Ik hou wel van die maffe dingen waarvan je nooit zou verzinnen dat ze bestonden. Zeker als het gerelateerd is aan 'ons' merk. Zo heb ik een tijd terug dankzij Giulia555 een Australisch Alfa Romeo kookboek te pakken gekregen. Een tijd daarvoor bood ik op een Amerikaans spel op eBay, maar andere bieders gingen ver over mijn maximum heen.
Later verscheen er weer een exemplaar, maar ik lette even niet op en het was al verkocht voordat ik de kans kreeg een bod uit te brengen.
Maar een dikke week terug was het geluk aan mijn kant, en kreeg ik het alsnog te pakken, voor een heel beschaafd prijsje:
The Driving Spirit Safety Game, het zit zelfs nog in de folie!
Het is een triviant-achtig spel. Het is vrij klein, het speelveld meet ongeveer 30 bij 30, dus toch maar de meegeleverde pionnetjes gebruiken ipv een paar 1:87 modelletjes
De vragen zijn best 'te doen'
Ik zal onze vriend aan de andere kant van de grote plas, die destijds hielp bij de bestelling van de Victory by Design-DVD's, vragen of hij er meer van weet. Ik vermoed dat het spel uit de jaren 80 stamt*) en dat het door dealers aan (potentiële) klanten werd cadeau gedaan.
*) Eh ja... Copyright 1987 Alfa Romeo Inc staat er op...
Wie heeft er nog meer van zulke aparte items?