boxerfan
Newbie
Newbie

De 33 QV haat - liefde

ma jun 26, 2006 18:37

Dag Liefhebbers,

Dan heb je een gerestaureerd tye 2 QV en denk je dat je eindelijk na jaren klussen, zweten, tranen, en een lege beurs toch eens kan gaan genieten van je pronkstuk......
Hmmm...... niet bepaald. Zoals eerder gepost heb ik ruim een maand geleden mijn projectje 'afgesloten'' en was mijn QV op carb's klaar voor asfalt, haarspelden en voor veel bekijks met die brute boxersound.

Helaas wordt ik weer tot op het merg getergt door dit venijnige geld slurpende stuk blik!!!!
grrrr

Komt erop neer dat ik 2 weken geleden eindelijk eens een dagje met vriendin en schoonmoeder naar Middelburg ging. Enig stadje. Laat op de avond naar huis, en na vele omleidingen gaf ik in de tunnel van Alblasserdam eens wat meer gaf... en brak mijn uitlaat spruitstuk ( kwam ik later achter...). Enfin, na wat rond bellen later heb ik een nieuw spruitstuk opgestuuird gekregen en gemonteerd.

Nu kon ik gelukkig weer boxeren en wel naar de ardennen waar ik vriend Serge zou ontmoeten. Alles verliep vlekkeloos totdat halverwege Belgie mijn bak begon te zingen. Met knikkende knieen doorgereden en bij Serge thuis maar eens geluisterd en ontstonden vraagtekens bij alle symptomen. Olie tekort in de bak, nee want die had ik vorige maand nog vernieuwd. Lagers stuk, hmm vreemd het si een volledig gereviseerde bak van nog geen 3 jaar oud die prima beter gezegd uitmuntend schakelt.

Symptomen waren overigens het dat bij gas los de bak begon te zingen en bij het inbrengen van een versnelling ook de bak beetje gierde. Bij had door de bocht ontstond een enorm bonkend geluid waarbij ik dacht dat de bak in 2-en zou breken.

Wat blijkt uiteindelijk is mijn kroonpion in mijn bak naar de ram bam. Ik baal als een stekker. Dierbare om me heen snappen mij al lang niet meer m.b.t. het alfa virus en eindstand is dat ik weeer al mijn poen in een nieuwe bak kan stoppen.... weg vakantieplannen.....
ik wordt zooo moedeloos van de auto's he... pffff Snap best dat je tegen je alfa moet praten, alle ongemakken voor lief moet nemen, en extra verzorging nodig heeft, dat alles krijg je terug als je weer lekker aan het touren bent. Maar mag toch ook verwachten dat ie niet ieder weekend met panne staat,....

Heb zelfs even overwogen om het hok effe een schop te geven, te verkopen ofzo...
Maar goed, die gedachten moet ik maar even laten varen en even kalmeren, misschien over 3 maanden weer meer geluk. 1 ding staat vast, ik hoef mijn antraciete brute boxervriend effe niet meer te zien, hij laat me flink in de steek!!!

ZO maar een verhaaltje over een gefrustreerde alfa 33 liefhebber die het NIET MEER ZIET ZITTEN!

Mijn andere 33 , een SW uit 94 kan ik wel weer tevoorschijn toveren, maar ook die roest, heeft nieuwe koppeling nodig, nieuwe bakolie, nieuwe wiellagers, nieuwe banden en een praatsessie...

Het geld, tijd en geduld is effe op.

Alle andere met een goed werkende Alfa veel plezier ermee gniet ervan en alle anderen die bovenstaande herkennen, wat is de tip om weer erbovenop te komen en toch weer je salaris te plunderen voor deze bodemloze put....

Veel groeten

Paul Kramer
Laatst gewijzigd door boxerfan op di jun 27, 2006 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Rees-Cees

RE: De 33 QV haat - liefde

ma jun 26, 2006 18:56

Zie je wel, het is al eens eerder gezegd: Met een Alfa koop je een hobby en geen auto. :wink:

Succes met de zingende zaag en de bodemloze put.

JRX164
Member
Member

Re: De 33 QV haat - liefde

ma jun 26, 2006 19:03

Alle andere met een goed werkende Alfa veel plezier ermee gniet ervan en alle anderen die bovenstaande herkennen, wat is de tip om weer erbovenop te komen en toch weer je salaris te plunderen voor deze bodemloze put....
Even zingen en weer doorgaan?
Tip: in de 33QV of anders een iets vergelijkbare Alfa van een collega-alfist stappen en een stukje gaan rijden. Zal vast helpen in de wederopbouw van de motivatie. En dan aan de slag met de wederopbouw van je 33QV.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: De 33 QV haat - liefde

ma jun 26, 2006 19:05

Even zingen en weer doorgaan?
Tip: in de 33QV of anders een iets vergelijkbare Alfa van een collega-alfist stappen en een stukje gaan rijden. Zal vast helpen in de wederopbouw van de motivatie. En dan aan de slag met de wederopbouw van je 33QV.
Ja precies je bent nu al zo ver en hebt al zo veel vervangen en goed gerepareerd, t zou zonde zijn als je m nou de deur uitdoet.. :roll:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: De 33 QV haat - liefde

ma jun 26, 2006 19:06

Zie je wel, het is al eens eerder gezegd: Met een Alfa koop je een hobby en geen auto. :wink:

Succes met de zingende zaag en de bodemloze put.
Ook een bodemloze put heeft uiteindelijk toch een bodem. Geloof mij. Geef de moed niet op. Ook moderne, jonge auto`s hebben problemen. En daar haal je niet zo maar snel voor weinagh een andere bak oid. Laat het even bezinken. Je zal zien dat je uiteindelijk gewoon weer verder gaat.
Dat hoort nu eenmaal bij een hobby. Een paard schijt ook de hele dag door. Dan blijf je ook stront opruimen. Ook niet het mooiste deel van die hobby. :biggrin:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 26, 2006 19:25

En er is vast iemand hier op het forum die nog een bak heeft liggen voor een prikkie, waar je evt je gereviseerde delen over kan bouwen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Richard Kremer
Full Member
Full Member

ma jun 26, 2006 23:12

Je bent echt niet de enige hoor :cry:
Dit jaar heb ik door pech en ellende ook nog niet veel kilometers kunnen maken.
En wat Cees al zegt het is echt een hobby en het houdt je van de straat en uit de Kroeg( en dat kost nog meer)

MVG Richard Kremer
ALFA loos

ikke
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 26, 2006 23:26

Gewoon ff volhouden, op een begeven moment heb je alles vernieuwd, en kan ze weer jaren mee :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 26, 2006 23:28

Om je dif. te repareren, hoeft volgens mij niet eens de bak eronderuit. Dus een reparatie van een halve dag? (ruim gerekend) :?
Kom op zeg, daar worden we toch niet depri van? :o Als je het straks weer gemaakt hebt ben je weer een ervaring rijker en voel je je heel voldaan, dat je dat zelf gefixt hebt. 8)

En over (een paar) jaar vind je het een leuke anekdote/ prachtig verhaal..................eigenlijk zie ik alleen maar voordelen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 27, 2006 00:12

Ìk snap je volkomen. Heb hetzelfde meegemaakt met een 164 V6. Heeft ook veel bloed, zweet, tranen en geld gekost, totdat die uiteindelijk toch het veld heeft moeten ruimen. Maar dat kwam door de gezinsuitbreiding en het wegvallen van de stallingsruimte... Anders had ze er nu nog gestaan! Elke keer na een reparatie, het eerste test rondje, was gelijk weer een smile van oor tot oor. Dat moet je gewoon in gedachten houden.

Af en toe uithuilen mag ook best, lucht nog op ook en ga je de volgende dag weer met frisse moed ertegenaan!

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

tommaso
Guru
Guru

di jun 27, 2006 08:15

Hoi Paul

Slecht nieuws zo te lezen. Begrijp je frustratie volkomen zeker met alle achtergronden en omgevingsfactoren.
Als je een therapeutisch ritje in mijn auto wil maken geef maar een gil.

Denk dat iedere Alfist dit stadium soms moet passeren.

Succes
Tom
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 27, 2006 08:30

ik ken het gevoel. Het is uiteindelijk een tijdelijk gevoel en eenmaal rijdend ben je alles weer vergeten!

p.s. waar heb je de bak laten reviseren?? en wat is dan die zgn. komplete bakrevisie geweest?? (alleen synchro's vervangen is geen komplete revisie....)

suc6
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

boxerfan
Newbie
Newbie

di jun 27, 2006 09:39

Dag allemaal!

Dank voor jullie reacties. Het sterkt mij in ieder geval om te lezen dat vele mij zijn voorgegaan en is gewoon een kewstie van er weer zin in hebben om er weer onder te gaan liggen en de boel weer in orde te maken.

De bak heb ik laten reviseren toendertijd bij Kees Verdoorn in Genderen, nu is het bedrijf van Goos van Pelt. Een goede naam binnen de Alfa wereld en ik heb ook niet te klagen over de bak, alleen nu dus die kroonpion. De revisie bestond volgens mij uit synchromesen en lagers. Hij schakelt in ieder geval als een zonnetje, denk een van de weinige 33 bakken die absoluut niet kraakt in zijn 2!

@Tom, ja, een ritje ringmeister zou me zeker goed doen! Misschine binnenkort de club spullen weer bij mij in de box zetten...?? Kan je meteen mijn voorraad Golden Lady bier aanschouwen en proeven!

Nou goed, ik laat het nog even voor wat het is , maar volgende maand wie weet weer gelukkige berichten en ben ik deze ongein ook weer vergeten!

Carpe diem, cuore sportivo

Adieu,

Paul

Speeder
Guru
Guru

di jun 27, 2006 12:01

Hoi Paul,

Zo te lezen heb je een perfecte alfa, met een kapot kroonwiel. Wat je moet doen is dat kroonwiel vervangen, en daarna heerlijk genieten van alle frustraties en tegenslagen die je inmiddels alweer overwonnen hebt. Het is even door de zure appel heen bijten. Aangezien je nu al zoveel tijd, geld, en energie in die auto gestoken hebt zou de auto eruit doen een slechte keuze zijn. Zo'n auto koop je namelijk niet meer terug. Bovendien heb je nog niet kunnen genieten van dit alles! Er zit een hoop emotionele waarde aan ;)

Last but not least even twee quotes:
When it rains, it poors...
What doesnt kill you, makes you stronger...

:wink:

Keep up the good work :!:
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”