Rees Cees

RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:28

even wat foto´s van die bodem
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben heel de bodem kaal gemaakt en zijn aan het lassen om daarna de bodem in de primer te zetten.

Gebruikersavatar
gino
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Valkenswaard

RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:32

Misschien stomme vraag, maar waar is dat doorlassen voor nodig? Doe je dat om de zaak steviger/stijver te maken?
164 Super 3.0 V6

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:34

Ziet er mooi uit, maar het is toch weer gewicht, of niet? :wink:

Maar als je door de regen moet zit er niets anders op. :cry:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:35

Misschien stomme vraag, maar waar is dat doorlassen voor nodig? Doe je dat om de zaak steviger/stijver te maken?
Ja dat klopt, normaal is een auto gepuntlast en dan krijg je torsie in je auto (de body kan wringen) en dat wil je in een racer niet.

Voorbeeld als je een straatauto op krikt dan gaan vaak de deuren niet meer open. Na het doorlassen en plaatsen van een rolkooi heb je dat niet meer.

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:38

Ziet er mooi uit, maar het is toch weer gewicht, of niet? :wink:

Maar als je door de regen moet zit er niets anders op. :cry:
Er gaat minder verf op (lees gewicht) dan dat we er aan troep af gehaald hebben. Wat een k±u±t werk.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:40

Ziet er mooi uit, maar het is toch weer gewicht, of niet? :wink:

Maar als je door de regen moet zit er niets anders op. :cry:
Er gaat minder verf op (lees gewicht) dan dat we er aan troep af gehaald hebben. Wat een k±u±t werk.
Kan ik me heel goed voorstellen :!:
Heb het zelf ook al bij mijn GTV gedaan. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:42

Ziet er mooi uit, maar het is toch weer gewicht, of niet? :wink:

Maar als je door de regen moet zit er niets anders op. :cry:
Er gaat minder verf op (lees gewicht) dan dat we er aan troep af gehaald hebben. Wat een k±u±t werk.
Kan ik me heel goed voorstellen :!:
Heb het zelf ook al bij mijn GTV gedaan. :wink:
De volgende gaat voor 500 euro naar Belgie, lekker in bad.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: bouwen van een racer

di feb 15, 2005 23:44


Voorbeeld als je een straatauto op krikt dan gaan vaak de deuren niet meer open. Na het doorlassen en plaatsen van een rolkooi heb je dat niet meer.
O is dat normaal???
Ik dacht bij mijn 1e auto (Sud TI QV) dat dat aan de staat van de bodemplaat lag :biggrin:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: bouwen van een racer

wo feb 16, 2005 17:35

.

forza 33 kan dat nog steeds, ik weet dat ze dat eerder bij de renault fabriek deden?






:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

wo feb 16, 2005 22:27

.

forza 33 kan dat nog steeds, ik weet dat ze dat eerder bij de renault fabriek deden?






:twisted:
ik neem aan het in bad doen in belgie?

ja, laatst een GTV gebracht, die kwam brandschoon terug. wel snel in de primer zetten.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: bouwen van een racer

do feb 17, 2005 17:28

dat bedoelde ik.

mij hebben ze toen verteld dat je de carosserie 4 weken kaal kon laten zonder roest omdat er een soort laag overheen komt?






:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Roy Hartgerink

RE: bouwen van een racer

vr feb 18, 2005 11:43

Interessant topic. Brengt me op de volgende vraag;

Heb zelf racekuipjes en 4-puntsgordels in mijn hobby-racer. I.v.m. APK zijn de uiteinden van de 4-puntsgordels bevestigd in de originele "gaten". Gevolg is dat wanneer de gordels door de gaten in de stoel t.h.v. de schouders naar achteren gaan, ze direct in een scherpe hoek naar beneden gaan. Gevolg hiervan is dat de bestuurder bij een zwaardere crash als het ware naar beneden getrokken wordt met alle gevolgen van dien en dat willen we dus niet.

Kortom, weet iemand welke hoek in graden bijvoorbeeld de FIA hanteert? Ik mag aannemen dat ook zij veiligheid voorop hebben staan. Alle info inzake veiligheid hieromtrent is welkom. Bij voorbaat dank.

@ Forza; als ik hiermee je topic vervuil, hoor ik dat graag. Zie het zelf als een aanvulling om een compleet beeld te krijgen. Eventueel verplaatsen is geen probleem.

Groeten,
Roy.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: bouwen van een racer

vr feb 18, 2005 14:23

In welke hoek ze dan precies staan weet ik niet maar ik dacht dat het normaal was de gordels vast te maken aan de buis van de rolkooi die over de plaats van de achterbank loopt.

Is het een idee een topic te starten met alla aandachtspunten voor het bouwen van een racer?

Maar waar hoort dat dan thuis bij "Aandachtspunten", "Tuning" of "Projecten"?

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: bouwen van een racer

vr feb 18, 2005 16:57

Voorbeeld als je een straatauto op krikt dan gaan vaak de deuren niet meer open. Na het doorlassen en plaatsen van een rolkooi heb je dat niet meer.
Och kom dat valt wel mee hoor :wink:
Ik heb al heel wat auto's op de krik gehad en nog altijd de deuren open en dicht gekregen zonder poespas.
Ook geen naadverschil [-X

Zie wel netjes uit de bodem :thumbs:

Dick

RE: bouwen van een racer

vr feb 18, 2005 23:35

Plaatsing van de gordels is erg belangrijk. Zo recht mogelijk naar achteren. Ik heb ze zelf inderdaad aan de kooi.
Dat van die rugbeschadiging bij een klap is geen theorie: afgelopen seizoen heeft Bob van der Sluis nog een ruggewervel gescheurd bij een klap. En bij het uitkomen van de audi-S. Die IMSA accelereeert natuurlijk wel aardig, maar echt hard gaat-ie daar nog niet, kun je nagaan als je echt vol ergens de vangrail in gaat.

Ik zou mijn gordels zo hoog mogelijk houden, net onder de hoedenplank.

Terug naar “Projecten”