1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: ITALIA

di jul 11, 2006 16:17

Ja, ja.
En Zidane is natuurlijk een onschuldige voetballer met onbevlekt verleden.

:)

Alfa One 156
Member
Member

di jul 11, 2006 16:20

Ben blij dat er nog andere dit opmerken.

Het is nog altijd Zidane die de kopstoot heeft gegeven. Wat Matterazi ook gezegd mag hebben, die kopstoot is niet goed te praten!

Ik heb respect voor Zidane als voetballer, maar vond dit niet kunnen.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 11, 2006 16:32

Los van het goed of kwaad van de actie van Zidane .... dat doet er niet toe. Je staat er om een wereldbeker binnen te halen, gewoon oliedom dus.

ericj
Full Member
Full Member

di jul 11, 2006 16:53

Ik vind het wel knap dat Materazzi de juiste belediging heeft gevonden om ZZ uit z'n tent te lokken. Lijkt me heel normaal dat verdedigers 'babbelen' tegen aanvallers om ze uit hun ritme te halen; ik neem aan dat meneer Zidane dat in zijn carriere wel vaker heeft meegemaakt. Dat hij de flux de bouche mist om Materazzi verbaal te pareren moet hij nu bekopen met een verloren WK. Bovendien vind ik een dergelijke aanval een beetje overdone - een goed geplaatste rochel was toch voldoende geweest? :wink:

Alfa One 156
Member
Member

di jul 11, 2006 17:28

Ik ben het niet met je eens dat het goed is om je tegenstander uit te schelden. Ik vind dat, tezamen met het shirtje trekken één van de slechtste dingen in het huidige voetbal. Mag van mij ook streng aangepakt worden.

Maar nogmaals het spreekt de aanval van Zidane niet goed.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 11, 2006 20:28

Een fruittaart. Niet lang geleden heeft Zidane in dienst van Juventus in de CL ook al een kopstoot uitgedeeld en ik vind het maar een rare kerel die bijzonder goed kan voetballen. Ik ken hem niet maar hij heeft zich vaak laten kennen.

Raimon
Guru
Guru

wo jul 12, 2006 00:38

Ik kan me herinneren dat Zidane eerder in het WK ook al een trappende beweging naar een tegenstander maakte en dat bleef toen onbestraft. Wat Materazzi deed is alles behalve chic, maar tegenwoordig wel 'part of the game'; of dat nu leuk is of niet. Materazzi rook bloed, dacht dat er met een provocatie iets te forceren viel en hij kreeg gelijk.

Aan het eind van de dag is Materazzi wereldkampioen en verlaat Zidane op uiterst schlemielige wijze de voetbalwereld via de spreekwoordelijke achterdeur.

Bovendien kun je mij niet wijsmaken dat dit de eerste provocerende opmerking ooit gemaakt op een voetbalveld is.... Je wil niet weten waar men elkaar voor uitmaakt, ook (of moet ik zeggen: zeker) op dat niveau... Zidane liet zich op zeer knullige wijze provoceren en moet gewoon niet zeuren. Materazzi valt m.i. niets te verwijten. En tsja, het is een smerige voetballer en een slager, maar ook die heb je nodig... Hadden we er in Oranje maar één.... :roll:

Oh en mijns inziens is de slechtste eigenschap van het hedendaagse voetbal de duikelarij... Ogenschijnlijk uitgevonden in Portugal en dit toernooi groot (of moet ik zeggen: groter) geworden. Vleeswording van de Schwalbe luistert naar de naam Christiano Ronaldo, maar ook zijn teamgenoten kunnen er wat van. De beelden van een verontwaardigde Scolari langs de lijn waren helemaal lachwekkend....
156 SW 1.9 JTD

tommaso
Guru
Guru

wo jul 12, 2006 08:25

Vanavond geeft Zidane een uitleg over zijn actie.
Inderdaad geprovoceerd zoals dat in het topvoetbal gaat. Ben benieuwd wat de uitleg van Zidane is.
Was bij het zien van vele herhalingen niet zomaar een kopstoot maar alle venijn lag erin.

Inderdaad Schwalbe zijn vreselijk en daarmee die zogenaamde blessure behandelingen die het spel doodleggen.
Schwalbe begon in Duitsland zoals het woord al zegt maar is door een paar spelers oa Robben geperfectioneerd met als King Christiano Ronaldo
die echter daarnaast wel aardige actie's laat zien.

Ik heb maar 1 scheidsrechter daar tegen zien optreden die gelijk een gele kaart gaf. Jammer.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

roberto
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 12, 2006 09:53

Echt een lievertje is die Zidane ook niet; tijdens het WK in 1998 (of 1994) ging Zidane met rood van het veld, omdat ie bovenop de heup van een speler van Saudi Arabie ging staan. Las gisteren in de krant dat de heer Zidane 13 rode kaarten had ontvangen in zijn voetbal loopbaan, en dat is toch wel een beetje veel voor een zeer technisch begaafde speler.
Ben ook wel benieuwd naar de verklaring die die gaat geven.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

*****5Sterren*(6)

wo jul 12, 2006 10:35

Ben blij dat Frankrijk heeft verloren. Als ze hadden gewonnen met die penalty's zat er nog een ranzig smaakje aan.
Nu is de schande voor de arrogantie compleet: Verloren. kopstoot daaraan voorafgaand (incl. rode kaart) en als dat nog niet genoeg was ook nog eens de verklaring van de Franse coach 'wel begrip' te hebben voor de Zidane-actie. En dan nog respectloos je 2e prijsje argeloos van je nek rukken en in je zak stoppen... Minachting vind ik dat.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 12, 2006 10:50

Ik ben begonnen met voetbal maar ben redelijk snel gaan hockeyen en later rugby. Ik heb weleens een voortand eruit gehad, bal op je enkel, stick in je gezicht, menig hechting maar geen malloten die uit pure frustratie een kopstoten uitdelen. Jammer, ik vind het nog steeds een zeer mooi spel.
Het schwalbe gehalte is i.d. hoog en wellicht is het noodzakelijk om achteraf spelers kaarten te geven of te schorsen wanneer zij zich hebben misdragen
en/of onsportief gedrag vertonen. Ik ben verbaasd dat zovelen de actie van Zidane vergoelijken.

matra sports
Guru
Guru

wo jul 12, 2006 13:07

maar jongens. dachten jullie nou werkelijk dat Zidane dit zomaar deed ? twee verhalen moeten we horen. Gelukkig komt er een onderzoek haha.
Helaas dat de mooist voetballende landen het niet gehaald hebben. Italie is voor mij geen land dat de toeschouwer waar geeft voor zijn geld, en daar moet het spel om draaien. Maar goed, het resultaat is er en dat telt dan. Ze hebben over het hele toernooi erg veel mazzel gehad, zeker tegen Australië. Die hadden ze zeker verdiend te verliezen, laf voetbal.
Anyway. Proficiat ! Ieder zijn ding ! Niks mis mee.

en een beetje mot hoort erbij, beetje mannelijk voetbal moet kunnen.

*****5Sterren*(6)

wo jul 12, 2006 14:19

Ja, Zidane deed dit zomaar.
Dom.

Als je een probleem hebt met iemand op het veld kun je dit melden aan de scheidsrechter. Achteraf melden kan ook.
Maar zinloos ordinair geweld (buiten het spel n.b.) moet niet alleen bestraft worden op het veld. Die man moet de bak in. Net als op straat.

Alfa One 156
Member
Member

wo jul 12, 2006 15:58

Niet overdrijven, aub!

Ja, het was dom en zinloos. Maar dit soort zaken gebeuren helaas wel meer. Omdat het Zidane is wordt het uitvergroot en serieus overdreven.

Meedoen aan sentimenteel geheul vind ik dan ook niet gepast. Moest hij nog verder voetballen, dan zou hij gestraft worden door de FIFA. Nu is hij gestopt, het is voorbij!

gtj1600
Guru
Guru

wo jul 12, 2006 19:02

hahaha...klinsmann...heeft heel duitsland te pakken..groot gelijk ..een dikke vinger naar die mo...oosterburen :lol:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Terug naar “Het Forum Café”