bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Verlichten bakvliegwiel 116 serie (4c)

di jun 20, 2006 13:33

Dat begrijp ik... Maar dan praat je over standaard zaken. ALs je dan toch zo eigenwijs bent enige parameters te veranderen zal dat duidelijk invloed hebben op naastliggende....
Dit geldt overigens al als ik het vliegwiel af laat draaien omdat er dan minder massa is waar de warmte door afgegeven kan worden.... Daarentegen hoeft er ook minder massa afgeremd te worden.
Shut up and ride!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 20, 2006 13:44

@bralfa: is jouw antwoord voor mij of voor Maurizio bedoeld?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: Verlichten bakvliegwiel 116 serie (4c)

di jun 20, 2006 13:53

@bralfa: is jouw antwoord voor mij of voor Maurizio bedoeld?
In eerste instantie voor Maurizio. Ik had jouw antwoord nog niet eens gelezen toen ik reageerde :oops:

Maar als er een andere koppeling in komt wordt het een sinterplaat. Deze is zoiezo al een stuk lichter dan origineel. Maar heb het zaakje er nu onderuit dus is verlichten nu het makkelijkste moment.
Shut up and ride!

Maurizio
Guru
Guru

di jun 20, 2006 14:18

:D ik eigenwijs ... altijd

Ik praat niet over een standaard koppeling, maar over een kleinere koppeling die wel een veel groter koppel kan weerstaan.
Je kan om op safe te gaan op de kleinere diameter toch dezelfde massa bouwen en dus toch de warmte dissiperen met een lagere massatraagheid.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: Verlichten bakvliegwiel 116 serie (4c)

di jun 20, 2006 14:34

:D ik eigenwijs ... altijd

Ik praat niet over een standaard koppeling, maar over een kleinere koppeling die wel een veel groter koppel kan weerstaan.
Je kan om op safe te gaan op de kleinere diameter toch dezelfde massa bouwen en dus toch de warmte dissiperen met een lagere massatraagheid.
Maurizio, zolang eigenwijs maar iets toevoegd is er niks mis mee en waardeer ik het zeker!!!! Het is een idee wat het overwegen waard is. Maar als je het dan goed wil doen moet je dus een in diameter kleinere koppeling en drukgroep zoeken, hierbij een ?? eigenbouw?? vliegwiel (laten) maken. Niet echt iets voor dummies lijkt me. Zeker omdat de hoogte van de koppelingsset (aangrijpen van de gaffel) ook nog best nauw komt kijken.

Maar als jij je hierbij beschikbaar stelt..... Tegen hobbybedragen... 8) Laat gerust je telefoonnummer achter in PB en ik bel je zeker op!!!

Zonder gekheid... Ik wil geen vele honderden euros uitgeven aan mijn koppeling in dit stadium. Dus eigenlijk standaard koppelingsset (rij voorlopig ook nog met standaard vermogen) en het huidige vliegwiel wat laten afvallen...

Maar dat wil niet zeggen dat daar de ideeen door beperkt moeten worden. Wellicht zijn er meer mensen die wel verder willen / kunnen gaan. Gaat zo door!!!
Shut up and ride!

Maurizio
Guru
Guru

di jun 20, 2006 15:27

Maar als jij je hierbij beschikbaar stelt..... Tegen hobbybedragen... Laat gerust je telefoonnummer achter in PB en ik bel je zeker op!!!
Ik praat hier over eigenbouw vliegwiel drukgroep combinatie.
:mrgreen: nog zoveel ideeen, echter geen tijd en geld om me erop te storten.
Dus als iemand me financieel uit de brand weet te helpen, ga ik me volledig op de hobby storten.

Mijn baan kost me op dit moment teveel tijd :jumping:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Tuning onderwerpen”