Ik heb nog 2 dagen vrij kunnen krijgen, morgen ga ik het uitlaatspruitstuk opnieuw maken maar dan nu precies passend maken onder de auto. Het laswerk was toch maar matig wegens het vele passen en opnieuw doen.
De vraag van Sudregister72, ik had natuurliijk die 16v verstevigingsstangen erbij moeten vragen toen ik de motor kocht, ik heb ze nu niet. Overigens had ik op mijn 1e Sud ook van die stangen, zelf gemaakt, zonder te weten dat de toen nieuwe 33 16v die ook had! Had ik gemaakt wegens de scheuren rondom de openingen van de stuurstangen in de binnenschermen. Deze Sud heeft daar nog geen last van, maar als dat wel gebeurd zal ik alsnog die stangen monteren. Wat ik wel nu wil doen, is de 2 bevestigingen van de dwarsarmen van de wielophanging aan de onderzijde met elkaar verbinden om flex te elimineren. Daartoe heb ik de bouten waarmee de dwarsarmen vastzitten alvast vervangen door langere exemplaren (nog net te zien op de foto), zodat er nog +/- 4 cm uitsteekt. Dit wil ik gebruiken om er een dwarse verbinding op te schroeven die onder de uitlaat doorgaat. Heeft meer zin dan veerpootbruggen aan de bovenzijde bij een Sud, zijn daar overbodig wegens de reeds aanwezige balk.

De voorste armen zijn bij alle 33's korter dan de Sud-exemplaren. Ik vraag me eigenlijk ook af of je de langsarmen met fuseearmen van de sud kunt combineren met de 33 16v voorbalk. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien gaat het wel, je merkt het gauw genoeg.
De verstevigingsstangen waar Rody (Sudregister1972) het over had zitten in
elke 33 type 3, en op vrijwel elke sloop staat wel een 33 type 3, dus is er makkelijk aan te komen.
Als laatste nog een foto van een vergelijkbare versteviging (rood) van de twee bevestingspunten van de fuseearmen die je wilt maken.
Alleen deze loopt over de uitlaten heen. Deze zwaar verbouwde Sud is van de Deen Peter Dyrelund.
Hier meer: http://alfasud.alfisti.net/asree9.html