ik heb ook een 105pk bak achter mijn 1.7 hangen, en die korte overbrenging bevalt mij uitstekend.
ik wist niet dat er nog kortere bakken waren.
ben iig benieuwd naar het uiteindelijke resultaat na het rollenbankbezoek
@Bertben iig benieuwd naar het uiteindelijke resultaat na het rollenbankbezoek
Xavier, je hebt niets aan die maten bij het ombouwen naar carb's op een 16v. Je MOET gewoon naar de rollenbank om de afstelling goed te krijgen. Gissen is missen en dat kost je in dit geval gewoon een motorblok. Volgens een kennis van mij hoefde het niet, Nee rollenbank das nergens voor nodig. Ik heb een lambda sonde meter en zo'n kastje er in! Na 3 motorblokken ben ik er mee gestopt om hem te helpen.@Bertben iig benieuwd naar het uiteindelijke resultaat na het rollenbankbezoek
Ik ook,
Zijn dit eigenlijk de standaard 1.7 8V carbs met 32mm venturi die je gebruikt of groter?
Indien niet zou het fijn zijn de nummertjes te weten van de verschillende onderdelen, als we in de toekomst carbs willen bouwen.
Dit zijn de onderdelen en de nummertjes heb ik indertijd genoteerd van mijn carbs (ook 40 DRLA)
-Venturi (34)
- hoofdsproeier (140)
- emulsiebuis (2)
- luchtregelaar/buisje (180)
- terugname (55)
- stationair (60)
Groeten.
Ja, dat weet ik Kees, daarin volg ik je 100%, afstellen moet gebeuren op de rollenbank.Xavier, je hebt niets aan die maten bij het ombouwen naar carb's op een 16v. Je MOET gewoon naar de rollenbank om de afstelling goed te krijgen. Gissen is missen en dat kost je in dit geval gewoon een motorblok. Volgens een kennis van mij hoefde het niet, Nee rollenbank das nergens voor nodig. Ik heb een lambda sonde meter en zo'n kastje er in! Na 3 motorblokken ben ik er mee gestopt om hem te helpen.@Bertben iig benieuwd naar het uiteindelijke resultaat na het rollenbankbezoek
Ik ook,
Zijn dit eigenlijk de standaard 1.7 8V carbs met 32mm venturi die je gebruikt of groter?
Indien niet zou het fijn zijn de nummertjes te weten van de verschillende onderdelen, als we in de toekomst carbs willen bouwen.
Dit zijn de onderdelen en de nummertjes heb ik indertijd genoteerd van mijn carbs (ook 40 DRLA)
-Venturi (34)
- hoofdsproeier (140)
- emulsiebuis (2)
- terugname (55)
- stationair (60)
Groeten.
Bijvoorbeeld met mijn nokkenassen heb ik niets aan een venturi van 34 mm. 32 mm is voor mijn motor groot zat anders spuwen de nokkenassen alle benzine terug de inlaat in (eigenlijk zijn bij mijn motor alle waarden van de normale sproeier bezetting anders behalve de stationair sproeier).
Ja hoor standaard 1700 carburateurs voldoen prima, we hebben het dan over 40mm Dellorto's. Die zitten ook op een 1300s maar dan moet je wel wat aanpassen.Ja, dat weet ik Kees, daarin volg ik je 100%, afstellen moet gebeuren op de rollenbank.Xavier, je hebt niets aan die maten bij het ombouwen naar carb's op een 16v. Je MOET gewoon naar de rollenbank om de afstelling goed te krijgen. Gissen is missen en dat kost je in dit geval gewoon een motorblok. Volgens een kennis van mij hoefde het niet, Nee rollenbank das nergens voor nodig. Ik heb een lambda sonde meter en zo'n kastje er in! Na 3 motorblokken ben ik er mee gestopt om hem te helpen.@Bert
Ik ook,
-Venturi (34)
- hoofdsproeier (140)
- emulsiebuis (2)
- terugname (55)
- stationair (60)
Groeten.
Bijvoorbeeld met mijn nokkenassen heb ik niets aan een venturi van 34 mm. 32 mm is voor mijn motor groot zat anders spuwen de nokkenassen alle benzine terug de inlaat in (eigenlijk zijn bij mijn motor alle waarden van de normale sproeier bezetting anders behalve de stationair sproeier).
Ik had de mijne op carbs indertijd standaard zo gekocht dus van opbouw zelf heb ik wat minder verstand, maar ik vraag mij gewoon af of Bert er wel komt met de standaard 1.7 QV carbs en kwestie dat ie niet 100 keer op de rollenbank moet want dat kost ook wat.
p.s. ik kan ook van kapotte blokken meespreken hoor, ooit een gereviseerd blok met compressor willen uitrusten.
Da's nieuw voor mij 40mm carbs op een 1.3, Ik dacht dat op een 1.3 30mm carbs zaten en op de 1.5 de 36mm.Ja hoor standaard 1700 carburateurs voldoen prima, we hebben het dan over 40mm Dellorto's. Die zitten ook op een 1300s maar dan moet je wel wat aanpassen.
Volgens mij niet speciaal. Ik heb het dan over het type 3 laatste versie. Wellicht ook op andere modellen ook geleverd maar dat weet ik niet zeker.Da's nieuw voor mij 40mm carbs op een 1.3, Ik dacht dat op een 1.3 30mm carbs zaten en op de 1.5 de 36mm.Ja hoor standaard 1700 carburateurs voldoen prima, we hebben het dan over 40mm Dellorto's. Die zitten ook op een 1300s maar dan moet je wel wat aanpassen.
Of is die 1.3S iet speciaals?
Is dat ongeveer hetzelfde als Geert de Jong (Auto Christiano) op z'n Sprint heeft? Tijd niet gezien trouwens deze Sprint.Juist, gaan rollen bij Beek Autoracing. Daar is mijn 33 ook afgesteld. Ze weten dus waar ze naar moeten kijken en hebben al de ervaring.
NB bij mij gaan de carb's er weer af > te weinig vermogen er uit te halen met de huidige nokkenassen (ze zijn te heftig) en grotere carb's heeft geen zin. Komt een DTA progameerbare injectie op. Op naar de 180 a 190 PK.
Ja, ik heb er al contact met Geert over. We zijn samen bezig om de 33 en de Sprint nog sneller te krijgen en het op te kunnen nemen tegen de top in de Mod tot 2 liter klasse. We missen nog maar één ding naast het geld en dat is een andere versnellingbak. Maar daar wordt aan gewerkt.Is dat ongeveer hetzelfde als Geert de Jong (Auto Christiano) op z'n Sprint heeft? Tijd niet gezien trouwens deze Sprint.
Ik raad v/d Wereld in Roelofarendsveen aan, de man van de rollerbank daar is ook erg goed met carbs en heeft erg veel ervaring met Alfa Romeo. Weet dat een 75 die Trofeo rijd ook daar afgesteld is en het erg goed doet...... Als iemand nog aanbevelingen heeft hoor ik het graag.