ik ben redelijk nieuw op het forum na een aanvaring te hebben gehad met een ander forumlid. Ik pak de (korte) draad weer op en wil zodoende mijn kijk op het verlagen van Giulia aan jullie voorleggen.
Laat ik maar met de deur is huis vallen

Dit is dus geheel naar mijn eigen inzien, ik ben dan nog jong, weinig ervaring met Giulia (wel steeds meer) maar ben ook niet stom. De conclusie heb ik kunnen trekken omdat ik mijn eigen (verroeste) Super enkele tientallen kilometers heb gemaakt, en een keer in een verlaagde Giulia heb gereden.
Maar, om de levensduur in de auto te houden, want het moet mijn dagelijkse auto worden, dacht ik het volgende:
als ik nou eens een soort 'klosjes' maak van zo'n 1-2cm, en die tussen de onderste draagarm en het cupje waar de veer in staat zet, dus dat het cupje naar beneden komt, en zo de hele auto, heb ik haar verlaagd met de standaard veren. Dus comfort blijft behouden, de deuren blijven ook gewoon hangen, en het roesten blijft bezig, maar in mindere mate.
Achteraan zet ik er dan gewoon oude 1600 veren onder, evt slijp ik daar ook een kleiiinnn stukkie vanaf en is dat ook klaar.
Zo houd je het comfort en is ze toch verlaagd.
Hoe denken jullie hierover, heb ik gelijk? Of is mijn kijk verkeerd.... Kortom, geef je mening!!
Mijn Giulia heeft dus wel 1750 Berlina veren, dat scheelt ook een beetje. Ook hulpveren voor de +/- 80L gastank.
MVG, Sieger.