GTV

Mobster

GTV

vr mei 12, 2006 11:33

Vraagje, ik sta op het punt om deze te kopen maar waar moet ik precies op letten?

De koets is keihard, enkel een klein deukje achteraan.
De binnenschermen zijn 2 jaar geleden behandeld geweest.
Ook goed onderhouden zo lijkt het, motor met 135K en geen noemenswaardig olieverbruik.
Zo'n 2.0 motor, is dat leuk om mee te rijden of toch maar iets anders nemen?

Hoeveel mag dit ding kosten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dank.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GTV

vr mei 12, 2006 12:08

Hoi ,alleen als je zeker bent dat de koets 100% is moet je er mee doorgaan .Dus behalve de beruchte binnenschermen vóór ook de binnenschermen achter, kofferbodem , reservewielkuip, kriksteunen, aanhechting dorpels aan bodemplaat, langsdragers vóór (waar de draagarmen aan zitten) dorpels ónder de skirts enz enz checken...
Er kan ontzettend veel verborgen narigheid aan een gtv zitten , al lijkt ie op t oog nog zo mooi!
Ik zeg niet dat t bij deze 2.0 zo is maar in het Hollandsche ben ik bij mijn search voor een harde gtv6 veel van dit dichtgesmeerd drama tegengekomen...Laat je niet verleiden door een blinkende lakaag...Vaak betekend dat ;net gespoten en over 3 jaar weer aan de beurt!(behaklve als dmv foto's een nette restauratie is aan te tonen natuurlijk!) :wink:
Techniek is van ondergeschikt belang,zeker bij de 2.0 Daar zijn zat donordelen van te krijgen blokken/bakken etc zijn uitwisselbaar met de Alfetta sedan en giulietta/75/90 modellen.
En een 2.0 is zeker leuk om te rijden is mi voldoende voor een gtv. Maar de uber gtv is de 6 cilinder uiteraard. Weet je zeker dat je niet over een jaartje verlangt naar zo'n zalig klinkende v6...???? :wink:
Maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan natuurlijk.
Wat mag ie kosten als alle genoemde punten acceptabel zijn?Een met werk doet tussen de 750 a 1250 EU volgens mij, dus eentje zonder werk pffff vanaf 2250 Eu??
Is een wilde gok hoor, welliht dat er mensen zijn die correctere bedragen kunnen noemen?
Suc6 er mee, ziet er wel een aardig origineel ding uit iig, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Mobster

RE: GTV

za mei 13, 2006 12:50

Ok, de koets nog eens goed grondig onderzoeken dus.

een V6 zou idd wel iets beter zijn, maar zoals je zelf al aanhaalde is dit niet echt makkelijk te vinden.

Bedankt!!!

alfarodreo

RE: GTV

di jul 18, 2006 19:19

hallo,

Ik sta op het punt mijn 156 interuilen voor een gtv uit 1998,
ook al is de vlam ( na 3 jaar) nog niet geblust voor de 156, maar ik vind de gtv superstrak modelletje.

mijn vraag, waar moet ik op letten bij aan schaf?

Gebruikersavatar
Robbie146
Full Member
Full Member
Berichten: 380
Lid geworden op: za okt 15, 2005 19:44
Locatie: Uden
Contacteer: Website

Re: RE: GTV

wo jul 19, 2006 00:03

hallo,

Ik sta op het punt mijn 156 interuilen voor een gtv uit 1998,
ook al is de vlam ( na 3 jaar) nog niet geblust voor de 156, maar ik vind de gtv superstrak modelletje.

mijn vraag, waar moet ik op letten bij aan schaf?
dump je vraag effe op www.alfagtv.nl daar zitten alleen maar GTV rijders.
Ook op het pininfarinaregister kom je veel GTV en spider 916 rijders tegen.

Er zijn natuurlijk GTV specifieke dingen, maar zeker ook motor specifieke dingen te melden..
Dus als je er bij vermeld wat voor type motor, krijg je meer precieze info.

Aangezien je het over 1998 hebt neem ik aan dat je het over een type 916 hebt.
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: GTV

wo jul 19, 2006 09:04

Mobster , ikzelf heb 2 perfecte GTV 2.0l in bezit en kan je vertellen dat ze me enorm bevallen .
Ik hunker absoluut niet naar een V6 , de kwaliteit van het koetswerk was voor mij belangrijker als de sound en extra power van een 6 cilinder , moet ieder voor zich maar uitmaken natuurlijk .
Zoals Frank al aanhaalde moet je bij een GTV waar al een keertje aan gelast is enorm voorzichtig zijn , iets dichtsmeren en plakken kan iedereeen , behoorlijk restaureren niet ...............
Voor een hard exemplaar met wat werk zou ik een 2500 a 3000 euro durven neertellen , een perfecte het dubbele :wink:

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: GTV

wo jul 19, 2006 09:37

Helemaal gelijk Wim

En voor die dubbele prijs kun je hem niet bouwen als je het echt goed doet, maar dat weet jij beter als ik :wink:
Jouw kwaliteit auto maar met V6 is de ultieme GTV :wink:
trasforma il meglio in massimo

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: GTV

wo jul 19, 2006 12:45

Inderdaad Roland , de restauratie van de 2 de GTV overstijgt ruimschoots de 6000 euro , beter is dus om een zeer goed tot perfect exemplaar te zoeken dat geen restauratie nodig heeft .............
Je had 2 jaar geleden trouwens gelijk over de verkoopbaarheid van een dergelijke GTV :wink: ( zie ik nu pas in )

panzerfrans

RE: GTV

ma aug 21, 2006 00:23

Komen natuurlijk wel nog invoer kosten bovenop.

Zoals al eerder vermeld is bij een GTV het plaatwerk het allerbelangrijkst.
Daarna komt het interieur en de electronica.
Mechanische delen zijn, zeker bij een viercilinder, altijd goedkoop te vervangen.

Een viercilinder stuurt beter, omdat hij lichter is voorin, een V6 bied power, en een verslavende soundtrack.

Aan U de keus :wink:

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”