Vandaag een ritje naar Gronsveld gemaakt om een 75 1.8 IE te bekijken.
Na een goede inspectie 2 testritten en ff de brug op besloten de auto te kopen.
Eigenlijk wilde ik een 75 TS.
Echter een gave voor weinig is moelijk te vinden Nadat ik onderstaand beestje had gezien kon ik haar gewoonweg niet laten staan
De bekleding is als nieuw, bijna nergens geen roest te bekennen...bodem ziet er heel goed uit.
Enkel een plekje onder het linker achterlicht.
Vocht in de koplampen (makkelijk te verhelpen)
Middels pot lekt een beetje (niet goed gemonteerd)
Licht olielekkage aan motor (vermoedelijk krukaskeringen) niet echt noemenswaardig.
Alfacontrol werkt niet (in welke wel )
Redelijk goede banden en nette velgen eronder.
Nieuwe fusees links en rechts!
Nieuwe remslangen links en rechts.
Weet niet of dit een Epoca (d8t het wel) of Imola betreft
Wie weet welke de verschillen zijn
Index op pagina nummer:
04: - foto's interieur en motor originele toestand
03: - alfa 75 epoca folder
06: - spiegels opnieuw gespoten en raamspoilers gemonteerd
06: - 15" ronalvelgen gespoten
09: - middendemper vervangen door 2 rechte pijpen
09: - het verlagen van een transaxle aan de voorkant
14: - nieuwe achterremschijven en blokken, eibach gemonteerd, ophanging uitlaat aangepast
15: - foto's verlaging 4,5 cm voor en 3-4 cm achter met 14"ronals
17: - aanschaf donor-alfetta met TS techniek
19: - schoonmaak TS-blok, aanpassing/spuiten TS-bobines
20: - olietemperatuurmeter in bestaande klokkenwinkel ingebouwen
21: - aankoop 15" ronals en foto's
24: - behandeling binnenschermen voorwielen
24: - harttransplantatie 2.0TS blok
26: - discussie werking differentieel 1.8bak vs 2.0bak
27: - foto's gemonteerde 2.0TS in Epoca
29: - perikelen 2.0 fusees versus 1.8IE fusees -1
31: - 2.0 fusees met schijven en blokken gemonteerd + koni geel voorzijde!
32: - perikelen 2.0 fusees versus 1.8IE fusees -2 VERVOLG
33: - rechter voorscherm + rechter achterportier vervangen ivm kleurverschil en deuken
34: - inbouwen van electrische stoelen uit de Alfetta QO
36: - monteren VAN EEN RS-STABI met UNIBALLS !!!!!!
37: - klussen aan de dorpels
39: - voorbumper gespoten, lampen gereinigd
42: - fotoshoot
42: - bilsteins en behandeling linkerachterspatbord
43: - RECARO interieur erin en elec. ramen achterzijde
Specifikaties:
- Rondom Ronals 15" met potenza RE720
- Recaro interieur
- Bilsteins rondom
- Eibach veren achter.
- Squadrachip
- CSC spagetti spruitstuk
- RS-stabi voorzijde 32mm
- 105- castor kogels (liggen klaar om te monteren)
- Open luchtfilter met koude lucht toevoerslang!
- Electrische verstelbare bestuurdersstoel
- Electrische ramen achter