zo jun 17, 2007 14:16
Lollig, effectief en ongevaarlijk (als dààrachter tenminste geen klever zit. Even "door de klever heenkijken is wèl zo verstandig): even de achtermistjes aangooien! De klever heeft geen tijd om na te denken of het nou wèl of geen remlichten zij en of er één kapot is. Hij gaat meteen in de ankers en je ziet hem kleiner worden in een wolk van verbrand rubber! Een tijdelijk lekke hartklep en vierkante wielen houdt hij er al snel aan over. Ik heb dit met succes vaker toegepast op de autobahn met een gangetje van zo'n 180, 190 is een 5-serie op 1,5m van je kontje erg irri, gevaarlijk en verboden bovendien! Maar waar zijn die blauwe of groene petten als je zoiets overkomt? Antwoord: die wachten tot JIJ je kentekenplaatlampje doorgebrand hebt, dan komen ze pas.
Typisch: bij mij staan de BMW's op plaats één (hebben die iets tegen Alfa's?), dan Renaults, dan golven golfjes GTI's èn ofgefokte!
Ook een leuke annekdote: op de heenweg naar Antwerpen gezien dat ze aan de andere kant vande snleweg, net na een viaduct, een snelheidscamera op aan het bouwen waren. Twee uur later, op de terugweg, wordt ik ingehaald door twee BMW's die irritant vlak voor me gaan rijden. Ik ga hen voorbij met zo'n 130 (mag bij inhalen), en rijdt gewoon door. De BMW's kunnen dit niet hebben en gaan mij voorbij met veel lawaai, blikken in mijn richting van "wat moet je nou"?. Dàt hadden ze niet moeten doen! Ik hen weer voorbij, zij mij weer (het mocht niet, maar ging wèl, er was weinig verkeer), voor we het wisten zaten we rond de 170km/h. Vòòr het viaduct: de Alfa remt de BMW's niet....... Flits...Flits! tòch jammer voor hen dat die dure foto's in zwart-wit zijn!
heb: ALFA 156 1.8TS 16V ('05), Spider Junior 1600 ('76)
had: Berlina 2000 ('72), Alfetta 1.8GT ('75), Alfetta 2.0GTV ('79), Giulietta 1.6 ('85), 75 TS ('90), 75 Indy ('92),ALFA 156 1.8TS 16V ('99), ALFA 156 1.8 TS SW ('04)