
ik eigenwijs ... altijd
Ik praat niet over een standaard koppeling, maar over een kleinere koppeling die wel een veel groter koppel kan weerstaan.
Je kan om op safe te gaan op de kleinere diameter toch dezelfde massa bouwen en dus toch de warmte dissiperen met een lagere massatraagheid.
Maurizio, zolang eigenwijs maar iets toevoegd is er niks mis mee en waardeer ik het zeker!!!! Het is een idee wat het overwegen waard is. Maar als je het dan goed wil doen moet je dus een in diameter kleinere koppeling en drukgroep zoeken, hierbij een ?? eigenbouw?? vliegwiel (laten) maken. Niet echt iets voor dummies lijkt me. Zeker omdat de hoogte van de koppelingsset (aangrijpen van de gaffel) ook nog best nauw komt kijken.
Maar als jij je hierbij beschikbaar stelt..... Tegen hobbybedragen...

Laat gerust je telefoonnummer achter in PB en ik bel je zeker op!!!
Zonder gekheid... Ik wil geen vele honderden euros uitgeven aan mijn koppeling in dit stadium. Dus eigenlijk standaard koppelingsset (rij voorlopig ook nog met standaard vermogen) en het huidige vliegwiel wat laten afvallen...
Maar dat wil niet zeggen dat daar de ideeen door beperkt moeten worden. Wellicht zijn er meer mensen die wel verder willen / kunnen gaan. Gaat zo door!!!