SQUADRA LEO
Guru
Guru

Barchetta !

di jul 18, 2006 11:15

Wie heeft hier ervaringen mee !

Ik loop al tijden met de gedachte om zo'n leuk cabrio-tje te kopen. (in plaats van de Junior)

Afbeelding

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

ericj
Full Member
Full Member

RE: Barchetta !

di jul 18, 2006 12:14

Mijn vriendin heeft er een uit 2000, hebben we gekocht als demoauto, nu 90.000km, ze gebruikt hem dagelijks. Absoluut een leuke cabrio, stuurt lekker, vermogen zat voor een cabrio, dakmechanisme werkt snel en goed en dak sluit perfect af als het goed is. Nauwelijks windgeruis. Met winterkap ziet hij er ook nog leuk uit, sluit ook perfect af. Aandachtspunten die ik je kan vertellen zijn wiellagers (achterlagers begonnen bij ons na 60k al herrie te maken), kaprubbers (erg duur, rubbertje van 20cm kost zomaar 100-150 euro), nokkenasversteller (begint met getik bij koude start, maar kost je de kop niet als je hem vervangt samen met de distributieriem). Bij ons maakt het druklager erg veel lawaai (al sinds 60.000km), maar koppeling is nog goed. Belangrijkste kostenpost is distributieriem - moet om de 60.000 of 3 jaar, en met beurt en nokkenasversteller waren we bij de dealer 2jr terug zo'n 900 euro kwijt, dat vind ik best veel geld. Maar verder geen rare kosten eraan gehad.

Je moet niet te lang zijn - met 2m zit je niet echt comfortabel, en het is wel een beetje een vrouwenauto natuurlijk, maar ja dat zijn bijna alle spiders ...

---
Eric

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Barchetta !

di jul 18, 2006 12:52

het is wel een beetje een vrouwenauto natuurlijk, maar ja dat zijn bijna alle spiders ...
I'm just in touch with my feminine site...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: Barchetta !

di jul 18, 2006 12:56

(in plaats van de Junior)
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

EDIT: Oeps... Dacht dat je super bedoelde... Ben sinds we zelf een Junior en een Super hebben steeds in de war... Laat maar... :oops: :lol:
Laatst gewijzigd door Carlo Abarth op di jul 18, 2006 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

ericj
Full Member
Full Member

di jul 18, 2006 12:57

I'm just in touch with my feminine site...
Geeft niks hoor. Daar mag je tegenwoordig best voor uit komen. :wink:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di jul 18, 2006 13:10

(in plaats van de Junior)
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

EDIT: Oeps... Dacht dat je super bedoelde... Ben sinds we zelf een Junior en een Super hebben steeds in de war... Laat maar... :oops: :lol:

:lol:

Nee een Barchetta ipv. de Juul is geen optie. Vindt deze Fiat een leuke auto. Gunstig gewicht. (lichter dan de de 916 Spider) De Spider 4 is gewoon de Spider onder de Spiders, maar ik vind de Spider 4 geen auto om permanent mee te rijden !!! Volgens mij is de Barchetta ook wat gebruiksvriendelijker dan de Spider wat weer belangrijk is voor mijn vriendin. (die moet erin rijden !! :wink:

Leo.
Laatst gewijzigd door SQUADRA LEO op di jul 18, 2006 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 18, 2006 13:11

En ik maar denken dat ik met zo'n Spider overkwam als een super-viriele testosteronrijke macho ;) Kan ik weer op zoek naar een andere auto (iemand een Dodge Charger te koop?).

Maar ff over de Barchetta: vrienden van mij (een hij en zij, om misverstanden te voorkomen :) ) hadden er ook een. Probleemloos ding, idd wel het bekende nokkenasverstellerverhaal, raampje in kap werd snel wit. Carrosserie is redelijk stijf (vergelijkbaar met 916 spider). Stuurt (voor een voorwielaandrijver) redelijk strak en motorje trekt lekker.
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 18, 2006 13:17

maar ik vind de Spider 4 geen auto om permanent mee te rijden !!!
Mee eens, daarom heb ik nog een auto. Carrosserie is toch wel roestgevoelig en kap gewoon niet waterdicht. Hardtop zorgt voor veel windgeruis. 's Winters ook wel vermoeiend rijden in regen en met gladheid.
Volgens mij is de Barchetta ook wat gebruiksvriendelijker dan de Spider wat weer belangrijk is voor mijn vriendin. (die moet erin rijden !! :wink:
Barchetta is wel krap!!! Van alle cabrio's die ik ken is de Spider 4 het ruimst (interieur en kofferbak). MX-5 valt mij bijvoorbeeld ook heel erg tegen qua ruimte.
Eat My Rust Racing

ericj
Full Member
Full Member

di jul 18, 2006 13:18

En ik maar denken dat ik met zo'n Spider overkwam als een super-viriele testosteronrijke macho ;) Kan ik weer op zoek naar een andere auto (iemand een Dodge Charger te koop?).
TR6 ?
Maar ff over de Barchetta: vrienden van mij (een hij en zij, om misverstanden te voorkomen :) ) hadden er ook een. Probleemloos ding, idd wel het bekende nokkenasverstellerverhaal, raampje in kap werd snel wit. Carrosserie is redelijk stijf (vergelijkbaar met 916 spider). Stuurt (voor een voorwielaandrijver) redelijk strak en motorje trekt lekker.
Helemaal mee eens. Dat achterruitje is bij ons ook onder garantie vervangen en werd na een jaar weer 'troebel'. Maar ik ben erachter gekomen dat je die weer helder krijgt met dit spul.

---
Eric

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 18, 2006 13:44

TR6 ?
Dan maar rijden in een wijvenkarretje. Geen engelse zooi onder mijn reet ;)
Maar ik ben erachter gekomen dat je die weer helder krijgt met dit spul.
Ik heb spul van CabrioCare, twee flesjes: 1 krasverwijderaar, 1 onderhoudsspul, helpt ook tegen beslaan.
Eat My Rust Racing

Giulia555

di jul 18, 2006 15:30

MIjn vrouw rijdt er eentje, zilvergrijs (zit zelfs hardtop bij) Bovengenoemde mankementen zijn inderdaad Barchetta kwaaltjes. Let inderdaad op het achterruitje wat snel hard wordt door de winters. Ik met mijn grote mond zou 2 maanden geleden wel even demonstreren hoe het ruitje netjes te plooien. Valt die kap uit mijn handjes...scheur....

Rubbers zijn inderdaad belachelijk duur. Complete set voor de kap en aanverwanten kost € 1100. :schrik: Verder worden de stoffen stoelen snel vlekkerig. Lijkt op schimmel maar is het impregneermiddel dat zich door de stof naar boven werkt. Zachte borstel en bekledingsreiniger werkt prima. Last but not least: Het plaatwerk is nogal dun dus als je als stoere macho op je Barchetta wilt leunen dan kan je dat twee deuken opleveren: 1 in het plaatwerk, de ander in je (macho) ego......

Verleden maand meteen maar even nieuwe sonnenland kap op laten zetten. Stuurt behoorlijk, is pittig en heeft vaak meer vermogen dan opgegeven. Er zijn barchetta's met 140 PK en das best veel voor zo.n bakkie. Kortom prima (vrouwen) autotje waar ik met plezier naast mijn vrouw inzit. Duitse versies hebben vaak dubbele airbags en geen dashboardkastje....

Anyway...kopen zo'n ding want ze kosten niks.
Laatst gewijzigd door Giulia555 op wo jul 19, 2006 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 18, 2006 19:00

Een vriend van mij heeft zo`n ding. Prima auto. Probeer er 1 in Duitsland op de kop te tikken. Veelal beter onderhouden, minder km`s en veel luxer. Leer, lm velgen etc.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 18, 2006 19:03

Ik kan de MX-5 iedereen aanraden maar als autoliefhebber vind ik interieur niet veel soeps en het is i.d. vrij klein zelfs vergeleken met een oude Alfa Spider of een MGB. Echt lang ben ik niet, 1m.92, maar in oud ding zit ik beter en de motor deed het ook niet echt voor mij.....het ontgaat mij waarom deze auto zo populair is behalve de betrouwbaarheid en het lieve uiterlijk.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 18, 2006 19:12

..het ontgaat mij waarom deze auto zo populair is behalve de betrouwbaarheid
Dat is het. Het is Japans, dus goed. Ik kan er met mijn 1m86 ook niet inzitten. Terwijl ik in mijn ex MGB languit kon liggen.

jwq
Newbie
Newbie

di jul 18, 2006 20:06

Hier de link naar de Nederlandse club...

http://www.barchetta.nl/

Ook op Yahoo een 2-tal mailing lists...

http://autos.groups.yahoo.com/group/barchetta/

http://autos.groups.yahoo.com/group/bar ... owners_uk/

en deze....

http://www.jw-quellhorst.com

-Jan Willem

Wie heeft hier ervaringen mee !

Ik loop al tijden met de gedachte om zo'n leuk cabrio-tje te kopen. (in plaats van de Junior)

Afbeelding

Leo.
Giulia veloce AWD

Terug naar “Het Forum Café”