het is niet geheel verboden om een fototje van de montecarlo te plaatsen
Op veler verzoek (ahum):

Na 5 jaar stilstaan net gewassen en de 15inch Alpina velgen waar ik 'm mee kocht weer van de Sud afgenomen en teruggemonteerd, de Sud heeft weer de 7.5x14 revolution (met nu gepolijste randen). De Lancia ziet er niet slecht uit inderdaad, paar plekjes slechts. Stof voor nieuw dakje ligt er al op, gehaald bij een zeilmakerij.

De motor eruit. De aanzuiging van de oliepomp bleek verstopt met stukjes klepdekselpakking (dwarse verbindingen die niet op een afdichtvlak rusten en dor ouderdom verdroogt waren) daardoor was een drijstanglager vastgelopen. De krukas heb ik laten slijpen intussen en weer gemonteerd met nieuwe lagers en pakkingen. Voordien de motorruimte gespoten in de nieuwe kleur Volvo donker antraciet nr. 241. Maakt zelfs een ouwe 240 cool en staat goed bij alle zwarte delen die een Montecarlo heeft.

Alle draden zonder nadenken los gemaakt, zonder notities. Bij een sud ken ik dat allemaal van buiten maar bij een Lancia niet, zal nog wel wat gepuzzel worden.

Binnenkanten gespoten, geheel nieuw remsysteem leidingen, schijven, blokken, goodrich flex slangen en hoofdremcilinder, $$$. Intussen staat de hele wagen in de spuitplamuur en die wou ik morgen gaan gladschuren. Helaas heb ik vanmorgen op mijn werk met mijn hand klemgezeten tussen een lopende band en diens geleiderol (dom) vrij heftig, ik schreeuwen naar collega voor een mes en de redelijk dure band doorgesneden om los te komen voor ik van mijn stokje ging. Alleen een dikke en voorlopig onbruikbare linkerhand (ik ben links) aan overgehouden.
De stoelkussens zijn naar een bekleder om met rood leer te bekleden, de begroting is intussen ver overschreden maar het wordt wel een mooitje. Effe geen reserve geld voor de 16v sud op de rollenbank af te laten stellen!