Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida

ma jul 03, 2006 23:24

Is geen EVO bij Giovanni di Frosti.

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida

zo jul 09, 2006 13:52

Ik ben deze week met een Alfa-maatje, in Bennekom wezen kijken naar de V6. Douwe Heida heeft de auto geruilt met Erwin tegen een paar slopers, heb ik begrepen. Hij heeft er een paar keer mee gereden, goed bevonden en weggezet in de kelder onder een hoes. Auto had 3 maanden niet gelopen, maar nadat hij de polen op de accu had aangesloten, sloeg de V6 in 1 keer aan zonder te morren en zonder blauwe rook uit de uitlaat. :thumbs:

Ik heb niet kunnen rijden, want Douwe wil er eerst financieel met me uit zijn voordat ik ga sturen. Hij gaat nu met vakantie tot eind juli, maar ik heb tegen hem gezegd dat ik voordat we het over de financiën eens worden, absoluut gereden wil hebben. Ik heb de auto van top tot teen helemaal kunnen bekijken. De Maglite is er zelfs bij aan te pas gekomen en ik heb alleen maar een paar kleine dingetjes kunnen vinden, niks noemenswaardigs verder. Denk aan de electrische buitenspiegels die niet meer electrisch zijn, het hemeltje van het schuifdak is verdwenen, de rode achterstrip mist een hoek en de wielkastbeklding moet vervangen worden. Ze is helemaal keihard, op een paar oppervlakige roestplekjes na op de hoekjes van de achterklep en de bestuurdersdeur. Geen deukjes of putjes, gewoon helemaal strak. De Azev's op een enkel krasje na helemaal gaaf. Er ligt een nieuwe uitlaat onder en de remmerij is splintertje nieuw. Het enige vage blijft toch de motor, ligt er nou wel of niet het originele blok in. Volgens Erwin ligt er een ruilmotor in, maar hij wist dit niet zeker. Kilometerstand is 244000. Als het met de originele motor is, dan denk ik dat ik ga voor een andere 75 met minder kilometers. Ofschoon deze 75 wel 1 van de mooiste en gaafste exemplaren is die ik de laatste 10 jaar heb gezien. Buiten mijn eigen auto's dan....;)

Ik ga ook nog kijken bij de 75 V6 die Dick na aan het klaarmaken is. Die heeft een ton minder gelopen en de reputatie van Dick kennende een hele goede cq mooie. Ik ben benieuwd, zodra ze klaar is om uitgelaten te worden, neemt Dick contact met me op.

Het aggregaat.
Afbeelding

Lekker duistere foto!
Afbeelding


=P~
Afbeelding

Tja :?
Afbeelding
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida

zo jul 09, 2006 15:36

Ik ben deze week met een Alfa-maatje, in Bennekom wezen kijken naar de V6. Douwe Heida heeft de auto geruilt met Erwin tegen een paar slopers, heb ik begrepen. Hij heeft er een paar keer mee gereden, goed bevonden en weggezet in de kelder onder een hoes. Auto had 3 maanden niet gelopen, maar nadat hij de polen op de accu had aangesloten, sloeg de V6 in 1 keer aan zonder te morren en zonder blauwe rook uit de uitlaat. :thumbs:

Ik heb niet kunnen rijden, want Douwe wil er eerst financieel met me uit zijn voordat ik ga sturen. Hij gaat nu met vakantie tot eind juli, maar ik heb tegen hem gezegd dat ik voordat we het over de financiën eens worden, absoluut gereden wil hebben. Ik heb de auto van top tot teen helemaal kunnen bekijken. De Maglite is er zelfs bij aan te pas gekomen en ik heb alleen maar een paar kleine dingetjes kunnen vinden, niks noemenswaardigs verder. Denk aan de electrische buitenspiegels die niet meer electrisch zijn, het hemeltje van het schuifdak is verdwenen, de rode achterstrip mist een hoek en de wielkastbeklding moet vervangen worden. Ze is helemaal keihard, op een paar oppervlakige roestplekjes na op de hoekjes van de achterklep en de bestuurdersdeur. Geen deukjes of putjes, gewoon helemaal strak. De Azev's op een enkel krasje na helemaal gaaf. Er ligt een nieuwe uitlaat onder en de remmerij is splintertje nieuw. Het enige vage blijft toch de motor, ligt er nou wel of niet het originele blok in. Volgens Erwin ligt er een ruilmotor in, maar hij wist dit niet zeker. Kilometerstand is 244000. Als het met de originele motor is, dan denk ik dat ik ga voor een andere 75 met minder kilometers. Ofschoon deze 75 wel 1 van de mooiste en gaafste exemplaren is die ik de laatste 10 jaar heb gezien. Buiten mijn eigen auto's dan....;)

Ik ga ook nog kijken bij de 75 V6 die Dick na aan het klaarmaken is. Die heeft een ton minder gelopen en de reputatie van Dick kennende een hele goede cq mooie. Ik ben benieuwd, zodra ze klaar is om uitgelaten te worden, neemt Dick contact met me op.

Het aggregaat.
Afbeelding

Lekker duistere foto!
Afbeelding


=P~
Afbeelding

Tja :?
Afbeelding
Niet om Dick brodeloos te maken :wink: maar; als dit de auto is waar je voor valt>doen!
Koets is zowiezo de bottleneck bij zowat alle Alfa's (zeker een 75 en derivaten!) Blok is makkelijker te vinden mocht ie toch tegenvallen na enige tijd. Revisie is ook iets waar je makkelijker een garage voor vindt dan voor pakweg 5 dagen laswerk aan de koets....! :wink:
Enne 244k is niet het eind van de wereld hoor, zeker niet als ie na 3 mndn stilstand start zonder pluim....
Mgoed een keertje vergelijken met de auto bij Dick is zeker aan te raden...
Suc6, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

M.Jansen

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

zo jul 09, 2006 16:36

Wat zit er voor een interieur in deze auto ?

Aan de hoofdsteunen te zien geen America interieur ?

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

zo jul 09, 2006 18:31

voor die centen zou ik toch echt voor een roestvrij exemplaar gaan, ook al is het maar weinig. of hij moet flink in de prijs zakken....


Zeker bij Dick gaan kijken en mischien ook nog een ander :wink:
156

vincentraspr

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

ma jul 10, 2006 21:07

Ik ken de ex auto van erwin ook, er zit een gereviseerd onderblok in, 90% zeker.

Wij hebben de auto voorzien van een andere ontstekings computer nadat ie het niet meer wilde doen.

de auto afgesteld-

wat mee gereden, stuurde en voelde goed.

vincent.

p.s. mijn 75 is bij 120.000 gereviseerd en loopt nu nog netjes 298.000 km

maar ja rustig warmrijden he.

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

Re: RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

di jul 11, 2006 09:05

Ik ken de ex auto van erwin ook, er zit een gereviseerd onderblok in, 90% zeker.

Wij hebben de auto voorzien van een andere ontstekings computer nadat ie het niet meer wilde doen.

de auto afgesteld-

wat mee gereden, stuurde en voelde goed.

vincent.

p.s. mijn 75 is bij 120.000 gereviseerd en loopt nu nog netjes 298.000 km

maar ja rustig warmrijden he.
Bedankt voor deze informatie Vincent, daar heb ik wat aan.... :thumbs:

Enneh, het 1e half uur niet boven de 3000 giri, ik weet het!

Wat voor interieur er in zit weet ik niet precies, in ieder geval geen America interieur. De achterkant van de voorstoelen hebben een leren :?: afzetting langs de randen als je goed kijkt.
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

ErwinV6

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

di jul 11, 2006 09:05

Heb je al een pb gestuurd maar dit heb ik nog toe te voegen.
Blok heeft zeer goede oliedruk en er zit een factuur bij van "ein neue rumpfmoto"r of zoiets :mrgreen:
Heb weinig reden daaraan te twijfelen of de vorige eigenaar moet mij willens en wetens hebben willen bedonderen maarja hoe komt tie dan aan die factuur :roll:

harold
Full Member
Full Member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:20
Locatie: Naarden
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

di jul 11, 2006 09:11

Rumpfmotor = block, crankshaft, pistons, connecting rods and bearings, and HEAD
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

wo jul 12, 2006 11:52

Van deze berichten word ik alleen maar nog hebberiger.... :twisted:

Ik heb Marco een mail gestuurd Erwin, afwachten wat ie replied! :thumbs:
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: Alfa 75 V6 bij Auto Heida, update 9/7 pagina 2

za jul 15, 2006 16:01

Ik heb Marco een mail gestuurd Erwin, afwachten wat ie replied!
Tot nu toe helemaal niks, maar ik denk dat ik genoeg informatie over het blok heb nu. Ik wacht nu eerst af hoe de V6 van Dick is en dan ga ik de knoop doorhakken. Binnen 2-3 weken weet ik meer. :thumbs:
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”