Heeft er hier iemand ervaring met het verlichten van het vliegwiel aan bakzijde. Hoeveel kan ik er af halen??? Evt foto's ivm de hapjes uit de zijkant van het vliegwiel...
Alle info welkom..
Phoe wat kostte me dat toen? Ik meen 250 oud hollandsche florijnen oid voor het fabriceren (en nog eens 300 roepia om m gebalanceerd te krijgen...prijs?
Heb er tot op heden geen problemen mee ondervonden. Maar heb ook al lang niet meer met deze auto gereden. Er is wel een stalen schijf in gemaakt waar de frictieplaat op aangrijpt...Tis natuurlijk niet zo dat de plaat op het alu aangrijpt..(dat gaat maar 5 min goed denk ik...)'k weet ni maar euhhhh, moet er bij een alu vliegwiel geen ceramische laag aangebracht worden daar waar de k-schijf het vliegwiel raakt ?
Zag laatst dat Van Poppel deze vlegwielen adverteerde ( met ceramische laag ) voor 4 a 500 euro .
Dat bedoelde ik Frank .Er is wel een stalen schijf in gemaakt waar de frictieplaat op aangrijpt...Tis natuurlijk niet zo dat de plaat op het alu aangrijpt..(dat gaat maar 5 min goed denk ik...)
verkleinen betekent wel minder warmte kwijt kunnen en dat vind een koppelingsplaat meestal niet zo prettig.Als je al de moeite neemt om een ander cq alu vliegwiel te maken kijk dan ook eens naar een kleinere koppelingsplaat.
In de massa traagheidsformule zit namelijk de straal kwadratisch. (J= 1/2 * m * r^2) Er is dus veel sneller iets te halen door het verkleinen van de diameter en kan je gewoon staal blijven gebruiken als tegenvlak.
Koppeling krijgt t bij een racer ook erg warm hoor.... Je probeert toch steeds in je koppelgebied te blijven zitten. Dus krijgt je koppeling steeds veel te verduren..Ik ga er vanuit dat dit niet voor filerijden bedoeld was, maar voor een racer en dan zal die warmteontwikkeling wel mee vallen.