Magic

Blue&Me optie nieuwe Alfa's

di jun 06, 2006 16:01

Vraagje: ik heb bij mijn volgende Alfa 159 de Blue&Me optie genomen. Wat doet dit: het is een gecombineerde Bluetooth / USB (voor Navigatie/Muziek) optie wat door Microsoft en Fiat samen ontwikkeld is. Of de Fiat-MS combi nu errug aan te raden is voor iets wat toch gedeeltelijk in je auto zit verweven weet ik (nog) niet :wink: maar het is qua specs wel koel en behoorlijk goedkoop (450 euro). Maar .... nu wil ik daar een goede GSM en een goede Nav apparaat bij bestellen en dan stuit ik op volkomen ontwetendheid bij bedrijven als TomTom en Sony-Ericsson. Heeft iemand ervaring met deze optie en zo ja wat zijn de goed werkende apparaten? Dit is nml ook leverbaar voor de Fiat Croma en Grand Punto. Mijn wagen wordt verderop in het jaar geleverd en ik weet niets verder. Zie ook de gegeven links naar het Internet:

CNet Video van Blue&Me
Microsoft Blue&Me
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=54188

NB. Dit zit in het verkeerde forum .. moet naar Algemene Technische Vragen.

psillen
Guru
Guru

RE: Blue&Me optie nieuwe Alfa's

wo jun 07, 2006 23:19

Wat ga je tunen aan je Bluetooth :wink:

Ik denk dat er nog nauwelijks een Alfa of Fiat met Blue&Me in NL is uitgeleverd. Heb e.e.a. op een italiaans 159 forum gelezen.
De paar bezitters tot dusverre lijken zeer enthousiast. De prijs is inderdaad erg scherp.

Heb zelf het navigatiesysteem gekozen, maar dan heb je helaas Bluetooth noch USB, eigenlijk wat achterhaald en te duur
Marelli spul. Maar ik ben veel in het buitenland onderweg. Auto vaak uit het zicht geparkeerd, etc. en dan ben ik bang dat zo'n
zuignap op de ruit wel eens tot inbraak kon verleiden, want veel mensen zullen hun nav.systeem niet meenemen maar in het
dashboardkastje leggen.

Als TomTom een USB aansluiting heeft, lijkt me de kans groot dat je succesvol wat kunt downloaden.

Ik zie dat jij ook al 12 weken levertijd hebt. Vrij lang hè. De 159 verkoopt in Italië momenteel echter als warme broodjes.
Volgens een van m'n Italiaanse klanten neemt de 159/159SW daar momenteel meer dan 25% van de totale verkoop in het
segment voor z'n rekening. Velen hebben bovendien gewacht totdat de SW leverbaar was. Ik hoop maar dat Mario en
Luigi de auto's ondanks deze drukte nog een beetje netjes in elkaar schroeven. Hopelijk ligt Italië snel uit het WK, anders
wordt het natuurlijk niets :twisted:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Magic

RE: Blue&Me optie nieuwe Alfa's

do jun 08, 2006 01:03

Tja 3 maanden ... met wachten wordt wijn ook beter toch? Zucht ... dan heb ik ook nog de nieuwe kleur blauw ... en die zag ik rijden bij een dealer vorige week: SUPERMOOI!

Heb inmiddels ook eens rondgevraagd in persoonlijke kring, bij Tomtom en op het Internet. Atnwoord van TomTom is betreurenswaardig, dit was hun antwoord:
----
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

De enige manier waarop u de GO 910 kunt aansluiten op de speakers van de auto is om gebruik te maken van de meegeleverde audio kabel die u in een 'audio in'-ingang kunt steken in uw auto-radio. Over het gebruik in combinatie met een Microsoft Blue & Me optie is bij ons niets over bekend.

TomTom Customer Support Team
----
Tja daar kunnen we niets mee, want ze hebben het niet helemaal begrepen. Maar met wat meer informatie van mijn kant had ik iig de uitspraak dat ze het niet kenden en er niets van wisten. Vervolgens mijn aanbod om eens met de tweede lijns support te gaan sparren wanneer de 159 voor de deur staat is wel opgepakt en wellicht dat ik eens in A'dam bij ze langs ga om te testen :-)

Dan heb ik in een Engels Fiat forum wat gevonden over de compatibele apparaten volgens Fiat en dat valt tegen, plus geen Nav's maar dit is redelijk oud qua informatie. Zie de link (de eerste opent direct het word document):

Blue&Me Document
Fiat forum

Bedankt voor de info. Ik zal eens met TomTom verder stoeien en mijn bevindingen posten!

Terug naar “Tuning onderwerpen”