Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een gtv 2000 uit 1975.
Een prachtige auto die ik heb kunnen kopen van de 2de eigenaar. De wagen is geheel gerestaureerd van 1986 tot 1990. Ook de motor is toen onderhanden genomen door een specialist, namelijk door L.T.C, maurice limpens. Vrijwel het gehele draaiende gedeelte is daarbij vernieuwd. HC zuigers, snellere nokkenassen, afgedraaid vliegwiel, nieuwe drukgroep, volledig uitgebalanceerd etc, 2180 cc.
Het probleem is echter dat de wagen schokt en schud tijdens het rijden. Niet aanwezig wanneer men de motor op toeren houdt, maar een rustig ritje op 30 km wegen is een ramp. Zodra men gas geeft als de wagen schokt verhelpt het probleem zich. Mijn vraag is of dit volledig toe te schrijven is aan een veel lichter vliegwiel. Boven de 3000 a 3250 toeren trekt de moter als een bezetene. De carbs staan nog te rijk naar mijn idee. Ben dan ook van plan de wagen opnieuw te laten afstellen bij Eric Stevens in Geleen.
Of is het een probleempje waar ik mee moet leven, of ligt het alleen aan de afstelling van het geheel. ?
Alvast bedankt
Gr Rodrick Rutten