*****5Sterren*(6)

Re: RE: Keuzes maken....

wo jun 28, 2006 13:08

Jammer dat je toen nog niet de Tiptronic had.
Tiptronic vind ik alles behalve een aanwinst in een 911, niet bijzonder snel, niet het lekkere gevoel zoals bij een M3 SMG of VW/Audi met DSG-bak, nee, dat is het niet. Tuurlijk, de TIptronic van Porsche uit die periode is heel anders dan nu (prima!) maar die van toen is geen aanwinst, dan liever een goede automaat.
Vond die tiptronic wel in orde. DSG is dubbele koppeling dus twee maal de prijs. Doet het mooi in een Audi TT b.v.

Als je haast hebt....

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Keuzes maken....

wo jun 28, 2006 13:12

Ja, ik heb het ook even niet over de prijs, zei ookal dat de hedendaagse tiptronic niet verkeerd was. Maar de tiptronic uit de 964 (en zelfs 993) vind ik niet echt ge-wel-dig... Ik prefereer absoluut handgeschakeld maar in een 928 is een automaat ook niet echt verkeerd, past er wel bij.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 28, 2006 15:49

Afbeelding

Kwam deze net tegen hier om de hoek. Moest aan je denken. Bij nader inzien is de 928 niet fout genoeg! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 29, 2006 12:15

Nu ga ik een beetje roet in het eten gooien, of zelf door de mand vallen, wat jullie willen. :lol:
Ik vind de 928 dus helemaal niet fout, in tegendeel! Welbeschouwd is het een betere auto dan de 911 (het had ook diens opvolger moeten worden.) V8 motor, waterkoeling, transaxle, innoverende bumperloze carosserie, etc. Was niet voor niets auto van het jaar (hoewel dat ook niet alles zegt).
Als je deze auto meer aanspreekt dan een 911, ben je in mijn ogen een (technisch) fijnproever i.p.v. een gladjanus! Go for it! 8)

:oops: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

*****5Sterren*(6)

do jun 29, 2006 14:52

Maar de 928 is toch ook helemaal niet fout?
Dat was de vraag toch ook niet, een foute auto?

Hij was 'Auto van het jaar' maar ook toen al werd er stevig gerommeld met de punten.. (Dacht ik eens gehoord te hebben). Laat de 911 liefhebber bovenstaand stukje maar niet lezen. :oops:

* De 924, die was pas mis. Niet te verwarren met de kappersauto: Renault Fuego. Over misse boel gesproken.
Of ga ik nu te ver?
8)

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

Re: Keuzes maken....

do jun 29, 2006 15:18

Euh.... Openingsbericht:
Ik zal het niet helemaal verklappen maar het heeft 8 cilinders, is hufterproof en heeft een fout imago (wat dus weer goed is) en zeker 300PK...

Ik vind het ook geen foute auto alleen zo wordt het over het algemeen wel gevonden helaas. Ik vind het werelds een 928 alleen durf het echt niet aan. Ook een 924 vond ik geen verkeerde auto, stuurde erg goed en voor een nette prijs. Alleen verwacht je wat anders bij het merk... Maar ja, een paar jaar geleden verwachtte ook niemand een SUV bij het merk. Ik heb de 924 altijd leuk gevonden, mits origineel... Daarom rij ik nu ook iedere dag met gigantisch veel plezier in mijn 944 S2 (okee, wel net wat anders dan een 924...).

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

do jun 29, 2006 15:21

Als je deze auto meer aanspreekt dan een 911, ben je in mijn ogen een (technisch) fijnproever i.p.v. een gladjanus! Go for it! 8)

:oops: :wink:
Euh, nou, een originele 911 uit dezelfde tijd als de 928 vind ik geen auto voor een gladjanus... Een nieuwe kan ik me iets bij voorstellen maar een mooie '88-er Carrera 3.2 ofzo vind ik alles behalve gladjanus-auto... :lol:

*****5Sterren*(6)

do jun 29, 2006 15:31

Je hebt gelijk: Er werd een auto met fout imago gezocht.
Maar die hoeft niet per definitie fout te zijn natuurlijk.. En sorry voor landgenoot Harm Lagaay: Die boxter riekt en de vormgeving van de 911 is er niet zwaar op vooruit gegaan.
Hoewel er weer een positieve beweging is. Maar zo'n koreaans dashboard daar zitten de liefhebbers niet op te wachten toch?

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 29, 2006 15:38

mijn oom heeft ook een 928, enne, omdatie altijd Giulia's reed op gas, rijd de 928 ook op gas.... :lol: Maar, hij loopt mooi hoor!!! Hij heeft het er zelf allemaal in gezet enz enz.

Nu issie met de airco bezig, al een week lang en geen steek verder. Het systeem is lekvrij, zit gas in (vernieuwd) maar het doet het niet. Het gaat via zoveel relais.... Paar dagen terug wassie ermee bezig en is door onbekende oorzaak de km teller kapot gegaan, de bezine meter slaat helemaal naar boven als je de sleutel omdraait, en voor het koelwater geld hetzelfde....

Zelf heb ik een 928 gesloopt, tis net een vliegtuig!!! De techniek is echt verschrikkelijk mooi, alles gaat automatisch en die kabelboom die eruit komt :shock: :schrik: ....

Tis een mooie auto, maar zoek naar een goeie die dan wat duurder is en voorkom dit soort kleinigheden. Mijn oom is de stomste niet, maar offie het allemaal werkend krijgt? Ik weet het niet.

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

do jun 29, 2006 22:45

N heerlijke sound in zo'n 928 !! :thumbs:

Leo.
Een 928 tijdens een rondje Laguna Seca (EDIT: in 1 min 41): Klik hier

en voor wie interesse heeft in de historie nog wat beelden uit het land van herkomst: Klik hier

Greetz,

Alfa75jc
Laatst gewijzigd door Alfa75JC op vr jun 30, 2006 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Emilio
Guru
Guru

do jun 29, 2006 23:31

|Niks mis met een 928. Een wagen die echt zijn tijd ver vooruit was.
En een 928 op LPG kan ik nog meer waarderen.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 29, 2006 23:58

928 is technische cult, absolute coolheid voor wie weet wat er te zien valt.

Het is niet voor niks dat bij Porsche zelf destijds de werknemers die er een konden betalen vooral 944's en 928's reden, die waren objectief gezien domweg beter dan de Elfers.

Ook ik ben eigenlijk nooit Porsche-fan geweest, tot ik een keer in een 76-er 911 turbo (met vierbak!) mocht rijden. Wat een sensationele auto. Er klopt he-le-maal niks van, één en al onderstuur tot de auto op een zeker, onaangekondigd moment, besluit dat het tijd is voor maximaal overstuur (lees: 180 graden rond te gaan). Is dat handig? Nee. Maar als je ooit het gevoel wilt hebben om een auto te moeten temmen, nou, dan is dat je kans.

Een 928 heb ik nog nooit mogen sturen, lijkt me erg gaaf, al moet ik zeggen dat ik vooral iets met de latere versies heb, gek genoeg (5.4).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 30, 2006 09:03

Foute auto, foute mensen , daarom ben ik ook nog steeds zo blij met mijn opel manta gte :wink:

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 30, 2006 09:11

Even nog om het laatste beetje onduidelijkheid weg te werken als ik mijn berichten lees: ik vind het alles behalve een foute auto, alleen noemde ik deze optie omdat veel mensen er wel zo over denken... Ik vind het een wereld-kar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 30, 2006 09:25

Ik heb wel eens geklust aan een 928 - toen ie af was gebracht naar Den Helder....Het was een sensationeel ritje....Ieder zijn meug - ik heb het niet meer zo op v8 (no matter wat deze ook presteren) Ook de S6 heeft mij niet kunnen bekoren.

Wat een 928 kan is prima maar het moet gewoon JE ding zijn....en je moet er echt van houden....anders wordt de liefde nogal moeilijk.....
BTW ik moet er over een paar weekjes één verkopen (van een goede kennis van mij) wie heeft interesse?? :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Het Forum Café”