figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

Altijd meegaan bij een proefrit

di feb 15, 2005 16:16

Bye Bye

Adios, JR

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Altijd meegaan bij een proefrit

di feb 15, 2005 16:27

Is dat niet erg weinig: 950 euro? Maar goed, dat neemt niet weg dat je zonder te betalen hem mee mag nemen!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

gino
Member
Member

Re: RE: Altijd meegaan bij een proefrit

di feb 15, 2005 16:28

Is dat niet erg weinig: 950 euro? Maar goed, dat neemt niet weg dat je zonder te betalen hem mee mag nemen!
Of het is een hele lange proefrit......
164 Super 3.0 V6

Jorix

di feb 15, 2005 16:38

HET GAAT OM EEN ZWARTE ALFA ROMEO 145 MET HET KENTEKEN
JP-VX-79
DE KOPER IS ER VANDOOR GEGAAN MET MIJN AUTO ZONDER TE BETALEN.
DEZE GRAPPENMAKER KOMT UIT BERGEN OP ZOOM,ALS JE DIT BERICHT LEEST ZOU IK ALS IK JOUW WAS MAAR HEEL SNEL DE REST VAN HET GELD OVERMAKEN OP MIJN REKENING(168-721-889)IK WEET WAAR JE WOONT DUS ANDERS KOM IK HET ZELF WEL HALEN,DE POLITIE WEET ERVAN ALLES HEBBEN ZE AL NA GETROKKEN.DUS ALS IK JOUW WAS ZOU IK HET MAAR SNEL OVERMAKEN.
Erg lullig natuurlijk dit. Alleen wil ik de beste verkoper wel aanraden om zelf niet zulke uitspraken te doen als het al uit handen gegeven is aan de politie / justitie. Voor je het weet voert de dief aan zich teveel bedreigd gevoeld te hebben om contact op te nemen met de verkoper...

gino
Member
Member

di feb 15, 2005 16:47

HET GAAT OM EEN ZWARTE ALFA ROMEO 145 MET HET KENTEKEN
JP-VX-79
DE KOPER IS ER VANDOOR GEGAAN MET MIJN AUTO ZONDER TE BETALEN.
DEZE GRAPPENMAKER KOMT UIT BERGEN OP ZOOM,ALS JE DIT BERICHT LEEST ZOU IK ALS IK JOUW WAS MAAR HEEL SNEL DE REST VAN HET GELD OVERMAKEN OP MIJN REKENING(168-721-889)IK WEET WAAR JE WOONT DUS ANDERS KOM IK HET ZELF WEL HALEN,DE POLITIE WEET ERVAN ALLES HEBBEN ZE AL NA GETROKKEN.DUS ALS IK JOUW WAS ZOU IK HET MAAR SNEL OVERMAKEN.
Erg lullig natuurlijk dit. Alleen wil ik de beste verkoper wel aanraden om zelf niet zulke uitspraken te doen als het al uit handen gegeven is aan de politie / justitie. Voor je het weet voert de dief aan zich teveel bedreigd gevoeld te hebben om contact op te nemen met de verkoper...
Ik had het ook niet zo gedaan. Ik zou het lekker aan de politie over laten.
164 Super 3.0 V6

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 15, 2005 21:13

wel erg naief om je auto zo mee te geven. Je weet niet wat er tijdens de proefrit met de auto gebeurt en je kan de auto dus kwijt zijn.
t blijft wel een minne streek......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

AlfaGatto

di feb 15, 2005 21:18

en toch gebeurt het zomaar, maat van me was meegegaan om zijn Seat Leon Cupra te demonstreren, tijdens de wissel was de potentiele koper sneller in de auto gaan zitten ... en vroemm weg was ie.

Extra tip: neem rijbewijs vooraf in wanneer de koper achter het stuur wil kruipen. Ook geen garantie overigens.

Mathijs Spider 2000

di feb 15, 2005 23:24

Ook dealers zijn nog steeds de klos. Ik lees het regelmatig dat ze een proefrit verzorgen voor een serieuse klant en dat deze op de een of andere manier met de auto niet meer terugkomt. Ook hebben wij een keer en heeeele lange proefrit gehad.......................sindien hebben wij via het RDCintranet een documentatie verificatie systeem waarmee je het rijbewijsnummer icm geboortedatum kan controleren. Als particulier blijft het natuurlijk heel lastig. Zelf een rijbewijs achterhouden is idd geen garantie. Bij ons was er een vals. Dus dagdag auto. Altijd met een proefrit meegaan heeft misschien een remmende werking. Maar als ze de auto echt willen hebben zetten ze in het ergste geval een mes oid op je strot. Nou dan wil je echt wel uitsappen hoor.

Mathijs Spider 2000

di feb 15, 2005 23:30

en toch gebeurt het zomaar, maat van me was meegegaan om zijn Seat Leon Cupra te demonstreren, tijdens de wissel was de potentiele koper sneller in de auto gaan zitten ... en vroemm weg was ie.
Haal tijdens het wisselen altijd de sleutel uit het contact. Dan voorkom je dat de koper snel wisselt en voordat jezelf bent ingestapt en kan wegrijden.

jolinos

wo feb 16, 2005 07:34

Ik vind het stom om op de dag van vandaag zomaar iemand je auto mee te geven voor proefrit.
Heb een tijdje terug mijn wagen verkocht aan net uitziende man met zijn dochter en hij wou een proefrit maken ,prima zei ik maar dan rij ik achterin wel even mee.
Hij vond het vreemd en zei ik ben echt wel te vertrouwen Ik laat mijn eigen wagen achter maar ik dacht wat als die gestolen is.

Ik vind op dag van vandaag zijn er nog maar weinig mensen te vertrouwen en moet je op je hoede zijn en daar moeten de goede onder lijden het zei zo.

Emilio
Guru
Guru

wo feb 16, 2005 09:04

Kom op zeg.....
Shit happens, ellende gebeurt, en iedereen kan het haasje zijn. Wat heeft dit mety de dag van vandaag te maken? Dit gebeurde toch ook al in de jaren 70 al!
En in "18 nog wat" waarschijnlijk ook al, even een proefrit maken op een prachtige bruine ruin en niet meer terug komen.

Heeft niks met "deze tijd" te maken, het is nu niet crimineeler dan in de jaren 60, 70, 80 of 90. Diefjes zijn van alle tijd. Laat je niet bang maken, wees gewoon verstandig.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 16, 2005 09:14

Kom op zeg.....
Shit happens, ellende gebeurt, en iedereen kan het haasje zijn. Wat heeft dit mety de dag van vandaag te maken? Dit gebeurde toch ook al in de jaren 70 al!
Vroegah was alles beter (ook/juist de auto's :roll: )

Adios, JR

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 16, 2005 09:30

even een proefrit maken op een prachtige bruine ruin en niet meer terug komen.
Met een beetje geluk komt die vanzelf terug naar zijn stal ! :biggrin:

Maar 't is wel lullig. Jorix heeft wel gelijk, die {WE} komt wel over alsof 't ganse knokteam reeds startklaar staat.....
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 16, 2005 09:38

Maar 't is wel lullig. Jorix heeft wel gelijk, die {WE} komt wel over alsof 't ganse knokteam reeds startklaar staat.....
Misschien primitief, maar ik ben bang dat dat ook het enige is wat indruk maakt bij dit soort lieden.

Adios, JR

Emilio
Guru
Guru

wo feb 16, 2005 21:31

Ik neem mijn paard mee!!!! :evil: :evil:
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Terug naar “Het Forum Café”