20:32

Heej Cromagek. Er zijn altijd uitzonderingen die rotmof roepen. Daar doe je niks aan en diegenen die het zeggen zijn niet zuiver in het hoofdje ! Niks van aan trekken. Dat vind je toch niet belangrijk of wel ?
Maarruh dat Schumi verhaal vin ik toch niet kloppen. De ferrari was die al die jaren zo slecht dan :wink: Nu is de Ferrari net zo goed als de Renault en toch liggen ze nog ver achter. Maar wat niet is dit jaar kan nog komen, Het seizoen is nog lang ! Alonso is gewoon een stapje beter nu. Schumi kan Alonso alleen afhouden of winnen door een pitstop strategie daardoor won hij die race daaroh some weeks ago, sorry. In Monaco was Schumacher zeker goed, maar de voorsprong van Alonso was afgeteken. Ook in de trainingen etc. Laten we gewoon hopen op veel kijkplezier !
en al die voorgaande jaren dan??
Ferrari heeft gewoon het midnere pakket anders zou Massa wel verder naar voren staan...... in dat perspectief gezien is het wel erg knap wat Schumacher doet.... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Knopjes

RE: Kwalificatie F1: Meesterzet of oplichting?

wo mei 31, 2006 21:03

Ik ben absoluut geen fan van Schumacher, ook niet van Ferrari, maar Schumacher is ook in mijn optiek een uitzonderlijk begaafd coureur. Echter, hij heeft vooral in een vroegere fase van zijn carrière onsportieve dingen gedaan. Dat heeft hij dan de afgelopen jaren weer wat opgepoetst, hij zal als een F1-legende de boeken in gaan en dat is hij eigenlijk nu ook al. Dom om dan in zijn 1-na-laatste of laatste seizoen nog zo'n dingen te doen. En onsportief.

Ik denk dat er weinig anders gedaan kon worden dan hem te straffen voor wat hij in de kwalificatie deed, het was voor iedereen duidelijk dat het geen driver error was. Werd dit goedgekeurd, dan ging de deur open voor meer zo'n fratsen en daar is niemand bij gebaat. De sport niet, de kijker niet en dus de sponsors ook niet.

*****5Sterren*(6)

do jun 01, 2006 11:22

Mooi omschreven.
Later was er ook nog eens een grap met een Williams coureur die zowat kampioen was. Die werd hard de buitenbocht uitgeramd.. Weet je nog wie dat was?
Ik zou niet lekker in mijn nest liggen als ik met deze grap een voordeel zou halen. Gelukkig heeft de FIA dit ook zwaar aangerekend. Oneervol geval weer.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 01, 2006 12:32

bron: f1technical.net

Michael Schumacher was penalised after the qualifying session in Monaco for intentionaly blocking the other drivers in their last fast lap. Joaquim Verdegay was one of the stewards that had to look into the incident. Yesterday he explained in a Spanish newspaper why Schumacher was found guilty.

1. At the moment that Schumacher's Ferrari was only driving 16km/h, the German turned his steering wheel to the left to put his F248 on the racing line so he would block the drivers approaching Rascasse.

2. In Rascasse he pushed the brakes 50% harder in the last lap than he did in all the other laps during qualifying.

3. Schumacher declared that he tried to put his car in reverse but that the engine switched off. On the footage you can see that the car hopped forwards, so this could only mean that the car was in first gear.

4. Schumacher pointed out that, just like any other car on the grid, his Ferrari engine shuts down automatically after the car stands still for 10 seconds. This is a required safety regulation for the FIA, but it is also required that a button is present that allows the driver to override this setting and leave the engine running. All drivers are aware of that button because they have to use it in case they spin off. Why did Schumacher all of a sudden forget about this button?

Ik heb geen mening over het incident want ik heb zowel de kwali als de race niet gezien. Hij is vaak de beste rijder gebleken maar niet de sportiefste....
voor het laatste worden overigens geen punten gegeven. Maar in vergelijk met bijvoorbeeld een Irvine is Schumacher een zeer sportieve rijder.

ericj
Full Member
Full Member

do jun 01, 2006 14:09

bron: f1technical.net

1. At the moment that Schumacher's Ferrari was only driving 16km/h, the German turned his steering wheel to the left to put his F248 on the racing line so he would block the drivers approaching Rascasse.
Ja, dat was voor iedereen duidelijk te zien op de beelden van de on-board camera. Hij stuurde eerst gewoon naar rechts de bocht in, met inderdaad lage snelheid, en in de bocht zette hij ineens zijn stuur recht.

Wat mij betreft: leuk geprobeerd, misschien niet sportief, maar hee, ze doen het spelletje om te winnen toch? Noem het een "professionele overtreding".

20 jaar geleden zonder on-board camera's en data logging was het vast wel gelukt.

*****5Sterren*(6)

do jun 01, 2006 14:30

Gelukkig kunnen we in 2006 zien wat er aan de hand is. En nog beter: Alles is een stuk veiliger. :wink:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr jun 02, 2006 00:11

K zou hoe dan ook wel eens ECHT willen weten van MSC wat hij er nou zelf ECHT van vindt?
Ok, straks bij een of ander interview zal er vast wel een verhaal komen, maar ik bedoel, wat zegt hij thuis tegen Corrine, gaat ie nou aan het eind van de dag lekker pitten?
K zou me doodschamen. Anderzijds, wellicht juist OMDAT ik me dood zou schamen ben ik geen top F1 rijder....
Hoop maar dat dat niet het geval is....

:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Alfa One 156
Member
Member

vr jun 02, 2006 06:36

Denk niet dat het beschikken over een geweten en cshaamtegevoel iemand weeroudt om een groot F1-rijder te zijn.

Maar heb je zijn reactie gezien toen de straf werd bekend gemaakt. Hij reageerde niet. Zelf zou ik kwaad zijn moest ik ten onrechte bestraft worden. Hij, ijzig kalm ging hij weg...zegt meer dan genoeg!

kroehlur

vr jun 02, 2006 10:09

Mss dat hij gewoon zo is. Alles onder controle zeg maar en dat hij dus niet ontploft zoals bv Montoya? Zo komt hij over iig.

Ach. Schumacher is gewoon een heel gedreven en professioneel coureur met veel jaren erfaring en weten van hoe je het spelletje moet spelen. Dat het dan een keer mis gaat - of met opzet of door een fout - moet je als coureur weten te slikken en doorgaan. Kwaad worden en om je heen slaan helpt dan niets.

Schumacher is niet de schoonste coureur die er is geweest, maar iedereen maakt een fout en iedereen doet iets wat niet volgens de regels is tegen beter weten. Ook de heilige Senna heeft van dit sort capriolen uitgehaald op circuit. Prost van de baan geramd (en omgekeerd). Prost een keer duidelijk gedwongen richting de muur op het rechte stuk maar toch niet door gegaan. Eddie Irvine op zijn bek geslaan omdat Irvine weer inhaalde nadat hij gelapd was.

Zo is het gewoon in de racerij.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 02, 2006 10:44

Menig coureur heeft Irvine weleens een beuk willen verkopen. Daarom is het weleens goed dat de organisatie een straf uitdeelt voor onsportief gedrag en
Fisichella heeft in Monaco ook een straf gekregen voor ophouden. Uiteindelijk heeft iedereen baat bij sportief gedrag en zonodig uitdelen van een straf want
een boete van $5.000 opleggen heeft niet zoveel zin lijkt me.

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr jun 09, 2006 12:42

van nu.nl
Schumacher excuseert zich voor Monaco

Uitgegeven: 8 juni 2006 22:29

SILVERSTONE - Michael Schumacher heeft zich donderdag geëxcuseerd voor het 'parkeerincident' vorige week in Monaco. Hij stopte toen tijdens de kwalificatie van de Formule 1 zijn Ferrari in een krappe bocht van het stratencircuit. Daardoor konden andere coureurs hun tijden niet aanscherpen.
De Duitse ex-wereldkampioen betoonde spijt aan zijn collega's die hun kwalificatie door zijn toedoen niet konden verbeteren. Hij verwacht het een en ander aan kritiek vrijdag tijdens een vergadering van de coureursbond GPDA.

Toch ontkende Schumacher dat hij de parkeermanoeuvre moedwillig uitvoerde. Dat hij als straf was teruggezet in de startopstelling voor de race, wees hij derhalve nog steeds af.

Wat een kneus, hoe kan je nou je excusses aanbieden voor iets waarvan je zegt dat je niet express hebt gedaan....wees een man en geef gewoon toe dat je in het heetst van de strijd een verkeerde beslissing hebt genomen. of blijf gewoon volledig bij je verhaal dat het niet express hebt gedaan.

.

Andretti Molletti

vr jun 09, 2006 14:58

Sommige dingen bepaal je niet zelf he ;)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 09, 2006 15:23

Stem zondagmiddag af op BBC2 voor het verslag van de TT Isle of Man.

Geen F1 bull maar gas erop! Yamaha R1's die met 180mph over het eiland jagen.

Afbeelding

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 09, 2006 16:48

Stem zondagmiddag af op BBC2 voor het verslag van de TT Isle of Man.

Geen F1 bull maar gas erop! Yamaha R1's die met 180mph over het eiland jagen.

Afbeelding
wat zien die R1's er tegenwoordig raar uit :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 10, 2006 23:27

Geleend van sniffpetrol.com:

SCHUMACHER BLOCKS BOGS
After the controversy surrounding his alleged track blocking at Monaco, Michael Schumacher is in hot water again at Silverstone, this time for blocking the Renault F1 lavatories just before Fernando Alonso wanted to have a vital pre-free practise shit. "This was a clear and blatant blocking tactic," fumed one Renault insider. "Michael came to our motor home and asked to use the facilities, claiming that Felipe Massa has 'really smelled it up' in the Ferrari bogs. He knew that timing was crucial here, with less than a minute to go before Friday free practise. We believe he knew this and deliberated curled out a log of such size that our carbon fibre turd chute was completely blocked, scuppering any hopes Fernando might have had of growing a tail before the afternoon session". However, a Ferrari spokesman was quick to deny that their man was involved in any faecal cheating. "It is well within the rules that a driver may drop the kids off at the pool before getting into his car. In fact it can lead to a valuable weight saving that can be worth up to 0.01 seconds a lap. It's not Michael's fault that he had enjoyed a particularly hearty dinner the night before and needed to lay a substantial cable in the Renault facilities. This is simply sour grapes from Renault because someone ponged up their loos".
As the Poomacher controversy threatens to leave a bad smell over the British Grand Prix, some F1 watchers are still trying to work out how the German driver could have consumed enough food to block Renault's computer optimised hydrodynamic cack pipe. However, there are rumours that on Thursday night the seven time world champion was spotted tucking into a buffet that was meant for Juan Pablo Montoya.

Afbeelding
Schumacher successfully crimping one off, yesterday

:jumping:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”