Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: verlagen van Giulia op de andere manier

do jul 06, 2006 08:54

Ehhh:

Sieger. Je kunt beginnen om aan de voorzijde twee diepe schotels te zetten. Cor heeft er nog 1-tje en daarmee kun je vast gratis ruilen tegen een ondiepe.. :wink:
nou, als het goed is, is die al verzegd aan AM!! :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

ET

RE: verlagen van Giulia op de andere manier

di jul 11, 2006 21:35

Vaak zit er in de veerschotel nog een alu opvulring die kun je ook laten vervallen, maar ik zou toch gaan voor een verenset van Arese, giacomini, eibach OID en niet gaan lopen kloten met verhitten of windingen er af zagen. Hiermee verander je de veerkarakteristiek niet in positieve zin.

Verder is er met een verlaagde Giulia heel goed dagelijks te rijden heb het een jaar of 6 gedaan met ca 25000 km per jaar. Ben nu wel diesel gaan rijden omdat meer dan 70000 per jaar iets te veel werd voor de giulia en met name mijn geldverbruik.

Succes met de opbouwactie.
Groet,
Erik

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: verlagen van Giulia op de andere manier

di jul 11, 2006 23:01

Vaak zit er in de veerschotel nog een alu opvulring die kun je ook laten vervallen, maar ik zou toch gaan voor een verenset van Arese, giacomini, eibach OID en niet gaan lopen kloten met verhitten of windingen er af zagen. Hiermee verander je de veerkarakteristiek niet in positieve zin.

Verder is er met een verlaagde Giulia heel goed dagelijks te rijden heb het een jaar of 6 gedaan met ca 25000 km per jaar. Ben nu wel diesel gaan rijden omdat meer dan 70000 per jaar iets te veel werd voor de giulia en met name mijn geldverbruik.

Succes met de opbouwactie.
Groet,
Erik
Hoi Erik,

ik zal het een vergelijken met elkaar!!! Maar welke veer is nou de beste (voor mij?) denk je?

Gr, Sieger.

PS: Ben bezig met mooie Cromodora's :lol: 8) :banana:

ET

RE: verlagen van Giulia op de andere manier

wo jul 12, 2006 16:32

Hallo Sieger,
Ik heb nu veren van Arese gemonteerd op de giulia verlagen ca 30mm voorkant iets opgehoogd door dikkere alu-ringen te gebruiken waardoor de koets nagenoeg recht ligt/staat. Rijdt prima en is goed betaalbaar, heb nu voor m'n restauratieprojectje de veren van Giacomini besteld deze zijn nog wel een stuk harder maar dat vind ik niet zo erg. Ik vermoed dat deze nog iets lager uitkomen maar dat wil ik oplossen door de aluringen en het monteren van 15inch staal (orgineel) met een 185/65/15 band. Wel een aanrader in combinatie met verlagingsveren is een verstelbare camberarm. Door het toepassen van verlagingsveren verander je de geometerie een beetje en het rijdt met name in de bochten perfect (1graad negatief camber, voor straatgebruik kun je veilig gaan tot 1,5 graden. Circuitgebruik over het algemeen tot ca 3,5graden). De keus is een beetje aan jezelf, sportief, areseveren (geschatte veerdruk 250kg) sportiever, giacomini veren (veerdruk 320kg).
Succes met kiezen.
Gr,
Erik

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: verlagen van Giulia op de andere manier

wo jul 12, 2006 19:23

Hallo Sieger,
Ik heb nu veren van Arese gemonteerd op de giulia verlagen ca 30mm voorkant iets opgehoogd door dikkere alu-ringen te gebruiken waardoor de koets nagenoeg recht ligt/staat. Rijdt prima en is goed betaalbaar, heb nu voor m'n restauratieprojectje de veren van Giacomini besteld deze zijn nog wel een stuk harder maar dat vind ik niet zo erg. Ik vermoed dat deze nog iets lager uitkomen maar dat wil ik oplossen door de aluringen en het monteren van 15inch staal (orgineel) met een 185/65/15 band. Wel een aanrader in combinatie met verlagingsveren is een verstelbare camberarm. Door het toepassen van verlagingsveren verander je de geometerie een beetje en het rijdt met name in de bochten perfect (1graad negatief camber, voor straatgebruik kun je veilig gaan tot 1,5 graden. Circuitgebruik over het algemeen tot ca 3,5graden). De keus is een beetje aan jezelf, sportief, areseveren (geschatte veerdruk 250kg) sportiever, giacomini veren (veerdruk 320kg).
Succes met kiezen.
Gr,
Erik
Hoi Erik,

ik zal eens informeren over die Arese veren dan, bedankt anyway!!!

Verder had ik dat ook al bedacht van de camberarmen te vernieuwen voor verstelbare, maar dat wordt mij echt te duur... Ben ook maar een 16 jarig studentje he :wink: :P

EDIT: Hoeveel is de veerdruk van een standaard veer ongeveer? :?: :roll:

ET

RE: verlagen van Giulia op de andere manier

do jul 13, 2006 13:43

Hallo Sieger,
Ik weet niet precies wat de veerdruk van orginele veren is maar ik vermoed dat het tussen de 180 en 200 kg zit. Misschien dat er mensen op het forum dit wel weten?
Gr,
Erik

PS die verstelbare camberarmen kun je er later ook nog wel onder schroeven.

Terug naar “Tuning onderwerpen”