

maar goed, je hebt in ieder geval een minimale overdruk, blijft nog steeds de vraag of dit merkbaar is of dat het überhaupt al veel moeite kost om boven onderdruk uit te komen.
Ik denk dat het zeer zeker een verschil te zien.sorryzou dit toch moeten weten als MTS autotechnieker... iets beter opletten dus!
owhja, en ff bakkie pakken, kan ik zo weer verder studeren..
maar goed, je hebt in ieder geval een minimale overdruk, blijft nog steeds de vraag of dit merkbaar is of dat het überhaupt al veel moeite kost om boven onderdruk uit te komen.
Wederom mijn vraag: heeft iemand ooit die druk gemeten?Hoho, het gaat hier om 10mBar overdruk, terwijl je normaal waarschijnlijk niet eens atmosferisch haalt (zie post Roy)
Hoe? Bij 200 km/h? Of gewoon stilstaand bij 6000 tpm en vol gas?Wederom mijn vraag: heeft iemand ooit die druk gemeten?
Hallo Nick, bedankt voor de infoHello,
Als ik de megasquirt erop hang, van het moment dat je volgas geeft is de druk in de inlaat altijd 100 kpa en schommelt dan 98-102 ongeveer....
Greetz Nick
Wat is ralentie?Hello,
Juist boven de zuiger gaat er natuurlijk wel altijd onderdruk zijn anders zou er niets worden aangezogen maar hoeveel dat is weet ik niet.
Op ralentie is de onderdruk iets van 25-30 kpa
Greetz Nick
OK, zullen we er dan voor kiezen om het roer in deze om te gooien en de berekeningen toe te spitsen op een V6 12V ?? Niet lullig bedoeld maar een injectiesysteem is dus blijkbaar beter in staat de verschillen op te vangen, en heeft Roy (ik niet hoorIn de praktijk heb ik dit al toegepast op de motor van dennis... 2 liter Nord.
Toen bleek dat de sproeierbezetting te arm werd hierdoor..na aanpassing liep de auto gevoelsmatig harder, de rondetijden gingen iig ietsjes omlaag.
Wat wel problematisch bleef is de sproeierbezetting.. omdat je eigenlijk twee situaties hebt.. onderdruk - overdruk. Er was dan ook niet een goede sproeier te vinden.
In de praktijk werkt het dus wel. Afstellen ve carb is problematisch als je niets doet met de druk in de vlotterkamer (moet dezelfde overdruk hebben).
De drukpulsaties zijn idd een factor die je nu overslaat, maar byzonder belangrijk zijn! Volgens mij kun je zo bij hoge toerentallen een 100% vulling halen en misschien wel meer.
Een en ander heb ik laatst nog in het KB besproken, leuk om het hier weer terug te zien!
Dat klopt. ALs je het spreadsheet programmatje download, kan je zelf uitrekenen wat het Ram-air effect is bij een bepaalde snelheid ÉN toerental.Wel een leuk onderwerp maar het lijkt mij dat het ram air effect optreedt op bij hoge snelheden en pas echt effectief bij zeer hoge snelheden?